beantwoord

Routes Flirt

• 27 november 2016
  • 18 reacties
  • 765 Bekeken

Hallo,

Kan iemand mij duidelijk maken waar de types Flirt komen te rijden? Het is me niet helemaal rond.

Groeten, tieske05
icon

Beste antwoord door Bezemsteel 27 november 2016, 18:18

Met ingang van de nieuwe dienstregeling worden de eerste Flirt-stellen toegevoegd op bepaalde trajecten, in de loop van de 2017 zal je ze steeds vaker tegenkomen. De Flirt komt voornamelijk is het zuiden van het land te rijden. Op de kaart vind je de routes waar de Flirt zal komen te rijden. Via deze link kan je zien waar de Flirt's zich op dit moment bevinden.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Met ingang van de nieuwe dienstregeling worden de eerste Flirt-stellen toegevoegd op bepaalde trajecten, in de loop van de 2017 zal je ze steeds vaker tegenkomen. De Flirt komt voornamelijk is het zuiden van het land te rijden. Op de kaart vind je de routes waar de Flirt zal komen te rijden. Via deze link kan je zien waar de Flirt's zich op dit moment bevinden.
Reputatie 7
@Bezemsteel je bent me net voor haha 😉
Goed bezig Bezemsteel 🙂
Thanks!
Kan het zijn dat de link van treinrader niet werkt?
Reputatie 7
Bij mij werkt ie wel 😉
Bij werkt de link op de tablet ook niet. Zie alleen een kaart van Nederland.
Reputatie 3
Oops 😳

Het is in ieder geval de bedoeling dat de treinen verschijnen op de kaart, hopelijk werkt de site snel weer.
Zo uit mijn hoofd bevinden de Flirts zich op Maastricht, Eindhoven, Roosendaal en Arnhem. Wie weet spot je er snel een!

Bedankt Loes!
Slidestops, volgende keer mag jij weer ;-)

Bij het schrijven van een reacties kan je niet meteen zien of iemand anders al heeft gereageerd, althans, zonder omweg niet.

Wat mijn trouwens ook opvalt, als je een reactie plaats met bijlage, en de reactie wilt aanpassen, verdwijnt de bijlage automatisch bij het herplaatsen van het bericht. Het stoort niet, maar het viel me op.
Dat is inderdaad sinds kort, mijn bijlages verdwijnen soms ook. Is inmiddels melding van gemaakt.

De Flirt is momenteel op 'officiele' wijze niet te volgen, NS publiceert alleen treinposities van materieel in reizigersdienst. Alle alternatieven maken gebruik van data die niet openbaar hoort te zijn 🙂
Volgens de laatste informatie die ik heb zullen ze vanaf december gaan rijden tussen Arnhem en Deurne, Oss en 's-Hertogenbosch en Arnhem en Ede-Wageningen. In de loop van het jaar wordt dit verder uitgebreid tot het eerder geplaatste kaartje.
Reputatie 7
Badge +3
Weet iemand hoeveel stellen op 11 december in dienst komen?
Reputatie 3
Ervan uitgaande dat alles met losse stellen rijdt, kom je op 15 stellen (2 Ah-Ed, 2 O-Ht, 11 Ah-Dn). Met nog wat onderhoud en extra stellen t.b.v. spits erbij zijn er denk ik zo'n 20 stellen benodigd. Gelukkig heeft NS 100% reserve, dus in principe (!) zou er geen enkele trein uit moeten vallen.
Reputatie 7
Badge +3
Alles met enkele stellen? Dat wordt op Arnhem - Deurne lachen in de spits.

Overigens is het niet zo dat alle treinen in de genoemde series met Flirts rijden, een mix met SGM of DD-AR kan natuurlijk ook.
Reputatie 7
Stoppertje RSD - DDR - HT komt ie ook te rijden, maar eerst met alles wat zowat als stoptrein kan rijden..
Is het al zeker dat ze 11 december in dienst komen?
Niks is zeker momenteel.
Reputatie 3
@Tamzin: Voor mijn berekening ging ik er gemakshalve maar even vanuit dat alles solo rijdt, in werkelijkheid is dit natuurlijk niet zo. Vandaar die extra stellen voor spits/onderhoud in mijn ruwe berekening. Het is overigens gepland dat de hele Ah-Dn en Ah-Ed met FFF's gaat rijden, of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren is inderdaad nog onzeker. Volgens ingewijden zijn er vooral problemen met de detectie (overwegen blijven soms open staan) en zijn er weleens vaste remmen.
Jongens, allemaal bedankt!

Reageer