beantwoord

SLT als intercity

• 9 September 2021
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

Tegenwoordig rijdt er slt als intercity tussen leiden en Utrecht. Ik snap dat er door een tekort aan intercity materieel sprinters als intercity moeten rijden, maar waarom wordt er gekozen Slt? Het is de minst comfortabele sprinter van de ns. Waarom wordt er niet voor nieuwere sprinters gekozen als IC. Deze bieden meer comfort en hebben meer voorzieningen. Een beetje comfort is bij een IC toch niet teveel gevraagd?

icon

Beste antwoord door Julian 9 September 2021, 19:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Deze degradatie geldt ook tussen Utrecht en Rotterdam. Snel ongedaan maken deze ellende, daar hebben we geen intercity voor. Nu is het plannen met de doorgaande echte trein. Als een sneltrein tussen Rotterdam en Utrecht al geen intercitymaterieel verdient.. Vroeger werd altijd aangegeven dat mensen gemiddeld maar tien minuten in dit soort treinen zaten, wat ik niet denk -maar ok. Rotterdam-Utrecht duurt aanmerkelijk langer. Deze twee steden behoren tot de vier grootste in Nederland. En dan geen echte Intercitytrein? Waar moeten die dan wel rijden?

Tussen Leiden en Utrecht zal het niet gaan veranderen, ben ik bang. Vanaf december gaan daar 4 treinen per uur rijden en alleen de sprinters kunnen de benodigde rijtijd daarvoor halen tussen de stations. Het intercitymaterieel kan niet snel genoeg optrekken helaas.

Of dat SLT blijft of dat er ook SNG komt te rijden durf ik niet te zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens zijn er ook veel klachten over de SNG, dan met name over de stoelen. Wel heeft de SNG wifi en stopcontacten.

Reageer