beantwoord

Sprinter door Etten-leur

Etten-Leur station heeft alleen 1 treindienst (Intercity) van om het half uur tussen Breda en Roosendaal.
Als ik door de weeks 's avonds uit de trein stap, is er (bijna) iedere keer een sprinter (altijd een flirt) die aan de andere kant van het station stopt.

Het is een sprinter met soms de lichten aan, soms uit.
Soms staat er op de trein Geen dienst/niet instappen, en soms niks.
Hij stopt elke keer en gooit zijn deuren open voor een minuutje, waarna hij vervolgens weer wegrijdt.

Maar vanavond had de sprinter een andere tekst dan normaal: Aix-en-Provence.

Is dit een trein om een sprinter verbinding te testen tussen Breda en Roosendaal?
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 april 2018, 22:11

Ik denk een afgekoppeld treinstel uit de 6600, die gesplitst is in Breda en in Etten leur een geplande stop maakt om tussen de treinen door naar het opstelterrein te kunnen 🙂
Bekijk origineel

19 reacties

Oeh, "het filter". Pijnlijk onderwerp 😃
Dat is mij bekend 😃 ik moet er nog even goed naar kijken en dan het account ook nog op mijn telefoon zetten dan kan ik onderweg ook weer zien waar de treinstellen staan. 😃
@JBa Daarom kan ik ze dus ook niet meer vinden in de trein radar van de reisplanner XD
Reputatie 7
@Slidestops, leegmat treinen daar wordt de GPS informatie niet meer van doorgegeven/openbaar gemaakt. Die kun je dus niet zo makkelijk meer traceren.
Jawel hoor, intern zijn daar mogelijkheden voor 😉
@Slidestops, leegmat treinen daar wordt de GPS informatie niet meer van doorgegeven/openbaar gemaakt. Die kun je dus niet zo makkelijk meer traceren.

Je krijgt er wel leuke plaatjes van als ze dan weer op een ander station in reizigersdienst komen, dan zie je trajecten waar geen spoor ligt. 😃
Reputatie 7
@Slidestops en de route van 6600 betekent?????????????
Dordrecht - Breda - Den Bosch - Arnhem vv.

Treinserie 6600
@Slidestops en de route van 6600 betekent?????????????
Reputatie 7
Hmm die laatst genoemde site doet het niet op mijn telefoon, maar aan de gps data zie ik dat hij wel de route van de 6600 heeft gereden 🙂
Reputatie 7
Treinstel 2220 en 2517. Nu even op treinposities.nl kijken waar ze vandaan kwamen:)
@Slidestops Ik had zo iets wel eens bij Arriva gezien. Die hadden toen Polar Express als tekst. Leuk dat NS dat ook doet. 😛
Ik heb de naam op de trein gegoogled, en het is blijkbaar een stad in Frankrijk...
De keuze om Aix-en-Provence op de borden te zetten moet je niet teveel achter zoeken en heeft te maken met het uitschakelen van een deel van het informatiesysteem aan boord.
Reputatie 7
Die bestemmingen worden er wel eens als grap ingezet trouwens. Zou het niet te serieus nemen
@Slidestops de trein stopte ongeveer 21:36. Dat was het tijdstip dat de IC naar Breda weer wegreed.
@Slidestops, dan open je normaal niet de reizigers deuren en dat begrijp ik uit het eerste bericht. Maar het kan natuurlijk. Zelf open ik niet eens mijn cabinedeur voor 1 minuut wachten 😃
@Slidestops Daar zat ik dus ook aan te denken, alleen dit waren twee treinstellen. Ik heb de naam op de trein gegoogled, en het is blijkbaar een stad in Frankrijk...
Reputatie 7
@maxvs99 als je een tijdstip hebt, zal ik eens even kijken
@JBa Het gaat hier echt om de Flirt gezien de deur van de machinist wit is, deze is bij de SNG blauw.
Ik zal eens opletten naar het treinstel nummer.
Reputatie 7
Ik denk een afgekoppeld treinstel uit de 6600, die gesplitst is in Breda en in Etten leur een geplande stop maakt om tussen de treinen door naar het opstelterrein te kunnen 🙂
@maxvs99 kijk volgende keer eens even naar het treinnummer, een 4 cijferige code op de zijkant.

Ik vermoed dat het nml. niet om de flirt gaat maar om testritten met de SNG, de nieuwe spinter van de NS welke 2e helft van 2018 waarschijnlijk stapsgewijs in dienst komt. Ze hebben inderdaad wel wat weg van een Flirt maar er zijn toch wel de nodige uitwendige verschillen.

SNG nr's zijn 4 cijferige nr's en deze beginnen met 23xx en met 27xx

Reageer