beantwoord

snelbus

• 2 februari 2018
  • 7 reacties
  • 1830 Bekeken

Even een korte vraag, ik reis morgen met de trein naar de efteling en ik moet op Utrecht centraal overstappen op een snelbus. Staan die gewoon bij de andere bussen en hoe herken ik ze?
icon

Beste antwoord door klant_Jac 2 februari 2018, 17:47

Even een korte vraag, ik reis morgen met de trein naar de efteling en ik moet op Utrecht centraal overstappen op een snelbus. Staan die gewoon bij de andere bussen en hoe herken ik ze?
welkom Iris op dit forum.

nee, die staan tot nu toe NIET bij de overige stads- en streek bussen. Op het station zelf staan gele borden met de tekst 'NS bus' en een pijl. Loop Richting Jaarbeurshallen, dus de hoge (rol)trap af, en langs het theater en La Place aan uw linker zijde. Net voor u de weg oversteekt naar de hallen en bioskoop ziet u links de opstapplaats.
De bussen zijn touringcars en streekbussen, in allerlei kleuren, met verschillende opschriften.

In Den Bosch zetten deze bussen de reizigers af net om de hoek van het stationsplein. Vandaar loopt u naar het station, en is links van u het busstation, waar uw bus 800 naar de Efteling vertrekt op ieder heel en half uur.
Omweg via Tilburg raad ik u af. Is feitelijk niet sneller en voor de meerprijs heeft u een wereldberoemde Bossche Bol bij Bakker De Groot, vlak bij de uitstaphalte in Den Bosch.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge
welkom Iris op dit forum.

nee, die staan tot nu toe NIET bij de overige stads- en streek bussen. Op het station zelf staan gele borden met de tekst 'NS bus' en een pijl. Loop Richting Jaarbeurshallen, dus de hoge (rol)trap af, en langs het theater en La Place aan uw linker zijde. Net voor u de weg oversteekt naar de hallen en bioskoop ziet u links de opstapplaats.
De bussen zijn touringcars en streekbussen, in allerlei kleuren, met verschillende opschriften.

In Den Bosch zetten deze bussen de reizigers af net om de hoek van het stationsplein. Vandaar loopt u naar het station, en is links van u het busstation, waar uw bus 800 naar de Efteling vertrekt op ieder heel en half uur.
Omweg via Tilburg raad ik u af. Is feitelijk niet sneller en voor de meerprijs heeft u een wereldberoemde Bossche Bol bij Bakker De Groot, vlak bij de uitstaphalte in Den Bosch.
Bedankt voor uw snelle reactie! Ik had het al helemaal uitgeplozen en ben vaker met ov naar efteling gegaan, maar nog nooit met een snelbus. Uw antwoord heeft erg geholpen!
Badge +3
In Den Bosch kan het ook zijn dat ze stoppen in de tunnel op de Perronweg, en je dan door een hek het perron op kan, of is dat alleen de instaphalte voor de bussen? Er staat daar in ieder geval een CiCo paaltje tegenwoordig.

Hoe dan ook, dan weet je dat voor de terugweg, bij Spoor 1a naar beneden en dan door het hekje. Staat ook wel aangegeven en bij drukte maken ze daar ook een soort zig-zag 'wachtrij' zoals in de Efteling. Voor kinderwagens e.d. is assistentie aanwezig.
bedankt voor de reactie!
Reputatie 7
Badge
voor de terugweg, bij Spoor 1a naar beneden en dan door het hekje. Staat ook wel aangegeven en bij drukte maken ze daar ook een soort zig-zag 'wachtrij' zoals in de Efteling.
is alleen voor vertrek
Badge +3
Helder, en op zich beter geregeld dan voorheen de bussen op de Magistratenlaan laten stoppen.
Reputatie 7
Badge
Helder, en op zich beter geregeld dan voorheen de bussen op de Magistratenlaan laten stoppen.
daar was aanvoer en afvoer sneller, want dichterbij de randweg en snelwegen. Nu hebben de Munninckhofs de neiging de halve stad door te rijden, en soms zelfs zich vast te rijden op de doodlopende parallelwegen

Reageer