beantwoord

Reizen naar Amsterdam

• 9 februari 2021
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik wil vanaf deventer naar Amsterdam reizen vandaag. Gister heb ik dit geprobeerd omdat de ns aangaf dat dit mogelijk was. Wat niet zo bleek te zijn nadat ik al in Zwolle aangekomen was. Zijn er mensen die weten of de sprinters vandaag rijden tussen deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Amsterdam. De reis wordt namelijk aangegeven als mogelijk via sprinters langs deze stations. Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 februari 2021, 13:51

Goedemiddag Koenk en welkom bij de NS Community!

Het is helaas lastig om een correcte verwachting te schetsen van wat er wel of niet gaat rijden. Er wordt hard gewerkt om alsnog zoveel mogelijk treinen te laten rijden, maar dit is uiteraard enorm afhankelijk van de status van het spoor.

Wat ik in ieder geval wel kan aangeven is dat er vandaag sowieso enkel met Sprinters wordt gereden. Op dit moment staat er nog een aantal reizen gepland om te gaan van Deventer naar Amsterdam, maar een garantie of en hoe ver deze treinen gaan rijden kan ik niet geven. Het algemene advies blijft ook voor vandaag om de reis uit te stellen indien mogelijk. Mocht het een noodzakelijke reis zijn, controleer dan kort voor vertrek de Reisplanner.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Koenk en welkom bij de NS Community!

Het is helaas lastig om een correcte verwachting te schetsen van wat er wel of niet gaat rijden. Er wordt hard gewerkt om alsnog zoveel mogelijk treinen te laten rijden, maar dit is uiteraard enorm afhankelijk van de status van het spoor.

Wat ik in ieder geval wel kan aangeven is dat er vandaag sowieso enkel met Sprinters wordt gereden. Op dit moment staat er nog een aantal reizen gepland om te gaan van Deventer naar Amsterdam, maar een garantie of en hoe ver deze treinen gaan rijden kan ik niet geven. Het algemene advies blijft ook voor vandaag om de reis uit te stellen indien mogelijk. Mocht het een noodzakelijke reis zijn, controleer dan kort voor vertrek de Reisplanner.

Rijden er nu überhaupt treinen naar Amsterdam? Hebben de treinen op dit traject al gereden? Dat er alleen maar sprinters rijden dat weet ik want dat is vermeld. Het is een noodzakelijke reis en de ns app is totaal niet betrouwbaar op het moment, daardoor heb ik gisteren vier gereisd om uiteindelijk weer in deventer te belanden. 

Ja, er rijden treinen naar Amsterdam, vanaf Amersfoort. Je zult dus echter wel eerst in Amersfoort moeten komen, maar ook dat lijkt mogelijk.

U kunt reizen. Er rijden rechtstreekse treinen tussen Apeldoorn en Amersfoort. Op spoorkaart.mwnn.nl en ovzoeker.nl kunt u zien wat er daadwerkelijk rijdt.

Reageer