beantwoord

Sprinter dronten te vroeg vertrokken

• 16 november 2020
  • 12 reacties
  • 327 Bekeken

De sprinter vanaf Dronten richting zwolle is naar mijn idee veel te vroeg vertrokken. Ik denk wel 3 minuten te vroeg. Heel erg vervelend aangezien ik zo gelijk een half uur te laat kom. Is er een manier om dit te controleren? En is het evt mogelijk hier een melding van te maken zodat het niet vaker gebeurd? Het ging om de sprinter van 8:06

icon

Beste antwoord door Laura NS 16 november 2020, 09:31

Optreinposities kun je die terugvinden. Het lijkt erop dat hij 1 minuut eerder is vertrokken. Excuses voor het ongemak Riemer!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja dat kan, de positie van de trein wordt tot op de seconde bijgehouden op basis van GPS. Wellicht kan iemand hier even opzoeken hoe laat de trein exact is vertrokken. Ik weet zelf niet precies op welke site die gegevens staan. 

Optreinposities kun je die terugvinden. Het lijkt erop dat hij 1 minuut eerder is vertrokken. Excuses voor het ongemak Riemer!

Reputatie 7
Badge +3

Als @Riemer hierdoor 30 minuten vertraging heeft opgelopen dan heeft hij recht op Geld Terug bij Vertraging.

Dat vraag ik me af. De trein is om 08:05:38 vertrokken, dus 22 seconden te vroeg. De vertrektijd van 8:06 is de vertrektijd, niet de instaptijd. Om 8:06 was de trein nog steeds vaart aan het maken om te vertrekken (92 km/u naar 140 km/u).

Reputatie 7
Badge +3

Als je 92 km/u rijdt, ben je al vertrokken. Je zegt het zelf al, de vertrektijd is 8.06 uur, niet 8.05.38 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Bovendien waren de deuren dan al ruim voor 8:05:38 gesloten. Te vroeg is te vroeg. NS mag dokken.

Kijken we in logging van de achterliggende datastroom, dan zien we:

08:04:58: 0km/h

08:05:07: 0km/h

08:05:13: 8km/h

08:05:26: 41km/h

08:05:38: 68km/h

08:05:46: 82km/h

08:05:53: 92km/h

… en door …

Tussen .07 en .13 seconden is de trein dus snelheid gaan maken. Da’s bijna een minuut echt te vroeg vertrokken (=rijdend), het sluiten der deuren zal nog eerder zijn geweest dus.

Het lijkt me inderdaad sowieso verstandig dat Riemer een GTVB claim indient.  :)

Reputatie 7
Badge +3

Is dat niet de log van de trein van een uur eerder? Die is dan blijkbaar ook te vroeg vertrokken.

Nee, ik zoek echt op treinnummer. Ben vergeten de tijden naderhand even om te rekenen naar lokale tijd (+1 uur), uitwisseling gebeurt in UTC namelijk. Zo beter? :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me inderdaad sowieso verstandig dat Riemer een GTVB claim indient.  :)

Geld Terug Vertraging Bij? :wink:

Sorry :blush:

Ik het precies bedoelde zo. :laughing:

Reageer