beantwoord

Snelverbinding Ameland Utrecht.

  • 1 August 2019
  • 72 reacties
  • 1894 Bekeken


Toon eerste bericht

72 reacties

@iMark Nee, en ga ik ook niet doen omdat ik vind dat het de taak is van NS om goede aansluitingen voor haar reizigers te verzorgen. Als het zo is zoals ook jij zegt dat de Thalys de dienstregeling in heel Nederland bepaald zal de NS haar verantwoordelijlheid moeten nemen om met de "vervoerspartners" tot een optimaal resultaat te komen. De aansluiting waar we het hier over hebben is ver van optimaal. NS is aan zet.

Geef je onderschrift inhoud!
Reputatie 7
Badge +3
Zullen we het hier dan bij laten? Er zijn je allerlei suggesties aan de hand gedaan om je verbetervoorstellen bij de juiste partijen terecht te laten komen. Wanneer je blijft volhouden dat NS de enige partij is die goede aansluitingen kan realiseren en dat dat niet de verantwoordelijkheid is van de partijen die goed op NS zouden moeten aansluiten dan houdt het op.
@iMark Jammer dat je alle suggesties ten spijt niet wilt inzien dat NS aan zet is. We leven inmiddels in de 21ste eeuw. De monopolistische dictaten uit de vorige eeuw hebben we al lang ver achter ons gelaten. Wordt wakker !

Ps. Wanneer heb ik beweerd dat de andere partijen geen verantwoordelijkheid hebben?
Reputatie 7
Badge
Veel onnodig gedram in deze discussie. De hele wereld draait niet om een bootverbinding met perfecte aansluiting op bus en vervolgen trein naar Utrecht. Al meerdere malen is door verschillende personen al uitgelegd waarom iets niet kan.

Hoewel de toon van TS in de loop van de dag -gelukkig- wat gematigd is, lijkt het een gebed zonder einde.
Reputatie 7
Badge
Zullen we het hier dan bij laten?

Juist, alles is nu wel duidelijk en zeer uitvoerig en meerdere malen voorbij gekomen.
Reputatie 7
Badge +3
De snelboot kan maximaal 48 passagiers meenemen van wie het grootste deel zijn auto in Holwerd parkeert. Het verbaast me daarom dat Arriva voor een paar passagiers überhaupt een aansluitende bus laat rijden. TS geeft zelf al aan dat er op zijn rit maar twee mensen in de bus zaten.
@Tamzin en wat is daarvan de oorzaak denk je. In het hoogseizoen nota bene.
@Raymond123 Wat kan niet. Contact opnemen met de vervoerspartners om dit te regelen? Jij hebt het over drammen terwijl je zelf dramt dat het niet geregeld kan worden. Waarschijnlijk heb je het over het aanpassen van het dienstrooster terwijl ik dat niet één maal gesuggereerd heb. Daar komen jullie steeds mee aandrammen.
Peter040360, alles is nu doorgegeven. De achterliggende afdeling gaat hiernaar kijken. Meer kunnen we hier niet. De community is geen treindienstleiding. Het is nu gewoon afwachten.
@Laura NS Waarom richt je je tot mij. Ik reageer toch inhoudelijk op de anderen. Het is inderdaad geen treindienstleiding, maar toch ook geen onderonsje van NS personeel
Reputatie 6
Waarschijnlijk was de bus te vroeg waardoor u een "niet bestaande" aansluiting heeft zien vertrekken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan niet zeggen dat de aansluiting prima is met een overstap van 31 minuten in Leeuwarden. Daardoor heeft @Peter040360 nog net de sluitseinen kunnen zien van de trein (van een half uur eerder) die hij volgens de reisplanner toch niet had kunnen halen. Het probleem zit waarschijnlijk bij de 21 minuten overstaptijd in Holwerd van veerboot op bus. Wanneer je die zou reduceren tot bijvoorbeeld 16 minuten dan krijg je in Leeuwarden 5 minuten extra overstaptijd om een eerdere IC richting Zwolle te halen.

Misschien kan Arriva de tijden van bus 166 met 5 minuten vervroegen zodat er een betere overstap van bus op trein in Leeuwarden ontstaat. Dat heeft dan wel tot gevolg dat de buffertijd bij een vertraging in de verbinding komt te vervallen. Ik heb uiteraard geen zicht op de punctualiteit van de veerboot en de bus. Maar het lijkt me beter om in bijvoorbeeld 9 van de 10 keer de snellere verbinding te halen dan 10 van de 10 keer een half uur in Leeuwarden te moeten wachten.
Ik kan niet zeggen dat de aansluiting prima is met een overstap van 31 minuten in Leeuwarden. Daardoor heeft @Peter040360 nog net de sluitseinen kunnen zien van de trein (van een half uur eerder) die hij volgens de reisplanner toch niet had kunnen halen. Het probleem zit waarschijnlijk bij de 21 minuten overstaptijd in Holwerd van veerboot op bus. Wanneer je die zou reduceren tot bijvoorbeeld 16 minuten dan krijg je in Leeuwarden 5 minuten extra overstaptijd om een eerdere IC richting Zwolle te halen.

