Echter vallen mij 2 dingen op:
1) Beide treinen worden met FLIRT gereden.
2) Overstappen in 's-Hertogenbosch is opvallend omdat er moet worden overgestapt op hetzelfde spoor.
Richting Boxtel, Eindhoven en Deurne:
Sprinter Arnhem - 's-Hertogenbosch komt in 's-Hertogenbosch aan om :03 / :33 aan op spoor 7a.
Sprinter 's-Hertogenbosch - Deurne vertrekt in 's-Hertogenbosch om :19 / :49 op spoor 7a. (overstaptijd 16 minuten)
Sprinter Deurne - 's-Hertogenbosch komt in 's-Hertogenbosch aan om :10 / :40 op spoor 3a.
Sprinter 's-Hertogenbosch - Arnhem vertrekt om :02 / :32 op spoor 3a. (overstaptijd 22 minuten)
Enigste trein die ook op spoor 7a komt is de intercity naar Heerlen om :26 / :56 terwijl er op spoor 3a geen andere trein komt.
Mijn vraag: Blijft de trein na een lange stop in 's-Hertogenbosch doorrijden naar Deurne (spoor 7a) of Arnhem (spoor 3a)?
Overstaptijd of stilstand bedraagt minstens 15 minuten, dus gaat het mij meer uit interesse.
Beste antwoord door Tamzin
De sprinters gaan Deurne - Arnhem rijden met een lange stop in Den Bosch. Dat verklaart ook de gelijke aankomst- en vertreksporen in Den Bosch. De reden is dat er door de koppeling één trein wordt uitgespaard.
Bekijk origineel