route extra intercity's tussen Dordrecht en Eindhoven centraal, dienstregeling 2020

• 6 december 2019
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Uit de specificatiekaart bij de informatie over de nieuwe dienstregeling m.i.v. 15 december 2019 lijkt dit kaartje te suggereren dat de Route van deze 4(?, zie hierna) extra intercitys via Breda is. Ondergetekende neemt echter een reistijd van 2 uur en 34/35 minuten voor deze rit waar. Uit de reisplanner blijkt ook dat een zodanige routerit, die in de huidige dienstregeling niet voorkomt bij voorbeeld :: https://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Dordrecht&vertrektype=treinstation&aankomst=Eindhoven&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2019-12-26T08:00&_requesttime=1575651935366&hash=257967610  

via Den haag, utrecht en 's-Hertogenbosch rijdt.  ZIet ondergetekende iets over het hoofd of schenkt de specificatiekaart dienstregeling 2020 op dit punt geen juist beeld? 

Daarnaast lijkt het  alsof in de nieuwe regeling deze extra trein, via Den haag Utrecht en 's-Hertogenbosch, vaker rijdt dan 4 x per dag, als het kaartje weergeeft…. 

5 reacties

Badge +3

Uw link leidt naar reisadviezen voor 26 december. Dat is Tweede Kerstdag en op feestdagen rijden de vier intercity's niet.

Als u reisadviezen vraagt voor, bijvoorbeeld, 19 december, dan ziet u de vier intercity’s wel, om 6:18, 9:18, 13:18 en 17:18. Zo'n vijf à tien minuten sneller dan de huidige reismogelijkheden en via Breda.

De reactie van Tochjo lijkt me in dit geval correct, Trouwe Klant67. Kom je er zo verder uit? 

Tochjo, Jouke NS,

Dank voor uw reacties. 26 december als reisdag voor dit traject was "ad random’’ gekozen. De vier ritten die Tochjo  noemt komen inderdaad in de huidige dienstregeling niet vóór op donderdag.  U heeft gelijk dat ik niet goed genoeg gekeken had, mijn verontschuldiging hiervoor. Jouke NS, ik kom er zo verder uit, dankuwel voor uw moderatie.

Tochjo, U lijkt me zo een “reiskundige":

Is naar uw inzicht wél logisch dat de reisplanner, wanneer de klant een advies vraagt Dordrecht-Eindhoven óók een rit via de steden Den Haag, Amsterdam, Utrecht en  ‘s-Hertogenbosch, vermeldt? https://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdetails?vertrek=Dordrecht&vertrektype=treinstation&aankomst=Eindhoven&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2019-12-26T10:30&_requesttime=1575669267165&hash=257967610  Of kan men dit zien als een royale informatievoorziening:grinning: ?

Reputatie 5

Dat komt omdat op sommige rustige tijden-avond laat, zondag vroeg, sinds een paar maanden de IC Dord-Lelystad, die dan tot Duivendrecht was beperkt en Schiphol-Venlo (dus via Ehv) zijn doorgekoppeld, want tussen Shl en Zuid/WTC reden ze parrallel en Dvdr trekt nog maar heel weinig passagiers. en het reisplansysteem toont altijd verbindingen zonder overstap, omdat sommigen daar naar vragen.

Dus alweer een gevalletje van hoe onpraktisch sommige tot in de uiterste consequentie doorgevoerde systemen die zelf niet kunnen denken mensen verwarren. Komt wel vaker voor bij computers.

Dat komt omdat op sommige rustige tijden-avond laat, zondag vroeg, sinds een paar maanden de IC Dord-Lelystad, die dan tot Duivendrecht was beperkt en Schiphol-Venlo (dus via Ehv) zijn doorgekoppeld, want tussen Shl en Zuid/WTC reden ze parrallel en Dvdr trekt nog maar heel weinig passagiers. en het reisplansysteem toont altijd verbindingen zonder overstap, omdat sommigen daar naar vragen.

Dus alweer een gevalletje van hoe onpraktisch sommige tot in de uiterste consequentie doorgevoerde systemen die zelf niet kunnen denken mensen verwarren. Komt wel vaker voor bij computers.

Mee eens, dankjewel  Bahnrider

Reageer