beantwoord

sprinter Arnhem Centraal naar Nijmegen Goffert

• 6 September 2021
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Gisteren (zondag 5-9-2021) kon ik niet rechtstreeks met de sprinter vanuit Arnhem Centraal naar Nijmegen Goffert. Ik zou over moeten stappen in Nijmegen Centraal, ruim 10 minuten wachten op de sprinter naar Nimegen Goffert. Ongeveer 3 minuten met de trein, Normaal gaan er sprinters wel verder dan Nijmegen Centraal. Nu heb ik net 3 weken vakantie gehad en kon ik doordeweeks rechtstreeks naar mijn vader met een bus, die in het weekend niet rijdt. Ik weet dus niet of er iets verandert is. 

Op de website staat niets vermeld. Weet iemand of er iets verandert is aan dienstregeling van de sprinters vanuit Arnhemrichting Nijmegen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 6 September 2021, 11:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de extra treinen die gisteren naar Zandvoort reden. Grand Prix formule 1. Er is dus geen verandering van de dienstregeling.

In het weekend moet je inderdaad overstappen in Nijmegen, zo ook a.s. weekend bijvoorbeeld. Doordeweeks gaat er een rechtstreekse Spinter.

Reputatie 7
Badge +3

Als sinds december 2020 rijden de sprinters uit de richting Den Bosch op zondag (net als 's avonds) niet verder dan Nijmegen. Daar staat tegenover dat ze tussen Den Bosch en Nijmegen nu op zondag om het halfuur rijden in plaats van om het uur,  dat was hard nodig omdat ze met een uurdienst tussen Oss en Den Bosch vaak overvol waren op zondag.

Tussen Arnhem en Nijmegen rijden nu nog twee sprinters per uur op zondag en dat is meer dan genoeg (in Elst wonen veel zwaar gereformeerden die op zondag niet reizen). Drie tot vier sprinters per uur zoals vroeger was echt veel te veel.

Qua reistijd scheelt jouw reis met overstap 3 min, maar er is nu een wel een verbinding om het halfuur in plaats van om het uur zoals vroeger.

Waarschijnlijk heb je tot nu toe op ma-za overdag gereisd en dit niet meegekregen.

Sorry, dat ik nu pas reageer. Normaal rij ik inderdaad doordeweeks door de weeks naar mijn werk met de sprinters. Op zondag ga ik met de fiets naar centraal station Nijmegen. Dan ga ik op bezoek naar mijn vader in een verzorgingstehuis in Apeldoorn. In het weekend kan ik er alleen maar komen via het station in Apeldoorn. In mijn vakantie kon ik doordeweeks zodat met de bus vanuit Arnhem uitstappen vlakbij het verzorgingshuis van mijn vader. De laatste zondag van mijn vakantie, nam ik nog 1 keer een zware tas met vuile was mee en ontdekte ik, dat de sprinter dus niet reed.

Bedankt voor jullie reacties.

Reageer