beantwoord

reizen apeldoorn amsterdam slechter

  • 13 januari 2020
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

De nieuwe dienstregeling is wat mij betreft niet positief. Nu is er geen rechtstreekse verbinding meer vanuit Apeldoorn naar Amsterdam. Vast een verbetering voor de mensen die naar Utrecht moeten, maar die konden al rechtstreeks. De trein is ineens ook een stuk drukker. Normaal gesproken werkte ik nog wel in de trein vanaf Apeldoorn tot Amsterdam CS maar dat is een stuk minder. Tussen Apeldoorn en Stroe is er geen internet. Daarna laptop opstarten. Maar met een dikke 10 minuten moet je dan je hele hebben en houden inpakken om over te stappen. Daarna is het even kijken of je nog een goede plek hebt om even te werken tot aan Amsterdam. Je komt als laatste in een wederom volle trein. En dus niet zelden zit ik op het tussenstuk.

 

Ook gebeurt het dat de overstaptrein al weg is. Zit nml maar 2 minuten tussen, dus Ff sprintje. Dan doorrijden via Utrecht naar Amsterdam. Deze reis duurt bij voorbaat al een kwartier langer. Vanaf Utrecht is het dan gegarandeerd staan tot Amsterdam Amstel.

Kortom ben er niet blij mee.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 13 januari 2020, 11:51

Goedemorgen arnoo7.

Erg spijtig om te lezen dat jouw treinreizen er flink op achteruit zijn gegaan. Ik heb je feedback doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk kan dit in de toekomst tot verbetering leiden. 

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemorgen arnoo7.

Erg spijtig om te lezen dat jouw treinreizen er flink op achteruit zijn gegaan. Ik heb je feedback doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk kan dit in de toekomst tot verbetering leiden. 

Reputatie 5

Hoor ik vaker. Directe reizigers zijn nu aangewezen op de Intercity Amsterdam-Berlijn, die maar eens in de twee uur rijdt.

Reputatie 3

Deze klachten zijn waarschijnlijk ook gehoord door reizigers naar Utrecht, voorgaande jaren.

Deze klachten zijn waarschijnlijk ook gehoord door reizigers naar Utrecht, voorgaande jaren.

Ik denk dat dat meevalt. De verbinding van en naar Utrecht was prima met hier. Heb het regelmatig gereden. En een periode zelfs dagelijks. Een keer in het half uur rechtstreeks en een keer in het half uur met overstap.

Goedemorgen arnoo7.

Erg spijtig om te lezen dat jouw treinreizen er flink op achteruit zijn gegaan. Ik heb je feedback doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Hopelijk kan dit in de toekomst tot verbetering leiden. 

Ik hoop dat het helpt. Vandaag rijden we om 54 Amersfoort binnen. Duurt echter tot 56 voordat de trein stil staat. Iedereen naar Amsterdam snel het perron over sprinten maar de machinist kent geen genade en rijdt precies voor eenieders neus weg. Keuze wachten op de volgende of via Utrecht. Snel de trein dus weer in. Mijn zitplek inmiddels dus verruild voor een mooie staplek op het tussenstuk. Zometeen in Utrecht overstappen voor een nieuwe staplek naar Amsterdam. Maar Hey, je betaalt voor het vervoer.

Als je toch een overstap inplant, wat niet ideaal is zorg dan dat deze in elk geval gehaald kan worden of wacht even een minuutje.

 

Hoor ik vaker. Directe reizigers zijn nu aangewezen op de Intercity Amsterdam-Berlijn, die maar eens in de twee uur rijdt.

Dat klopt. Ik hoor dezelfde geluiden van mijn medereizigers. Ben ook benieuwd of forumleden mijn ervaring delen?

Maar die trein willen ze juist ontlasten. Neem nu standaard deze trein terug. Omdat alle treinen erom heen een kwartier langer onderweg zijn. Dat kwartier mag ik doorbrengen op een koud perron bij de overstap. Ga nu wel eerder van mijn werk dus ms dat de baas nog gaat mopperen binnenkort maar dat heb ik er voor over.

Maar goed, heb mijn punt gemaakt, hopelijk doet NS er wat mee. Zal er dus over ophouden.

Overigens afgelopen vrijdag met de auto naar het werk gegaan omdat vrijdag vaak rustig op de weg is. Dat was goed te doen, denk dat ik die erin hou voorlopig. Verder zal ik het wel zien.

Heb net op een ander topic met dezelfde klacht gereageerd dat ik deze klacht onderschrijf. De overstap van Deventer - Apeldoorn richting Amsterdam is helemaal geen officiële aansluiting en de trein naar Amsterdam mag officieel niet eens wachten op de reizigers uit richting Apeldoorn als die ietsje later binnenrijden. Die rijdt dus hoe dan ook stipt op tijd weg en het lijkt zelfs of ze haast maken met het dichtdoen van de deuren als ze de trein uit Deventer zien aankomen want anders vertrekken ze zelf te laat ivm de overstappers.

Super frustrerend voor alle overstappende reizigers (waarvan er elke trein toch enige tientallen zijn) en een zeer slechte optics voor het NS personeel dat er zo op het oog op gebrand lijkt om je vooral NIET mee te nemen in ‘hun’ trein.

Plus dat de reizigers vervolgens naar een ander spoor mogen lopen om daar dan 10 minuten tot een kwartier te gaan staan wachten op de volgende aansluiting.

Ik heb dit al in een andere post geplaatst met hetzelfde verhaal: van de 13 ritten heb ik er nu 8 gehaald. Vanmorgen was het helemaal feest: we rollen binnen op Amersfoort centraal, omroep is dat de trein naar Amsterdam klaar staat op het andere perron en vervolgens klinkt het signaal dat deze gaat vertrekken voordat de trein uit Apeldoorn stil staat (want we zijn vooral rustig het station binnen gereden). 

 

En vervolgens gaan de deuren toch weer open… maar ik zat ondertussen alweer op een stoel, met het omrijden via Utrecht als gevolg. Kortom - het is een chaotische, niet werkende aansluiting, en kan - met excuus - beter een aanfluiting worden genoemd. 

De terugreis begin ik meestal maar een kwartier eerder met een overstap in Utrecht - omdat ik het risico van het missen van de trein richting Apeldoorn in Amersfoort niet wil lopen. En het ‘aankaarten’ .. ik heb er nog weinig effect van gezien, helaas. 

Reageer