beantwoord

Sprinter Eindhoven - Deurne vanavond

• 10 juni 2019
  • 26 reacties
  • 740 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Waarom rijdt er vanavond na 0.30 uur geen trein meer van Eindhoven naar Deurne? Zowel op zaterdagen, zondagen als weekdagen is er normaal gesproken dan nog een verbinding, maar vandaag opeens niet? Staat ook niks over werkzaamheden o.i.d.
Dat wordt met een beetje pech weer overnachten op m'n werk 😞
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 juni 2019, 17:00

Update: Naar aanleiding van jouw melding, @mrfreeze, en ons doorzetten, is er toch nog een 9687 ingelegd! Er wordt nog onderzocht of er ook een 9689 nog kan worden ingelegd, maar die kans is niet zo groot, gezien het spoor blijkbaar buiten dienst moet worden gesteld 's nachts. Maar ook die van 00:30 zal al helpen volgens mij. :)

Goed opgemerkt! :D

Bekijk origineel

26 reacties

Update: Naar aanleiding van jouw melding, @mrfreeze, en ons doorzetten, is er toch nog een 9687 ingelegd! Er wordt nog onderzocht of er ook een 9689 nog kan worden ingelegd, maar die kans is niet zo groot, gezien het spoor blijkbaar buiten dienst moet worden gesteld 's nachts. Maar ook die van 00:30 zal al helpen volgens mij. :)

Goed opgemerkt! :D

Reputatie 7
Badge +3
Dat-ie gewoon hoort te rijden, heb ik inmiddels wel door :)
Ik heb zelf waarschijnlijk al iets kunnen regelen, maar ik hoop dan maar dat ik de enige ben op dat tijdstip. In mijn beleving zit die laatste sprinter meestal wel redelijk gevuld. En als er nog een paar Pinkpop-gangers naar Helmond o.i.d. moeten, hebben ze toch een probleem.
Maar ja, hadden ze de planner maar moeten checken 😌
Reputatie 7
Badge +3
En natuurlijk haalde ik de trein van 23.09 uur uit Utrecht net. Maar zoals beloofd heb ik op Eindhoven gewacht op "mijn trein" :)
Toch zeker zo'n 20 mensen in de trein, die denk ik blij waren nog thuis te kunnen komen.

Ik zie in mijn info nu hetzelfde idd met alle spoornrs in het rood. Hij is dus extra ingelegd, de 9687. Superactie in deze :)

De 9689 is niet meer ingelegd. Zo zie je maar weer, wat een goede melding kan doen 🙂
Ik heb even het gechecked, maar ik zie de 9689 vandaag niet rijden helaas, als deze rijdt, vertrekt ie om 01.05 uur, vanaf Eindhoven voor de meelezers. Waarom het weekend wel en op deze feestdag niet is mij onbekend helaas.
Doordeweeks zie ik de 9689 ook niet doorgaan naar Deurne.
Reputatie 4
Op zondag t/m donderdag rijdt er een 9687 met vertrek om 0.35u uit Eindhoven (op zondag 0.32u).
Op vrijdag en zaterdag rijdt er een 9689 met vertrek om 1.05u uit Eindhoven.

Blijkbaar heeft iemand bedacht dat het vandaag maandag is (hoewel er een zaterdagdienst wordt gereden) en daarom de 9689 eruit gehaald, zonder er de 9687 voor terug in te leggen.
Reputatie 5
Volgens de jaardienstregeling rijdt 9689 op vrijdags en zaterdags en op 30 mei en 10 juni. De trein zou vanavond moeten rijden. Ik denk dat hij ten onrechte niet is ingelegd en/of in de Reisplanner is gezet.
Auw, das idd niet handig zeg.
Ik krijg echt de indruk dat de regie bij NS inzake allerlei dingen momenteel totaal ontbreekt. De ICT is een zootje, de problemen met mijnNS, storingen met e-tickets, niet kunnen inregelen van AVG (de privacywetgeving) e.d. keren wekelijks terug. Voorts heeft het meer dan een week geduurd voordat iets werd gecommuniceerd over de staking. En Stijn kan hierboven wel zeggen dat hij erachteraan gaat, maar we weten allemaal dat er niets meer gecommuniceerd gaat worden. We wachten ook nog altijd op evaluaties van diverse werkzaamheden. In Zwolle staat vanaf 6 juli ook weer zeer omvangrijke werkzaamheden op het programma en ik vrees echt het ergste.

