Spr Nijmegen Den Bosch

• 11 januari 2017
  • 83 reacties
  • 1705 Bekeken

Elke dag vertraging of uitval treinen

83 reacties

4 dagen per week reis ik van Rosmalen naar Utrecht CS en elke dag is het een drama. Voor de nieuwe dienstregeling was het een ramp en nu met de nieuwe dienstregeling een drama
Wanner gaat iemand bij de NS beseffen dat dit beter moet en kan?????
En heeft iemand bij de NS om de gaten wat dit elke dag betekend voor vele reizigers uit Rosmalen
Reputatie 7
Badge +3
De uitval van treinen komt vaak omdat er machinisten staan gepland die niet zijn opgeleid om met de nieuwe Flirt-treinstellen te rijden.
Ik heb al veel redenen voorbij zien komen en deze verrast me.
Maar dit kan toch beter geregeld worden of mis ik iets !!!
Reputatie 7
Badge +3
Met name bij verstoringen komen machinisten in "verkeerde" diensten terecht.
Ff kijken of ik goed begrijp want de reden kan de uitval verklaren en de reden is dan fair maar makkelijk op te lossen.
Blijft over de vertraging elke dag weer 2 minuten of net ietsje meer en ik mis in den Bosch de overstap naar Utrecht of we moeten met zijn allen rennen of ons leven ervan af hangt om de IC te halen.
Waarom toch elke dag die vertraging ?
Reputatie 7
Badge +3
Het is op Nijmegen-Den Bosch allemaal te krap gepland, dat geldt net zo goed voor de intercity's die ook aanhoudend te laat in Den Bosch aankomen (en niet alleen in de spits). Het lijkt er op dat de aansluitingen in Den Bosch kunstmatig kloppend zijn gemaakt door de rijtijden wat optimistischer te berekenen dan reëel is.

P.S. De brug bij Ravenstein is in ieder geval niet het probleem.
Kijk das nog eens een eerlijk antwoord.
En is er een oplossing hiervoor in de toekomst?
Reputatie 7
Badge +3
Een oplossing is er natuurlijk wel maar dat zal dan wel een nieuwe grootscheepse wijziging van de dienstregeling vereisen want in de huidige dienstregeling zit het helemaal klem. Dus dat wordt lange termijn.
Dit zal wel allemaal meegenomen worden voor de volgende dienstregeling. Momenteel zal er inderdaad weinig veranderen. Ik wil je wel uitnodigen om je voorstel in dit topic te doen marcel1962.
Reputatie 2
Het is op Nijmegen-Den Bosch allemaal te krap gepland, dat geldt net zo goed voor de intercity's die ook aanhoudend te laat in Den Bosch aankomen (en niet alleen in de spits). Het lijkt er op dat de aansluitingen in Den Bosch kunstmatig kloppend zijn gemaakt door de rijtijden wat optimistischer te berekenen dan reëel is.

P.S. De brug bij Ravenstein is in ieder geval niet het probleem.

Die brug bij Ravenstein is zeker wel een probleem. Dat staat zelfs in een rapport aangegeven. Als dat spoor verdubbeld was bij Ravenstein hadden er lang meer sprinters kunnen rijden op het traject Nijmegen - Den Bosch. En had de sprinter die nu eindigt in Wijchen door kunnen rijden naar Den Bosch of wellicht naar Tilburg Universiteit.
Reputatie 7
Badge +3
Er is tussen Oss en Wijchen helemaal geen behoefte aan meer sprinters. Het probleem zijn slechte aansluitingen in Den Bosch.
Erryt dank voor je tip over de topic ik zal daar zeker een voorstel doen
Joepie vandaag alles op tijd en kan zitten
Zo hoort reizen met de trein te zijn.

Trouwens erg mooie trein de nieuwe Flirt en ruikt allemaal nog zo lekker nieuw net alsof je in een nieuwe auto stapt
Bedankt voor dit positieve bericht marcel1962 🙂
Reputatie 2
Er is tussen Oss en Wijchen helemaal geen behoefte aan meer sprinters. Het probleem zijn slechte aansluitingen in Den Bosch.
Wie zegt dat? Misschien is die behoefte er juist wel. Voor mij zou het anders superhandig zijn. En wellicht wel voor nog meer mensen.
Ik reis 4 dagen per week met de sprinter van 07:08 uit Rosmalen en met 5 minuten overstap tijd in den bosch is dit voor mij een prima geregeld en ik hoop en wens dat in de toekomst die reis elke dag zonder vertraging, rennen en staan zal verlopen meer verwacht ik niet van NS
Vandaag alles okidoki
Spr had +3 min maar kwam op tijd aan in den Bosch
Deze week gaat de reis zoals gepland wat wel op valt is de drukte de IC naar Alkmaar is veel drukker dan de IC naar Schiphol maar ik kan nog steeds een zitplaats vinden
Reputatie 7
Badge +3
Dat is tijdelijk tot eind dit jaar. Dan gaat de IC uit Venlo niet meer naar Schiphol maar naar Amsterdam rijden en wordt de verhouding wat realistischer.
Gadverdamme +3 en dan is het krap of te laat om over te stappen
Het was krap maar 3 min overstappen met een straf sprinter is gelukt maar liever loop ik relaxt naar mijn overstap trein dus 5 min is toch echt minimale overstaptijd
Weer +4 waarom toch wat is er aan de hand wie o wie kan mij uitleg geven ?
En toch komt de spr om 0718 aan in den Bosch dus op tijd maar overstappen voelt stressvoller aan

Reageer