Spr Nijmegen Den Bosch

• 11 januari 2017
  • 83 reacties
  • 1705 Bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

Deze week 3x gereisd di wo en do en alles keurig op tijd perfecte reizen zo Top
Dat is erg prettig inderdaad 🙂
Ivm andere baan ben ik naar den bosch cs gaan fietsen zodat ik niet meer de overstap hoef te maken in den bosch want die blijft te krap vooral wanneer de sprinter aan komt op spoor 7
Dit bevalt prima en geen stress meer ivm overstappen
Reputatie 7
Badge +3
In december wordt de sprinter Nijmegen-DenBosch ietsje vervroegd vanwege het doorkoppelen naar Dordrecht.
Dat zou mooi zijn ik heb vandaag de spr van Rosmalen 0610 en stap over op de IC naar Schiphol van 0637 en een klein sprintje of is het sprintertje 🙂 is toch nodig vooral om een goede zitplaats te hebben want daarvoor moet je verder het perron aflopen.
Ik vraag me af wanneer je een handicap hebt of even wat langzamer kan lopen dan haal je elke keer je overstap niet.
Het ligt eigenlijk aan de opstelling van de treinen de spr arriveert op 7b en de IC vertrekt van 4b en wanneer je niet strategisch opstelt is het rennen om de overstap te halen. Theoretisch is het van kop trein naar kop trein in 4 min te doen wanneer je wandelt maar praktisch sta je dan de reis in de IC tenminste de kans is heel heel groot
Reputatie 7
Badge +3
In Den Bosch is hebben de sporen 3, 4, 6 en 7 sinds de verbouwing allemaal een aparte a en b-kant waarbij de wissels dan ook nog eens niet in het midden liggen zodat er een korte en een lange kant is (waardoor er ook treinen van 12 rijtuigen kunnen stoppen). Het gevolg is dat er enorme loopafstanden kunnen ontstaan zeker als je bij aankomst niet strategisch op de handigste plaats zit. De dagelijkse reiziger weet dat wel en stelt zich daar op in. Wie een handicap heeft kan trouwens sowieso beter overal met minimaal 10 minuten overstap plannen.

Reageer