beantwoord

SGMm Roosendaal/Vlissingen

• 17 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Hallo,

Elke woensdagochtend wanneer ik vanuit 's Hertogenbosch de trein pak richting Roosendaal kom ik op het opstelterrein van Roosendaal een 3-delige SGMm tegen. Ook rijdt er wel eens (volgensmij dagelijks) een 3-delige SGMm rond Kruiningen-Yerseke/Goes rond. Nou vroeg ik mij af wat die SGMm daar doet omstreeks Roosendaal en Vlissingen aangezien de treinseries eromheen worden uitgevoerd door Virmm (Amsterdam-Vlissingen), ICM&DDZ (Roosendaal-Zwolle) en FLIRT (Roosendaal-Dordrecht).

Wie o wie weet waarom de SGMm hier staat/wat hij hier doet?

icon

Beste antwoord door Julian 17 oktober 2020, 21:09

Dat zal inderdaad een van de treinstellen zijn om Sandite aan te brengen op het spoor om de gladheid te bestrijden.

Bekijk origineel

7 reacties

De sanditeritten zijn ingepland vanaf wijzigingsblad oktober, dus sinds een kleine twee weken nu. De Zeeuwse lijn is berucht om de gladheid, dus dat is een van de trajecten waar deze treinen extra rijden. De SGM staat standaard in Roosendaal, omdat op die locatie de tanks/reservoirs bijgevuld worden.

Dit gebeurt overigens al jaren zo.

Badge +3

Roestrijden kan ook nog, elke 24 uur moet elk wissel door minimaal 10 assen bereden worden of zoiets toch?

Reputatie 7
Badge +3

Als je het stel nog eens zien staan zou je kunnen kijken of je het stelnummer kan zien en of dat een Sandite stel is.

Badge +3

Wekom bij de NS Community!

Als ze daar opgesteld staan zal dat wel een reden hebben, als het geen reizigerstreinen zijn.

Maar als ze daar echt rijden, dan ben ik ook wel benieuwd.

Lijkt me logsich voor in het naseizoen, maar aangezien ze ook in het voorseizoen rijden lijkt het me sterk.

Dat zal inderdaad een van de treinstellen zijn om Sandite aan te brengen op het spoor om de gladheid te bestrijden.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien een Sandite stel? Om de gladheid in de herfst te bestrijden.

Reageer