beantwoord

reizen tijdens corona

• 13 mei 2020
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

ik moet volgende week een kamer bezoeken ivm een verhuizing naar Amsterdam vanuit Groningen! is het wel mogelijk om te reizen met deze reden of is toch het advies om thuis te blijven? en kan het zo zijn dat ik niet in de trein wordt gelaten?

icon

Beste antwoord door Jeroen 13 mei 2020, 20:24

Er is geen verbod om te reizen met de trein er wordt alleen opgeroepen om de strikt noodzakelijke rezien alleen te ondernemen.  En de afweging van een noodzakelijke reis moet je zelf maken, maar in dit geval lijkt het mij toch noodzakelijk dat je vooraf even gaat kijken. Alleen als een trein te vol is kan er een dringend verzoek gedaan worden om ruimte te maken en in een uiterst geval zal zo'n trein worden opgeheven.

Probeer wel zo veel mogelijk buiten spitstijden te reizen, dan zijn de treinen doorgaans wat rustiger en geeft meer spreiding van de reizigers.  Hou er ook rekening mee dat nog niet alle treinen rijden en vanaf Groningen zul je over moeten stappen op Zwolle of Utrecht om naar Amsterdam te reizen.

Plan daarom je reis vooraf goed in de app of op de site.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je geen andere manier hebt om naar Amsterdam te gaan, dan kan je met de trein. Het is voor niemand verboden. Het kán zijn dat je niet in de trein wordt gelaten, maar alleen als de trein te vol is, niet vanwege jouw reden van reizen.

Badge

Er is geen verbod om te reizen met de trein er wordt alleen opgeroepen om de strikt noodzakelijke rezien alleen te ondernemen.  En de afweging van een noodzakelijke reis moet je zelf maken, maar in dit geval lijkt het mij toch noodzakelijk dat je vooraf even gaat kijken. Alleen als een trein te vol is kan er een dringend verzoek gedaan worden om ruimte te maken en in een uiterst geval zal zo'n trein worden opgeheven.

Probeer wel zo veel mogelijk buiten spitstijden te reizen, dan zijn de treinen doorgaans wat rustiger en geeft meer spreiding van de reizigers.  Hou er ook rekening mee dat nog niet alle treinen rijden en vanaf Groningen zul je over moeten stappen op Zwolle of Utrecht om naar Amsterdam te reizen.

Plan daarom je reis vooraf goed in de app of op de site.

Reageer