beantwoord

Snelbus

• 15 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

Ik moet 21 Aug en 22 Aug 3x over het traject van Weert - Roermond. Over dit stuk rijden snelbussen ipv de gewone trein. Nu is me vraag alleen hoe ik weet welke bus ik moet hebben. Online zie ik niks van een lijn nummer staan.

Hopelijk kan iemand me verder helpen zodat ik me reis kan plannen. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 oktober 2020, 18:09

Hallo Sandracompen en welkom bij de NS Community,

Je kan de bussen vinden aan de voorzijde van het station. Ze staan soms ook wel eens op de voorzijde van het Qpark terrein. Het wijst zich inderdaad vanzelf welke bus je moet pakken.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De bussen hebben geen lijnnummer. Normaal staan er wegwijzers met daarop iets van "NS bus" of "NS vervangend vervoer". Wijst zich vanzelf.

Hallo Sandracompen en welkom bij de NS Community,

Je kan de bussen vinden aan de voorzijde van het station. Ze staan soms ook wel eens op de voorzijde van het Qpark terrein. Het wijst zich inderdaad vanzelf welke bus je moet pakken.

Dus ik moet dan gewoon naar de hoofdingang gaan van het station? 

Ik denk dat voordat je bij de hoofdingang bent al weet waar je precies moet zijn.

Badge +3

Volg de borden ‘Naar de NS bus’, er zal ook wel personeel aanwezig zijn (gele hesjes).

Alle bussen vanaf Weert gaan via Roermond, dus zolang je niet in bijv. Echt moet zijn maakt het niet uit of je een snelbus of stopbus neemt.

Reputatie 7
Badge +1

Alle bussen vanaf Weert gaan via Roermond, dus zolang je niet in bijv. Echt moet zijn maakt het niet uit of je een snelbus of stopbus neemt.

Vanaf Weert rijden er alleen maar snelbussen, want de gehele route wordt normaal bij NS enkel door Intercity's bediend die alleen op Roermond stoppen. Veel keuze heb je daar dus niet. 

De Arriva stopbussen rijden enkel tussen Roermond en Echt en tussen Roermond en Swalmen, maar die bussen zijn niet relevant voor TS. 

Vanaf Weert kan je dus nooit in de verkeerde bus zitten en als je vanaf Roermond in een stopbus zit reis je sowieso in de verkeerde richting en bij de verkeerde vervoerder.

Badge +3

Oh ja, check!

Ja trein van Roermond naar Echt rijd volgensmij gewoon dacht ik.

Maar ik moet zowel van weert naar Roermond en andersom. Maar bij beide stations gewoon naar de bushalte lopen en dan wordt het op de borden van de bus aangegeven waar hij heen gaat? 

Badge +3

Ja, er zullen in Roermond aparte opstapplaatsen zijn voor ri. Sittard en ri. Weert, en anders staat het wel op de bordjes of weten de gele hesjes het wel.

Reageer