Misschien kan Arriva de tijden van bus 166 met 5 minuten vervroegen zodat er een betere overstap van bus op trein in Leeuwarden ontstaat. Dat heeft dan wel tot gevolg dat de buffertijd bij een vertraging in de verbinding komt te vervallen. Ik heb uiteraard geen zicht op de punctualiteit van de veerboot en de bus. Maar het lijkt me beter om in bijvoorbeeld 9 van de 10 keer de snellere verbinding te halen dan 10 van de 10 keer een half uur in Leeuwarden te moeten wachten.Als ik die reis achteraf plan, kom ik op een wachttijd van 25 minuten op Leeuwarden uit. NS laat je dus helemaal niet rennen, maar geeft je ruim de tijd om over te stappen van de bus naar de trein.


Als je een trein later neemt heb je nog meer tijd om over te stappen. Waar slaat dit op. De vraag is hoe kan het zo zijn dat de dienstregeling niet fatsoenlijk op elkaar afgestemd is ten gunste van de reiziger. Daar zou je jezelf als NS medewerker druk om moeten maken.
@iMark We hebben in Holwerd geen 21min hoeven wachten. De verbinding tussen trein en boot was optimaal.
@Edwin Als je een trein later neemt heb je nog meer tijd. Wat is dit voor onzin. Nu arriveert de bus op het station Leeuwarden 1 minuut voordat de trein vertekt naar Utrecht. Uiteraard staat die daarom niet in de dienstregeling, maar het blijft wel een feit van slechte afstemming tussen de openbaar vervoerders. Alle extra energie die Wagenborg en Arriva in een vlot vervoer steken gaat verloren op Station Leeuwarden. Daar zou je jezelf druk om moeten maken als NS medewerker i.p.v. de boel te bagitaliseren. Wat je laat zien is dat klantvriendelijkheid nog niet in de genen van de NS medewerkers zit
Reputatie 7
Badge +3
Dat je de overstap in Holwerd als optimaal ervaren hebt is duidelijk. Maar was de aankomst van de veerboot volgens dienstregeling of is de buffertijd in de overstap gebruikt zodat de bus volgens dienstregeling kon vertrekken?

@Edwin Als je een trein later neemt heb je nog meer tijd. Wat is dit voor onzin. Nu arriveert de bus op het station Leeuwarden 1 minuut voordat de trein vertekt naar Utrecht. Uiteraard staat die daarom niet in de dienstregeling, maar het blijft wel een feit van slechte afstemming tussen de openbaar vervoerders. Alle extra energie die Wagenborg en Arriva in een vlot vervoer steken gaat verloren op Station Leeuwarden. Daar zou je jezelf druk om moeten maken als NS medewerker i.p.v. de boel te bagitaliseren. Wat je laat zien is dat klantvriendelijkheid nog niet in de genen van de NS medewerkers zitEhm, ik laat je zien dat je een aansluiting hebt willen halen die gewoon niet uit de planner te halen is. Vervolgens is het de schuld van NS dat je bus te vroeg aankomt en je door te rennen de sluitseinen van de trein ziet?
Vervolgens beschuldig je me er ook nog eens van dat ik niet klantvriendelijk ben op basis van 1 antwoord.
Prima. Laatste reactie van mij geweest.
@Edwin Je hebt hem in 1 keer helemaal begrepen. Je gaat vooruit al zijn het kleine stapjes.
@iMark Ik heb niet het gevoel gehad dat we lang hebben moeten wachten in Holwerd. Misschien had het iets korter gekund. Mijn punt is meer dat grote partijen als de NS, Arriva en Wagenborg dit niet beter kunnen regelen, temeer omdat het speciale diensten zijn van Wagenborg en Arriva. De NS dient zich hierbij op te stellen in het belang van haar reizigers en dus voor goede aansluitingen moeten zorgen. Ze zouden allang de moeite genomen moeten hebben om met dat ene telefoontje dit te regelen.
@Laura NS Bagitaliseren is eveneens geen respect tonen.! Wil jij mijn klacht in de NS organisatie verder leiden? Ben best wel benieuwd. " Voor beter OV"
@Slidestops Wie heeft gezegd dat NS haar dienstregeling moet aanpassen? Ik vraag alleen maar om het te regelen. Daarin is een open houding van alle partijen nodig.
@Laura NS Bedankt. Ik snap dat de NS haar dienst regeling hiervoor niet kan aanpassen. Het gaat mij meer om een juiste afstemming met Arriva en Wagenborg. De NS moet voor haar reizigers hierin het voortouw nemen. Volgens mij hebben alle partijen er voordeel bij.

Reageer