beantwoord

Spooktrein van Eindhoven naar Zell am See

• 20 december 2019
  • 21 reacties
  • 640 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zo net zag ik op het bord van spoor 1 of 2 van Eindhoven Centraal een vermelding staan van een AE-trein naar volgens mij Zell am See.

Ik kan geen bewijs vinden dat het mogelijk is kaartjes voor deze trein te kopen, of dat die überhaupt bestaat. Weet iemand hier meer van af?

icon

Beste antwoord door Loes 20 december 2019, 20:08

Die trein bestaat en is een vakantietrein. Ik heb even niet op mijn netvlies waar je daar tickets voor kan kopen, zal ongetwijfeld via Treinreiswinkel kunnen, maar het is een wintersporttrein. Ik ken iemand die af en toe werkt op die trein, vandaar dat ik met zekerheid weet dat dat geen spooktrein is. 

Gevonden:

https://www.treinreiswinkel.nl/treinreizen/zell-am-see/wintersport-vakanties

Bekijk origineel

21 reacties

Die trein bestaat en is een vakantietrein. Ik heb even niet op mijn netvlies waar je daar tickets voor kan kopen, zal ongetwijfeld via Treinreiswinkel kunnen, maar het is een wintersporttrein. Ik ken iemand die af en toe werkt op die trein, vandaar dat ik met zekerheid weet dat dat geen spooktrein is. 

Gevonden:

https://www.treinreiswinkel.nl/treinreizen/zell-am-see/wintersport-vakanties

Reputatie 7

Zeker geen spooktrein :)

Volledige dienstregeling:

https://www.alpen.express/weekend-1

Reputatie 7
Badge +3

Hé, de Alpen Express rijdt weer. Zal de eerste keer dit wintersportseizoen zijn, rijdt dan zo'n beetje iedere vrijdagmiddag/avond tot ergens in maart. Ik heb deze ook regelmatig op Den Haag HS klaar voor vertrek zien staan of langs horen bulderen tijdens mijn overstap op Laan van NOI, deze trein maakt wel wat meer geluid dan een NS intercity. 

Om te bewijzen dat het geen spooktrein is, hier een aankomst in Utrecht  https://www.youtube.com/watch?v=sHAB3bJzk8Q 

en een wat langer filmpje met meer info  https://www.youtube.com/watch?v=GMFcIQlTwUs

Hi LenaW, welkom bij de NS Community. 

Volgens mij is het mysterie opgelost! Mocht je nog meer vragen hebben, stel deze dan gerust. 

Reputatie 2

Interessante treinsamenstelling op die reisplanner…. Alleen een NS1800 locomotief… Zijn er vast niet veel kaartjes verkocht:joy:

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat die reisplanner van de rest geen plaatjes heeft. Ook niet van de echte locomotief, want dat is wel een 1800 maar geen NS loc en intussen ook niet meer geel maar oranje. 

Materieelsamenstelling van dat spul is vaak niet eens bekend in de keten reisinformatie. Maakt ook niet heel veel uit natuurlijk, het is geen reguliere reizigerstrein.  

Die 1800 gaat ‘m immers ook niet helemaal tot Zell rijden. 

Reputatie 7
Badge +3

Off topic, kan zo'n barrijtuig zoals in de Alpen Express (zie eerder gepost filmpje) niet ook in ICD treinen geplaatst worden? Als die dan langdurig strandt kun je tenminste nog een beetje lol hebben. :wine_glass::beers:

Kerstborrel in de ICd. En maar hopen dat ‘ie stil komt te staan, want dan kunnen we er nog eentje nemen. 

Reputatie 7
Badge +3

En dan niet expres aan de noodrem trekken Henk ...

Badge +3

Die ene internationale trein zal vast wel één van de voorwaarden zijn waarom Eindhoven tegenwoordig Centraal mag heten! :joy:

Oké, er komt ook wel eens een omgeleide ICE langs, maar die stopt (vrijwel) nooit. En wanneer is op ‘ons’ derde station (Ehst) voor het laatst een reizigers (of voetjebalsupporters) trein gestopt?

Dat weten de voetballiefhebbers wel onder ons 😙

Reputatie 6
Badge

Materieelsamenstelling van dat spul is vaak niet eens bekend in de keten reisinformatie. Maakt ook niet heel veel uit natuurlijk, het is geen reguliere reizigerstrein.  

Die 1800 gaat ‘m immers ook niet helemaal tot Zell rijden. 

Misschien moeten NS dan maar gewoon als rijtuigen ONBEKEND tonen, en in hun app een grijs rijtuig met een vraagteken plaatsen. 

Trouwens, was de tractie wel een ex-NS 1800-loc? Dan hebben we iets wat klopt :p

Wordt ook wel gedaan, materieel is ook wel eens ---------- bijvoorbeeld. Aan de andere kant, echt prioriteit heeft het allemaal niet natuurlijk, er zijn serieuzere problemen in deze deelsystemen die al veel langer aandacht nodig hebben.

Reputatie 7
Badge

Trouwens, was de tractie wel een ex-NS 1800-loc? Dan hebben we iets wat klopt :p

De ex NS 1627 trok zoals wel vaker deze trein @Aar 

Reputatie 4

En wanneer is op ‘ons’ derde station (Ehst) voor het laatst een reizigers (of voetjebalsupporters) trein gestopt?

Dat moet haast wel de NVBS Koningsdagrit 2018 geweest zijn :innocent:

Ehst was lastig te fotograferen :grin:

Badge +3

Beetje late reactie @Bob van mij maar thanks. Ehv heeft (volgens bijna alle voorwaarden) de titel Centraal.

Whatever, mocht wat kosten enzo..

Reputatie 4

Ehst was lastig te fotograferen :grin:

Je stond ook aan de verkeerde kant :wink:

Mat’54 766 op station EIndhoven Stadion tijdens de NVBS Koningsdagrit 2018

Ja, zo lukt het wel :laughing:

Mooi van een hoogte, stond je op een trapleertje?

Reputatie 4

Ja, zo lukt het wel :laughing:

Mooi van een hoogte, stond je op een trapleertje?

Nee, camera op statief en het statief met de poten bij elkaar in de lucht houden. Vervolgens met de live shooting-modus op de Canon-app een foto met behulp van de telefoon gemaakt :sweat_smile:

Reageer