Rotterdam -Venlo

• 23 november 2016
  • 10 reacties
  • 526 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
De lijn Rotterdam -Venlo komt er heel slecht vanaf in de nieuwe dienstregeling. Er komen 2 oversoverst en dan ook nog met een korte overstaptijd. Met een klein beetje vertraging mis je je aansluiting al. En als je met een hond reist dan ben je al gauw te laat. Zeker als je minder valide bent. Ik baal en dat is zacht uitgedrukt.

10 reacties

Tot april is er inderdaad een extra overstap in Breda. Voor zover ik heb begrepen is die krap, maar dat het wel een echte aansluiting moet zijn, omdat iedereen die vanuit Eindhoven naar Rotterdam of Den Haag van de ene trein naar de andere gaat. Ik denk dat die overstap op elkaar moet wachten. Na april rijden we als het goed is vanuit Eindhoven rechtstreeks door naar Rotterdam zonder de overstap in Breda. Zo heb ik hem iig begrepen.
Reputatie 6
Met ingang van de dienstregeling 2017 komt de rechtstreekse verbinding Den Haag - Rotterdam - Venlo te vervallen.

Tussen Rotterdam en Breda krijgt de Intercity namelijk een andere route. Deze gaat niet meer via Dordrecht maar met nieuwe treinen over de HSL. Tot april worden de nieuwe treinen getest en rijden daarom tot Breda, waar voor Eindhoven overgestapt moet worden. Na de testperiode rijden de treinen weer door tot Eindhoven.

Het is mij niet bekend wat er na april gaat gebeuren, in het geval de nieuwe treinen de testen niet doorstaan.
Reputatie 2
Bij de start van de dienstregeling zijn er inderdaad 2 overstaps, vanaf April is de bedoeling dat dit alleen een cross-platform overstap in Eindhoven is. Hiermee wordt wel een flinke reistijdwinst gerealiseerd.

T/m maart zal er zowel in Breda als Eindhoven overgestapt moeten worden. De verwachting is niet de treinen de testen niet doorstaan, maar en introductie van een nieuwe trein vraagt altijd extra aandacht en willen we niet direct het oude volledig weggooien voordat we iets nieuws volledig up-and-running hebben.

De reizigers vanuit Venlo verliezen inderdaad hun directe verbinding naar Tilburg/Breda/Rotterdam/Den Haag, maar krijgen daarvoor in de plaats een directe verbinding naar 's-Hertogenbosch/Utrecht/Amsterdam/Schiphol.
Reis regelmatig van Rotterdam naar Helmond vv, met de nieuwe dienstregeling een half uur langer per richting.
Makkelijk te zeggen dat de reizigers uit Venlo daar een directe verbinding naar andere plaatsen krijgen maar wat voor wie uit Den Haag, Rotterdam, Breda, Tilburg richting Venlo moeten? Een half uur langere reistijd is wel een hele slechte verandering voor nog geen 150KM.
Reputatie 7
Badge +3
De reistijd Rotterdam-Helmond gaat juist terug van 1.23 uur naar 1.17 uur. Echter niet in december en januari vanwege de renovatie van de Willemstunnel in Rotterdam. In die periode duurt het een halfuur langer, na januari is dat opgelost.
Reputatie 4
Het wordt inderdaad na januari sneller maar voorlopig wel met een (riskante) dubbele overstap in Breda en Eindhoven.
Reputatie 6
Ik begrijp niet dat de nieuwe treinen niet zijn getest vóórdat de nieuwe dienstregeling ingaat. Dan was bij de start van de nieuwe dienstregeling alles "up and running" en had meteen naar Eindhoven gereden kunnen worden, zonder de krappe overstap in Breda.
Reputatie 1
Bertus, daar ben ik het helemaal mee eens. En zo heel nieuw zijn de treinen voor de NS ook weer niet. Want ze rijden nu al jaren op dezelfde manier tussen Amsterdam en Breda. Een beetje een zwak excuus dus om de werkzaamheden hiervan de schuld te geven.
Reputatie 3
Ja, als Onnen nou wat eerder zou gaan beginnen aan het aanbrengen van volwielen en de nieuwe remblokken en NS tijdelijk op ontheffing zou kunnen rijden, had men mooi de 1100 gelijk van Gvc naar Ehv kunnen rijden. Helaas doen diverse instanties dus een beetje moeilijk.
En geloof me tot februari nog extra ellende want ze gaan onderhoud plegen en dan rijdt er bijna helemaal geen trein en moet iedereen overstappen in Dordrecht . Terug slecht elk half uur 1 trein terwijl nu de treinen al tot de nok vol zitten.

Reageer