sprinter oss - Arnhem | NS Community

sprinter oss - Arnhem

  • 29 November 2021
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

Kan NS aub vertellen waarom er sinds kortgeleden alleen nog maar sprinters rijden in de spits tussen Oss en Arnhem? Het is altijd hartstikke druk waardoor iedereen tegen elkaar staat om in de trein te passen. Mis de intercity! 


5 reacties

De intercity's rijden ook.

Badge +3

Vanwege een tekort aan rijvaardig intercitymaterieel (intercity's van het type DDZ worden niet ingezet) rijdt NS sommige intercity's met sprintermaterieel. Dat is zo op het traject Zwolle-Roosendaal, waar Oss-Arnhem van uitmaakt, maar ook op een paar andere trajecten, zoals Utrecht-Rotterdam.

Met ingang van de nieuwe dienstregeling half december zouden er op uw traject weer treinen met DDZ moeten gaan rijden, dus verbetering is in zicht.

Reputatie 1

Kan NS aub vertellen waarom er sinds kortgeleden alleen nog maar sprinters rijden in de spits tussen Oss en Arnhem? Het is altijd hartstikke druk waardoor iedereen tegen elkaar staat om in de trein te passen. Mis de intercity! 

Ik ben zelf ook veel aan het reizen voor school rondom dit traject, maar gelukkig voor jou, mij en veel anderen komt de Intercity vanaf 6 december weer terug en zul je snel van de sprinters af zijn. Mocht het dan nog druk zijn in de trein, gebruik dan de druktemelder. Als deze imput vaker wordt gegeven zullen ze er zeker naar kijken!

 

Kan NS aub vertellen waarom er sinds kortgeleden alleen nog maar sprinters rijden in de spits tussen Oss en Arnhem? Het is altijd hartstikke druk waardoor iedereen tegen elkaar staat om in de trein te passen. Mis de intercity! 

Ik ben zelf ook veel aan het reizen voor school rondom dit traject, maar gelukkig voor jou, mij en veel anderen komt de Intercity vanaf 6 december weer terug en zul je snel van de sprinters af zijn.

Per 6 december komt het eerste stel weer terug in dienst, voordat ze allemaal terug zijn zijn we zeker een halfjaar verder.

Reputatie 7
Badge +3

En ook nu rijden er niet alleen maar sprinter stellen in deze IC dienst. Treinposities geeft aan dat in de afgelopen 14 dagen er in ruim een derde van de ritten SNG stellen reden. 

 

Reageer