beantwoord

sprinter 05.25 rotterdam centraal uitgeest opgeheven?

• 8 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

Tot gisteren liep vanuit Capelle Schollevaar 05.38 een sprinter zodat ik om 07.29 in Twello kon zijn. Met het schrappen van deze sprinter moet ik maar weer zelf zorgen hoe ik vanuit Capelle om 06.14 de IC kan pakken van uit Gouda naar Enschede kan pakken. Nu ben ik maar de auto ingestapt om deze trein te halen. Kan deze sprinter aub weer in dienst genomen worden?
icon

Beste antwoord door Maxime NS 8 oktober 2019, 13:02

Ik heb het voor je nagevraagd. De trein rijdt vandaag en morgen wel vanaf Gouda tot Uitgeest. Er zijn/waren twee nachten werkzaamheden op het traject tussen Rotterdam Centraal en Gouda die alleen invloed hadden op de eerste trein. Ik heb begrepen dat dit is omgeroepen. Vanaf donderdag vertrekt de Sprinter wel gewoon weer elke doordeweekse dag om 5:38 uur. Mijn excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Hij staat er vanaf donderdag wel weer tussen. Vreemd.
Reputatie 1
Deze treinrit wordt er vaker uitgehaald zonder officieel bericht. Een klein beetje vervelend is het natuurlijk wel, maar het past perfect binnen de communicatiestrategie van NS dezer dagen.
NS probeert ons allemaal de auto in te jagen (de treinen raken te vol), maar hou vooral vol om de trein te nemen 🙂
Ik heb het voor je nagevraagd. De trein rijdt vandaag en morgen wel vanaf Gouda tot Uitgeest. Er zijn/waren twee nachten werkzaamheden op het traject tussen Rotterdam Centraal en Gouda die alleen invloed hadden op de eerste trein. Ik heb begrepen dat dit is omgeroepen. Vanaf donderdag vertrekt de Sprinter wel gewoon weer elke doordeweekse dag om 5:38 uur. Mijn excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb begrepen dat dit is omgeroepen.
Niet iedereen zit iedere dag in de trein. Waarom wordt dit niet gewoon even onder "werkzaamheden" aangekondigd?
Dat heb ik inderdaad ook nagevraagd, Blijkbaar is dat beleid als het om een enkele trein gaat. Ik zet er graag een melding over door!
Reputatie 7
Badge +3
Het is de laatste tijd nou al een aantal keer voorgekomen dat (eerste) treinen niet rijden, zonder enige vorm van communicatie. Reizigers die van niks weten en letterlijk in de kou staan. En elke keer wordt er netjes melding van gemaakt.
Het past wel mooi in het beleid van "voor élke reis de planner checken". Eigenlijk is het al superlief van NS dat ze überhaupt een Werkzaamheden-pagina hebben. Volgens het nieuwe beleid is dat niet eens nodig.
Reputatie 6
Het is de laatste tijd nou al een aantal keer voorgekomen dat (eerste) treinen niet rijden, zonder enige vorm van communicatie. Reizigers die van niks weten en letterlijk in de kou staan. En elke keer wordt er netjes melding van gemaakt.
Het past wel mooi in het beleid van "voor élke reis de planner checken". Eigenlijk is het al superlief van NS dat ze überhaupt een Werkzaamheden-pagina hebben. Volgens het nieuwe beleid is dat niet eens nodig.

En dan check je de planner en dan weet je niet of de reis elke dag gewijzigd is of incidentele door werkzaamheden...
Reputatie 7
Badge +3
Precies. Vroeger stond er dan nog 'Deze trein rijdt niet', waardoor je wist dat het in elk geval niet iets structureels is. Nu wordt de trein er 'gewoon' uitgehaald en moet je zelf maar uitzoeken waarom/hoe lang/enz.
Ik snap werkelijk niet dat NS hiervoor gekozen heeft.

Reageer