beantwoord

Sprinter 4320 ingekort

• 18 juni 2018
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 5
Vandaag bestond sprinter 4320 (die om 7:54 vertrekt vanaf Almere Poort in de richting van Hoofddorp) uit slechts 4 bakken SLT. Tot op heden waren dit altijd 6 bakken, wat al niet even ruim was en deze trein was nu echt onwenselijk druk (voor staande reizigers, dat je hier om deze tijd niet kunt zitten is normaal en begrijpelijk, maar dat is met 6 bakken ook al zo).

Uiteraard kan het voorkomen dat er een keer minder materieel beschikbaar is, maar wat mij verbaasde, is dat de reisplanner dit aangeeft als de geplande treinlengte en niet als een wijziging (er staan geen semi-transparante bakken bij getekend in de app). Bovendien is dit tevens de materieelinzet die bij deze trein staat aangegeven voor morgen.

Is dit een geplande, permanente wijziging? Is het dan niet vreemd dat deze per vandaag (of ergens dit weekend) van kracht is en niet per vorige week (10 juni)? Afgelopen vrijdag telde deze trein namelijk echt nog zes bakken.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 18 juni 2018, 10:22

Voor vandaag stond er inderdaad een SLT-4 gepland voor dit traject. Waarom er nu een kortere trein reed in verhouding tot normaal weet ik helaas niet. Het lijkt wel om een permanente wijziging te gaan, ook voor morgen staat er een SLT-4 gepland. Maak vooral gebruik van de druktemelder om aan te geven dat deze trein te klein is voor dit traject op dit tijdstip.
Bekijk origineel

6 reacties

Voor vandaag stond er inderdaad een SLT-4 gepland voor dit traject. Waarom er nu een kortere trein reed in verhouding tot normaal weet ik helaas niet. Het lijkt wel om een permanente wijziging te gaan, ook voor morgen staat er een SLT-4 gepland. Maak vooral gebruik van de druktemelder om aan te geven dat deze trein te klein is voor dit traject op dit tijdstip.
Ik zie gewoon SLT-6 staan als geplande lengte, maar gister reed er eenmalig een kortere trein. Ik krijg eerder het idee dat de druktevermeldingen in de reisplanner kapot zijn omdat deze nog geen data van 10 juni hebben, want er zijn meer treinen die korter gereden dan gepland die geen melding hebben daarover, terwijl je dat wel zou verwachten aangezien deze treinen normaal al vol zitten.
Ik heb zelf afgelopen dagen ook opgemerkt dat er soms een SLT-4 ingezet werd terwijl dat normaal een SLT-6 is op die route. En zondag zelfs een DDZ-4 ipv een SLT op een sprinter traject.

Het zou kunnen dat er een tijdelijk tekort aan inzetbare SLT-6 treinen is door (verplicht) periodiek onderhoud of een software update, dan zal dit met enkele dagen weer opgelost zijn.

Afgelopen weekend is er in ieder geval door de Hc welke ik mee had melding gemaakt van de enorme drukte in de SLT-4 waar ik een deel van de dienst mee reed, wij kregen op 1 station helaas niet iedereen mee. Ik ga er vanuit dat de Hc van de 4320 dit ook door heeft gegeven als het erg druk was.

Even afwachten dus wat de materieel inzet volgende week doet op deze lijn.
Reputatie 5
Vandaag weer gewoon SLT-6 gezien hoewel gisteren dus ook voor vandaag SLT-4 gepland stond. Misschien is dit een eenmalige wijziging geweest die per vergissing als systematische wijziging was geregistreerd o.i.d.? Als dit geen vaste situatie wordt zoals de planner gisteren leek te impliceren, is het wat mij betreft weinig om me/ons druk om te maken.
Dat het voor vandaag 'aangekondigd' werd is sowieso een bug in de reisplanner, deze wil wel eens de actuele materieelinzet van vandaag tonen als geplande inzet van morgen. Je kunt deze bug herkennen aan het feit dat er dan een treinstelnummer bij staat, terwijl dat er bij de geplande lengte niet bij zal staan.
Reputatie 5
Dat het voor vandaag 'aangekondigd' werd is sowieso een bug in de reisplanner, deze wil wel eens de actuele materieelinzet van vandaag tonen als geplande inzet van morgen. Je kunt deze bug herkennen aan het feit dat er dan een treinstelnummer bij staat, terwijl dat er bij de geplande lengte niet bij zal staan.

Goed om te weten. Helaas heb ik hier niet op gelet en is dit nu niet meer terug te vinden.

Reageer