beantwoord

Restitutie

  • 10 April 2023
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Treinreis op 7-4 vanaf Haarlem om 23:21 naar de Vink. Laatste stukje met NS bus volgens reisplanner. Bij aankomst op Leiden reed NS-bus niet naar de Vink. Chauffeur weigerde dit; stond ook op handgeschreven briefje achter voorruit. De daar aanwezige NS-medewerkers konden ook niet helpen. Toen maar taxi genomen, die ook nog eens halverwege stuk ging. Een andere taxi heeft me uiteindelijk thuisgebracht. Helaas in alle consternatie geen bonnetje gevraagd. En ik heb geen idee van de naam van taxibedrijf. Via de chat blijft alles hangen op: ja, geen bonnetje, dus. Daar leg ik me niet bij neer. 

icon

Beste antwoord door Sander-VH 10 April 2023, 14:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Geen bonnetje = geen geld terug.

Wel bijzonder dat NS-medewerkers niks wilden doen, dus in feite hulp weigerden. Die hebben volgens mij een herhalingscursus nodig.

Reputatie 6

de harde waarheid is helaas dat als je geen bonnetje hebt je de kosten op geen enkele manier kan declareren. In het vervolg in zo’n situatie de klantenservice bellen want die kunnen dan een taxi regelen voor je

Reputatie 7
Badge +3

Waarom nou weer gelijk een taxi nemen? Om die tijd rijden er ook nog gewone lijnbussen. De laatste bus was bus 2 met vertrek om 23:55 en 1 minuut eerder bus 5. Deze laatste gaat niet naar station De Vink zelf, maar stopt op de Trompweg, wat overigens ook de plek is waar de NS stopbus stopt en vandaar is het een paar minuten lopen naar het station. 

Ik vind het wel een slechte zaak dat de NS stopbus niet reed. De stopbussen zouden volgens de vertrekstaat tot rond middernacht iedere 10 minuten moeten rijden, daarna nog eentje om 00:35. Werd er een reden gegeven dat deze niet reed?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom nou weer gelijk een taxi nemen? Om die tijd rijden er ook nog gewone lijnbussen. De laatste bus was bus 2 met vertrek om 23:55 en 1 minuut eerder bus 5. Deze laatste gaat niet naar station De Vink zelf, maar stopt op de Trompweg, wat overigens ook de plek is waar de NS stopbus stopt en vandaar is het een paar minuten lopen naar het station. 

Ik vind het wel een slechte zaak dat de NS stopbus niet reed. De stopbussen zouden volgens de vertrekstaat tot rond middernacht iedere 10 minuten moeten rijden, daarna nog eentje om 00:35. Werd er een reden gegeven dat deze niet reed?

Een taxi neemt men, omdat men er vanuit gaat dat het toch wel vergoed wordt.

Triest dat NS medewerkers niet wilden helpen, de buschauffeur weigert daar te stoppen en TS blijkbaar niet op de hoogte is dat men in dit geval NS klantenservice had kunnen bellen. Klantenservice had kunnen kijken naar de mogelijkheden, als TS geen smartphone met internet had.

Ook met bonnetje was de kans zeer klein dat de taxi achteraf vergoed werd.

Reageer