beantwoord

Sluiting Leeuwarden Achter de Hoven?

• 24 november 2016
  • 21 reacties
  • 596 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik zat laatst eens te kijken naar de nieuwe dienstregeling in het noorden van het land en het lijkt alsof Achter de Hoven niet meer wordt aangedaan. Wordt dit station gesloten of is dit een foutje in de reisplanner?
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door Iris NS 24 november 2016, 18:43

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Arriva. Zij melden me dat reizigers van de dienstregeling op de website (zie link van mrfreeze) uit kunnen gaan. Ze zorgen ervoor dat het z.s.m. in alle reisplanners zichtbaar wordt. Er gaat dus nog wel gestopt worden bij station Achter de hoven.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 4
Het is bekend dat het station gesloten moet worden om straks een tweede sneltrein per uur te kunnen laten rijden. Maar daar is voorlopig is daar nog geen sprake van en als je de nieuwe dienstregeling voor 2017 op de Arriva-site bekijkt wordt Achter de Hoven komend jaar dan ook nog steeds bediend.
Reputatie 7
Badge +3
Ook op de Arriva-site klopt de reisinfo niet helemaal. Er worden soms wel tijden getoond, maar er is of 'geen route beschikbaar', of je wordt via de bus gestuurd.
Reputatie 4
Ik heb niet de Arriva-planner gebruikt maar de dienstregeling van de spoorlijn Groningen-Leeuwarden voor 2017 opgezocht.

Achter de Hoven ontbreekt weliswaar in de middaguren in de dienstregelingtabel voor 2017 maar de treinen van 15.49 en 16.49 uit Leeuwarden hebben nog steeds hun extra rijtijd en als je de vertrekstaat voor Achter de Hoven voor 2017 opvraagt staan die beide treinen daar keurig vermeld om 15.51 en 16.51.
Reputatie 7
Badge +3
Ok, dan heb je dieper gedoken dan ik 🙂 Maar de info is in elk geval niet erg logisch/duidelijk. En de reisplanner klopt sowieso niet dan.
Reputatie 4
Even in de NS-reisplanner gekeken op bijv. 15 december en ook daar staan de stops in Achter de Hoven gewoon vermeld. Dus wat klopt er nou niet?
Reputatie 7
Badge +3
Zie bijlage, ik vind de data een beetje vreemd:

Reputatie 4
Grappig 15 december is bij mij op de laptop de laatste dag dat de treinen nog in de reisplanner staan. Vanaf 16 december niet meer. Voorlopig ga ik er maar even vanuit dat de info van Arriva correct is.
Reputatie 7
Badge +3
De informatie over de dienstregeling klopt misschien, maar ook op de Arriva-planner zie ik gekke dingen:

Reputatie 4
In de NS planner zijn de vertrektijden uit Leeuwarden Centraal in de middag ook anders dan in de Arriva-dienstregeling. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat de NS-planner voor andere vervoerders een verkeerde dienstregeling aangeeft. Berucht is het geval van een paar jaar geleden toen de NS-planner voor Arriva op Hemelvaartsdag een volledige werkdagendienst aangaf. En ook bij Syntus in de Achterhoek is het in het verleden een paar keer misgegaan.
Reputatie 3
Waarschijnlijk heeft dat met het grote gat tussen de treinen te maken, als er 15 uur lang geen treinen rijden (in het weekend nog veel langer natuurlijk) kan de reisplanner misschien raar doen.
Het lijkt er inderdaad op dat het station vanaf 11 december niet meer wordt aangedaan. Heeft iemand van jullie het al nagevraagd bij Arriva?
In de NS Reisplanner zitten momenteel drie treinen die stoppen te Adh 'Leeuwarden Achter De Hoven', en die zijn allemaal actief tot en met 9 december 2016. Daarna stoppen er geen treinen meer op Achter De Hoven.
Reputatie 7
Badge +3
Maar volgens deze dienstregeling wel! (wel even op 'Alle haltes tonen' klikken)
Wie o wie gaat uitsluitsel geven? 🙂
Dat mag Arriva dan verder uitzoeken inderdaad.

Voor de beeldvorming nog even de dienstregeling voor de 19e december gegenereerd: https://acc.ovtijden.com/avtdag/LW/20161219
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Arriva. Zij melden me dat reizigers van de dienstregeling op de website (zie link van mrfreeze) uit kunnen gaan. Ze zorgen ervoor dat het z.s.m. in alle reisplanners zichtbaar wordt. Er gaat dus nog wel gestopt worden bij station Achter de hoven.
Reputatie 4
Dat suggereert dat Arriva bij NS de verkeerde dienstregeling heeft aangeleverd.
Er gaat op zijn minst iets hopeloos fout, want uit RITS komen dus na 11 december geen stops te Adh.
Reputatie 5
Badge
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en de moeite! 🙂
Graag gedaan GroeneRuiter 🙂 Dat blijkt inderdaad, Henk. Arriva is er in ieder geval van op de hoogte. Hopelijk staat snel overal hetzelfde in alle systemen en planners.
Reputatie 7
Badge +3
In de Arriva-planner lijkt het nu weer goed te staan. In de NS-reisplanner staan ze niet van 12 t/m 16 december. Daarna weer wel. In de ovtijden-link van Henk staan ze nog niet.
Klopt, ik genereer deze lijst nog handmatig. Staat er nu wel in 🙂

Reageer