beantwoord

Rit 4619

• 23 juli 2020
  • 15 reacties
  • 461 Bekeken

Waarom maakt rit 4619 tegenwoordig een stop van 9 minuten in Hoofddorp. Er lijkt niet te worden gewacht op een andere trein. Maar hierdoor pas om 05:59 op Schiphol. Erg laat als je om 06:00 moet/wil beginnen. 
wellicht mogelijk om deze lange stop op Schiphol in te plannen. 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 23 juli 2020, 14:07

Goedemiddag Cappan. Welkom bij de NS Community.

Ik moet bekennen dat ik dit ook niet weet. Zo ver ik heb kunnen vinden hoeft er inderdaad niet gewacht te worden op een passerende trein. Er zijn enkele users actief die aanzienlijk meer verstand hebben van het spoornetwerk en de dienstregeling dan ik persoonlijk. Hopelijk hebben die een verklaring voor je. Ik ga het voor de zekerheid ook uitvragen.

Bekijk origineel

15 reacties

@Cappan 

De aangewezen trein voor u lijkt 05.39 vanaf Hoofddorp te zijn. Dan ben je ook bij lichte vertraging nog op tijd op het werk.

Goedemiddag Cappan. Welkom bij de NS Community.

Ik moet bekennen dat ik dit ook niet weet. Zo ver ik heb kunnen vinden hoeft er inderdaad niet gewacht te worden op een passerende trein. Er zijn enkele users actief die aanzienlijk meer verstand hebben van het spoornetwerk en de dienstregeling dan ik persoonlijk. Hopelijk hebben die een verklaring voor je. Ik ga het voor de zekerheid ook uitvragen.

Reputatie 7
Badge +1

@Cappan

De aangewezen trein voor u lijkt 05.39 vanaf Hoofddorp te zijn. Dan ben je ook bij lichte vertraging nog op tijd op het werk.

Dat is allemaal leuk en aardig dat @Cappan de trein van 05:39 vanaf Hoofddorp kan nemen, maar we weten natuurlijk niet waar er opgestapt wordt. Als dat voor Hoofddorp is (m.u.v. Leiden Centraal) dan heb je geen andere keuze dan om die trein te nemen. 

@Cappan

Cappan vertrekt niet vanaf Hoofddorp maar staat daar 9 minuten stil. Misschien neemt hij wel de eerste trein en wordt hier dagelijks mee geconfronteerd. 

Inderdaad Deventer ik vertrek uit Leiden. Jarenlang was dat rond 05:20 sinds een aantal jaren is dat van 05:30-05:36 met als laatste aankomst 05:55 op Schiphol. Deze stoptrein vertrekt ui Den Haag Centraal. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het idee dat ook dit zijn oorzaak vindt in de werkzaamheden Amsterdam Centraal-Amsterdam Bijlmer ArenA.  T/m 13 juli kwam deze rit om 5:51 aan op Schiphol en vertrok daar weer om 5:52. Op 14 juli begonnen die werkzaamheden en de aankomststijd op Schiphol werd later. Niet iedere dag werd er 9 minuten gewacht op Hoofddorp, een enkele keer werd er eerder vertrokken vanuit Den Haag of werd er een paar minuten gewacht op Schiphol, vertrek daar was wel iedere keer om 6:01. Die werkzaamheden duren tot 29 juli en zie, vanaf 30 juli is dat wachten op Hoofddorp weer afgelopen en komt deze trein weer om 5:51 op Schiphol aan.

Vanwege die werkzaamheden is op veel trajecten rond Amsterdam Centraal de dienstregeling aangepast. Sommige treinen rijden op net iets andere tijden dan anders en daar zal deze trein ook slachtoffer van zijn. Waarschijnlijk kan deze trein pas een paar minuten later dan normaal op de volgende stations aankomen.

Beste Momo. Ik had wel een aantal dagen vooruit gekeken maar niet zover als jij. En je hebt gelijk. Dank je hiervoor is. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat ik zo veel dagen vooruit (en achteruit) heb gekeken is omdat er deze dagen veel klachten zijn over gewijzigde tijden van treinen rondom Amsterdam vanwege die werkzaamheden. Dat was dus één van de eerste dingen die mij te binnen schoot wat het zou kunnen verklaren. 

Veel van die kleine wijzigingen zijn niet gecommuniceerd waardoor er veel onbegrip is. De communicatie vanuit NS kan dus een stuk beter.

Reputatie 5
Badge

En/maar hoewel dat al miljoenen keren is verteld en rondgebzauind-en ook keer op keer bij elk iets grondiger reizigersonderzoek naar voren komt, lukt het ze toch niet en lijkt het eerder slechter te worden. Wat doen al die medewerkers die anders produkten aan de man brengen? Kunnen die niet een beetje inspringen?

Update 28/07:Het vermoeden is dat het wachten op een goederentrein is, maar dit is nog niet geverifieerd.

Update 28/07:Het vermoeden is dat het wachten op een goederentrein is, maar dit is nog niet geverifieerd.

Een goederentrein op de Schiphollijn, dat is in het bijna 40 jarig bestaan van deze lijn nog nooit voorgekomen @Sascha NS.

Don't shoot the messenger. Zoals aangegeven was het een vermoeden. Ik wacht nog op het verlossende antwoord. 

Badge

Ze zijn er wel, maar niet heel erg vaak.

2015

Dit was in 2019 :sunglasses:

Als je het verschil tussen een werktrein ivm spoorvernieuw en een goederentrein niet ziet, zijn ze er inderdaad @Jeroen 

Maar mooie foto's,  helemaal zelf genomen ?

Update: Er komt geen verlossend antwoord ben ik bang. Ik heb het meerdere regievoerders en andere medewerkers gevraagd en niemand weet waarom er een stop plaatsvindt op Hoofddorp.

Reageer