beantwoord

Sprinter Tiel - Utrecht Centraal stopt op Utrecht Lunetten

• 26 februari 2014
  • 2 reacties
  • 501 Bekeken

Sinds de nieuwe dienstregeling in december is ingegaan, hoort de sprinter vanuit Tiel niet meer te halteren te Utrecht Lunetten. Echter heb ik tot nu toe al 5x mogen meemaken dat dit dus wel gebeurd. Ik heb er persoonlijk geen hinder van, maar vraag me af of dit intern wel goed gecommuniceerd is, of dat jullie machnisten gewoon niet opletten onderweg? Misschien handig om er eens wat extra aandacht aan schenken. De laatste keer dat het gebeurde was zojuist in trein 6026.
icon

Beste antwoord door Edwin 26 februari 2014, 11:11

Hallo Niels,

Het is wel gecommuniceerd, maar er wordt heel veel gecommuniceerd in dit bedrijf.
Aangezien er op die lijn machinisten rijden van veel verschillende standplaatsen (waarvan een aantal slechts 1x in de 10-16 weken daar rijden), kan het voorkomen dat een machinist uit gewoonte stopt. Aangezien de treinen naar Tiel wel op Lunetten moeten stoppen en de sprinters uit Breda ook op de terugweg een geplande stop daar hebben.

Qua tijd zou je er geen last van moeten hebben (rijtijd is exact hetzelfde voor de sprinter uit Tiel of Breda). Hoop dat het je iets duidelijker geworden is 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Hallo Niels,

Het is wel gecommuniceerd, maar er wordt heel veel gecommuniceerd in dit bedrijf.
Aangezien er op die lijn machinisten rijden van veel verschillende standplaatsen (waarvan een aantal slechts 1x in de 10-16 weken daar rijden), kan het voorkomen dat een machinist uit gewoonte stopt. Aangezien de treinen naar Tiel wel op Lunetten moeten stoppen en de sprinters uit Breda ook op de terugweg een geplande stop daar hebben.

Qua tijd zou je er geen last van moeten hebben (rijtijd is exact hetzelfde voor de sprinter uit Tiel of Breda). Hoop dat het je iets duidelijker geworden is 🙂
Sinds de nieuwe dienstregeling in december is ingegaan, hoort de sprinter vanuit Tiel niet meer te halteren te Utrecht Lunetten. Echter heb ik tot nu toe al 5x mogen meemaken dat dit dus wel gebeurd. Ik heb er persoonlijk geen hinder van, maar vraag me af of dit intern wel goed gecommuniceerd is, of dat jullie machnisten gewoon niet opletten onderweg? Misschien handig om er eens wat extra aandacht aan schenken. De laatste keer dat het gebeurde was zojuist in trein 6026.

Ook de treindienst is mensenwerk. En mensen (een enkele uitzondering misschien daar gelaten) maken nou eenmaal fouten. Dat kom je overal tegen.
Dat geldt ook voor machinisten.
Zo lang de treinen nog niet bestuurd worden door robots, blijft de kans bestaan dat een machinist wel eens vergeet om op een station te stoppen, of juist andersom, dat een keertje te veel stopt

Zelf heb ik ook wel eens meegemaakt dat een reiziger in de verkeerde trein bleek te zitten. Nota bene in een
Intercity in plaats van een stoptrein. Kort overleg tussen HC en MC had tot gevolg dat die IC op het eerstvolgende station even stopte om die passagier uit te laten stappen.

Ik zou meer moeite hebben met een trein die een station voorbij rijdt, terwijl die daar had moeten stoppen dan met een trein die een stationnetje teveel aandoet.

Overigens ken ik de situatie ter plaatse niet. Maar het is ook nog denkbaar dat vlak na het station een sein staat. En als dat nou toevallig rood licht toont zou het toch niet zo gezellig zijn als die machinist niet zou stoppen voor dat rode sein.

Ik zeg maar zo, er zijn ergere dingen op de wereld dan een keertje te veel stoppen.

Ondanks die (nare ?) ervaring toch een fijne dag verder.

Reageer