Waar is eigenlijk jullie President-directeur die deze chaos coördineert?
Reputatie 4
Volgens het good old spoorboekje zou de 9689 vanavond moeten rijden:

Reputatie 7
Badge +3
Hmm, kan ik met het spoorboekje in m'n hand een taxi claimen? 🙂
Ik ben even verder gaan zoeken en ik krijg hem niet gevonden voor vandaag. Ik zal het tijdens mijn dienst nog nagaan en kom er nog op terug.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt het dan misschien wel aantonen met het spoorboekje en ik neem aan de grote gele vertrekstaat op het station (blijft jammer dat die niet meer online te vinden zijn) maar dat zul je vast het commentaar krijgen dat de reisplanner leidend is. "Check voor vertrek uw reis in de reisplanner / app)."
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt het dan misschien wel aantonen met het spoorboekje en ik neem aan de grote gele vertrekstaat op het station (blijft jammer dat die niet meer online te vinden zijn) maar dat zul je vast het commentaar krijgen dat de reisplanner leidend is. "Check voor vertrek uw reis in de reisplanner / app)."
Ja, dat had ik ook al bedacht, dus dat ik ga er maar niet op wagen 😉
Reputatie 7
Badge +3
Wow! Dat had ik niet verwacht! Scheelt m'n vriendin een nachtelijk autoritje. Dank daarvoor :)
2 minuten overstaptijd, maar de planner geeft 'm nu ook van Utrecht naar Helmond, dus zou moeten lukken.

(zul je zien dat er niemand in zit, omdat niemand 'm had verwacht ...)
Reputatie 7
Badge +3
Dan kun je een Brammetje doen 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Haha :D

Mocht ik toch de trein van 23.09 uur uit Utrecht halen, zal ik speciaal op Eindhoven een half uurtje blijven zitten, om 'm niet helemáál leeg te laten zijn 😉
Reputatie 7
Badge +3
Dan verwachten we hier wel de foto van die bijna lege coupe met jou als enige reiziger...
@mrfreeze : Echt top dat je gewacht hebt op de laatste trein. Als die andere 20 van dit topic het bestaan hadden geweten, denk ik dat ze je allemaal persoonlijk waren bedanken.
Reputatie 7
Badge +3
Heb je de drukte melder ingevoerd?
"Rustig, ik had 30 stoelen voor mij alleen" 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Dank voor het checken 🙂 Helaas heb ik er niet zo veel aan ;)
Normaal gesproken is er nog de 9687 om 0.32 of 0.35 uur, maar die is er vandaag ook niet. Daardoor is mijn laatste vertrektijd uit Utrecht nu 23.09 uur, normaal gesproken 23.39 of 0.09 uur.
Hmm, kan ik met het spoorboekje in m'n hand een taxi claimen? :)
Alhoewel ik de logica erachter begrijp, zou ik hier niet van uit gaan, mrfreeze. Zelf gekozen taxivervoer wordt, zoals je ongetwijfeld weet, vrijwel altijd per definitie niet vergoed. :/

Helaas zal ik er ook weinig meer aan kunnen veranderen, vrees ik. Als het puur een informatiefout in de Reisplanner was geweest, maar de trein wel zou rijden is het niet zo'n probleem. Voor zover ik van Loes begrijp rijdt de trein echter geheel niet.

Ik ga hier echter wel degelijk een melding van maken, gezien er als ik het goed begrijp sowieso altijd een van de twee hoort te rijden en dat dit vandaag niet het geval is, is natuurlijk niet oké.
Reputatie 7
Badge +3
Alhoewel ik de logica erachter begrijp, zou ik hier niet van uit gaan, mrfreeze. Zelf gekozen taxivervoer wordt, zoals je ongetwijfeld weet, vrijwel altijd per definitie niet vergoed. :/
Ik bedoel ook dat jullie 'm mogen regelen, als ik op Eindhoven sta en met het spoorboekje kan aantonen dat er nog een trein hoort te rijden :)

Maar alle gekheid op een stokje, ik probeer nog wel een oplossing te vinden, maar dit zou natuurlijk niet voor mogen komen.
Badge
Even voor je nagevraagd en laten kijken in de planning voor vannacht maar vanavond rijdt deze sprinter maar TOT Eindhoven en niet door naar Deurne. Ze konden geen reden geven dus waarom kan ik je niet zeggen.
Reputatie 7
Badge +3
Op het spoorboekje kun je dus ook niet 100% vertrouwen.
Check anders voor de volledigheid vanavond ook eens de gele vertrekstaat, zal denk ik ook wel aangeven dat de 9689 op 10 juni rijdt maar dan heb je nog iets meer om het aan te tonen. Niet dat je er vanavond iets mee opschiet helaas.

Reageer