Reizen van Enkhuizen naar Purmerend

• 10 november 2018
  • 8 reacties
  • 345 Bekeken

Waarom stopt de sneltrein naar Amsterdam niet in Purmerend? Je moet nu 25 minuten in Hoorn wachten. Zo wordt de auto wel een heel aantrekkelijk alternatief . Het duurt nu ruim een uur om in Purmerend te komen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat vraagt iedereen zich al jaren af.
Badge
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het aantal passagiers van dat station, dat is nml. vaak de afweging voor IC station of geen IC station.
Het blijft bijzonder dat een stad van 80.000 inwoners geen rechtstreekse verbinding heeft met Amsterdam. Dan neemt toch niemand de trein meer. Een ' overstap' van 25 minuten vind ik op een reis van 40 minuten overigens geen overstap.
Reputatie 7
Badge +3
Te meer omdat deze lijn al jaren kampt met dalende reizigersaantallen is het vreemd dat NS geen nieuwe reizigersbron in Purmerend wil aanboren.
Terwijl de intercity maar lieft zeven minuten wacht te Hoorn alvorens richting Amsterdam te vertrekken, wordt Purmerend voorbij gereden. Een stop te Purmerend is zeer makkelijk in ds dienstregeling te verwerken door de wachttijd te Hoorn te verkorten.
Badge
Te meer omdat deze lijn al jaren kampt met dalende reizigersaantallen is het vreemd dat NS geen nieuwe reizigersbron in Purmerend wil aanboren.
Vandaar dat er zo vaak mensen zijn die klagen dat de treinen op deze route OVERVOL zitten en dat er zelfs extra spits treinen rijden op dit traject. Dat komt door terug lopende reizigersaantallen. :D

Dan wil ik niet weten hoe druk het eerder was op dit traject.
Reputatie 7
Badge +3
De beroerde dienstregeling van/naar Purmerend is er mede de oorzaak van dat veel forenzen met de bussen van het R-Net reizen.

Voor Purmerend is het wachten op de verlenging van de Noord-Zuidlijn vanuit Amsterdam Noord.
Reputatie 7
Badge +3

Te meer omdat deze lijn al jaren kampt met dalende reizigersaantallen is het vreemd dat NS geen nieuwe reizigersbron in Purmerend wil aanboren.Vandaar dat er zo vaak mensen zijn die klagen dat de treinen op deze route OVERVOL zitten en dat er zelfs extra spits treinen rijden op dit traject. Dat komt door terug lopende reizigersaantallen. :D

Dan wil ik niet weten hoe druk het eerder was op dit traject.

NS heeft de treinen ook fors ingekort.

Reageer