beantwoord

SLT en SNG op 700/1800

  • 3 maart 2020
  • 3 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 3

Kan er SLT worden ingezet op 700/1800? Dit om 160/ERTMS mogelijk te maken op de Hanzelijn. Op 7000 en 5000/5100 kan dan ICMM en DDZ worden ingezet, om later weer vervangen te worden door SNG en SLT. Zo kan SNG/SLT een deel van ICMM1 vervangen, ICNG doet de rest. De vrijgekomen SGMM kan tijdelijk weer worden ingezet op 6900 en 7300 (wat de nodige SLT vrijmaakt), om dan weer vervangen te worden door SLT. 

icon

Beste antwoord door Edwin 3 maart 2020, 20:15

Huh? Je wilt sprintermaterieel (wat niet eens in staat is onder ERTMS te rijden op dit moment) op intercitytrajecten inzetten en intercitymaterieel op sprinterseries?

 

Simpel antwoord: Gaat nooit gebeuren.

Al zou je er SNG op zetten, dan nog rijden ze onder ATB, aangezien we voor de ERTMS op de Hanzelijn gewoon praktisch geen opgeleide machinisten hebben.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Huh? Je wilt sprintermaterieel (wat niet eens in staat is onder ERTMS te rijden op dit moment) op intercitytrajecten inzetten en intercitymaterieel op sprinterseries?

 

Simpel antwoord: Gaat nooit gebeuren.

Al zou je er SNG op zetten, dan nog rijden ze onder ATB, aangezien we voor de ERTMS op de Hanzelijn gewoon praktisch geen opgeleide machinisten hebben.

Reputatie 3

Had dit antwoord al een beetje verwacht, maar het zou na verloop van tijd wel kunnen (als de nodige machinisten opgeleid zijn) afgezien dat het inderdaad wel vreemd is met materieel etc. Maar volgens Wikipedia is SLT in staat om met ERTMS te rijden. Is dit dan foutive informatie, of heb jij het fout, @Edwin? Aangezien jij machinist bent ben ik eerder jouw geneigd te geloven, vooral als je ook nog SLT bevoegd zou zijn (wat ik vanwege je standplaats eigenlijk wel verwacht).

Reputatie 7
Badge

Om met het laatste te beginnen:

SLT heeft ERTMS aan boord, maar is op dit moment alleen maar in staat om onder ATB te rijden. Er zijn een aantal jaar terug een paar stellen aangepast met een andere snelheidsmeter (de DMI) en een extra slot om ERTMS te activeren. Dat was een proef voor het stuk Amsterdam-Utrecht waar onder ERTMS (Dual Signalling) gereden kon worden. Proef is al lang afgesloten en de betreffende stellen zijn weer voorzien van een reguliere snelheidsmeter.

 

Vwb je eerste opmerking: Nee, ook als er wel voldoende machinisten zijn opgeleid, zal sprintermaterieel niet planmatig op intercitytrajecten worden ingezet. Het is er simpelweg niet geschikt voor. Op termijn zal VIRM worden uitgerust met ERTMS en gaat de ICNG de ICMm vervangen. ICNG heeft uiteraard wel ERTMS aan boord.

 

Reageer