beantwoord

SGMm

• 19 March 2021
  • 2 reacties
  • 376 Bekeken

Hallo allemaal, 

Ik heb een vraag over de oude sprinters SGMm. Ik heb de afgelopen jaren heel veel met dit materieel gereist. Voor alle doeleinden school, werk en privé 

Inmiddels is op de trajecten waar ik voornamelijk reis de SGMm vervangen voor sng en slt. 

Ik weet dat ze nog op de 5000 en de 5100 rijden. Weet iemand voor hoelang nog? Ik wil graag nog een keer met die treinen reizen. 

Alvast bedankt voor de antwoorden. 

Ik weet dat het momenteel niet de bedoeling is om niet noodzakelijke reizen te maken. Als ik ga dan is dat voor een noodzakelijke reis. 

Mijn vraag is dus: tot wanneer rijd SGMm nog gepland in Nederland. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 March 2021, 11:22

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen Scheffer en welkom bij de NS Community!

Ik heb even voor je gezocht en voor zover ik kan vinden rijdt de SGMm momenteel inderdaad enkel nog in de treinserie 5000/5100. Via een bericht op het treinspotterforum van Somda lijkt het dat de resterende SGMm treinstellen nog tot december 2021 in dienst zullen blijven, maar ik heb daar zelf geen bron of controle van kunnen vinden. Wellicht kunnen ze je daar van meer informatie voorzien.

Reputatie 6
Badge +1

Helaas enkel nog op Dordt-Den Hg CS zo lang het duurt of ze het uithouden. Helaas-omdat ik daar op ben aangewezen. Tegenwoordig meestal met enkele stellen-bezuinigen of ook al niet meer genoeg rijdend beschikbaar. Ze hadden er eigenlijk al uitgemoeten en enkel door vertraagde aflevering vanwege corona van de vervangers (via een ingewikkeld doorschuifsysteem). Dus definitief weg hangt af van het tijdig beschikbaar komen van nieuw spul.

Overigens zijn er voor spotters +treintjerijders/fanaten diverse andere sites en ook nog verenigingen die dat allemaal heel veel beter weten.

Reageer