­čśíschande! Ervaring treinreis

• 23 januari 2019
  • 8 reacties
  • 718 Bekeken

Hallo,

mijn vriendin ging met ons dochtertje voor het eerst met de trein naar de stad. Wat eigenlijks iets leuks had moeten zijn kreeg een vervelende wending.

Mijn vriendin ging lopend met ons dochtertje naar het station, waar ze op wilde stappen. Helaas ging het niet zo makkelijk tot het lukt niet. Omdat ze een kinderwagen met een baby bij der had.

daarom vroeg ze even of de NS conducteur of ze haar kon helpen de kinderwagen in te tillen. Hierbij antwoorden deze man, nee je had maar iemand mee moeten nemen om je te helpen??? Als ik mee kon had ze de trein niet nodig gehad heb gewoon een auto. Plus je weet de priv├ę omstandigheden niet van je reizigers.

Gelukkig hebben we nog senioren die moeder met kind wel willen helpen hartelijk dank meneer­čÖĆ­čĆ╗

eindelijk opgestapt in Tiel passewaay richting Tiel en gearriveerd. Wil mijn vriendin uitstappen met ons dochtertje en wagen natuurlijk, gelukkig heeft de zelfde lieve meneer haar geholpen.

toen ze uitstapte Zach ze dat de zelfde NS conducteur een andere vrouw met buggy wel helpte het enige verschil was zei was blank.

jonge jonge, dit gaf mijn vriendin nog meer een nasmaak. Dit valt in mijn ogen gewoon onder discriminatie en niet dienstverlenend richting jullie reizigers.

Mijn vriendin had geen lekker gevoel en wilde daarom ook niet terug reizen met de trein, wat mij weer snipper uren heeft gekost om haar op te halen.

Ik ben gelijk naar het station gereden NS Controleur om verhaal te halen, heb me gemeld bij een klanten service paal die mij de advies gaf om klanten service te bellen. Alleen hierbij heb ik niet het gevoel dat er ook echt iets mee gebeurd.

daarom heeft klantenservice mij het advies gegeven om het is online te doen.

hier wat informatie over de NS conducteur en de reis:

datum 23-01-2019
Aankomst tijd 11:54
trein 3134
beschrijving conducteur
moustache snor rond 40-45

wat wij willen:

dat dit nooit meer gebeurd we moeten respect hebben voor elkaar maak niet uit welke huidskleur.
vergoeding van de afschuwelijk reis waar ik niet voor betaald heb.

mijn tijd vergoed om haar op te halen.

spijtbetuiging van deze conducteur.

mvg

maarten en soraya

8 reacties

Hallo Sengski, welkom op onze Community!

Ik vind het erg vervelend dit verhaal te lezen en ik kan me voorstellen dat je vriendin zich hier niet prettig bij voelde. Wel moet ik ook aangeven dat ik er niet bij ben geweest en dat een verhaal altijd twee kanten heeft en daarom ga ik dit verder oppakken. Ik zal een klacht indienen en aan de hand daarvan zal verder actie worden ondernomen. Ik ontvang via een priv├ębericht dan ook graag de volgende gegevens;

• Volledige naam
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • OV-Chipkaartnummer
Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en op 'Stuur bericht'.
Goedemorgen Sengski. Goed dat je je verhaal hier deelt.

Zelf reis ik ook wel eens met mijn zoontje en de kinderwagen met het OV. Ik weet dan ook dat het inderdaad niet altijd makkelijk is zonder hulp de trein, tram of bus in of uit te stappen. Vaak wordt het aangeboden door een medereiziger, soms vraag ik het aan iemand (en dan word ik altijd keurig geholpen). Mijn collega's op de trein hebben als hoofdtaak het veilig en punctueel laten vertrekken van treinen, dus dat de trein op het springen van de klok in beweging is. Op het moment dat ze op een station staan, kijken zij naar de lichten en seinen, naar wat de tijd is, of de reizigers zijn uitgestapt en of nieuwe reizigers zich goed over deuren verspreiden om een snel instapproces te hebben. Dit is waarom het niet altijd mogelijk is voor een conducteur te helpen met het instappen. Mogelijk was het op het moment dat deze collega een andere reiziger wel hielp wat rustiger.

Ik was niet bij deze situatie, dus ik kan alleen algemene informatie geven. Mijn collega Miriam gaat zorgen dat jouw melding bij de juiste persoon uitkomt, waarna het voorval wordt besproken. We vinden het heel belangrijk iedere reiziger (met een geldig vervoerbewijs) als gelijk te behandelen, dus het is natuurlijk heel vervelend te horen dat jouw vriendin dat niet zo heeft ervaren. Excuses daarvoor.

Ik hoop dat zij, mocht het weer eens nodig zijn, toch nog een keer wil reizen met de kleine en de trein. Veel kinderen vinden het maar wat leuk (zeker als jullie dochter wat ouder is). Schroom vooral niet een medereiziger om hulp te vragen bij het in- en uitstappen. Dit gaat bij mij altijd goed!
Hallo Sengski,

Ik heb nog geen priv├ębericht van je ontvangen en zou dit toch nog graag in orde maken. Ik hoor graag van je!
Reputatie 4
Waarom gelijk weer zo n grote snavel over discriminatie? Ik geloof dat gewoon niet. Ik reis al meerden 30 jaar dagelijks met de trein en heb werkelijk nog nooit een onvriendelijke conducteur meegemaakt. Hebben het beleefd gevraagd? Want als ik de toon van je mail lees....
Reputatie 4
En geen reactie meer.....en geen priv├ę-bericht. Wat is het waarheidsgehalte denk ik dan plus het vervuilt het topic.
Ik zal de klacht indienen met de informatie die ik van TS in dit topic heb ontvangen.
Badge +3
En geen reactie meer.....en geen priv├ę-bericht. Wat is het waarheidsgehalte denk ik dan plus het vervuilt het topic.
Dat laatste kan natuurlijk niet. Iemand kan niet het door haarzelf gestarte topic vervuilen door verder niet te reageren.
Reputatie 2
Bericht aangepast door moderator vanwege toonzetting.

Niet ok om dit racisme te noemen. Een belediging voor mensen die er wel daadwerkelijk mee te maken hebben.

Reageer