Daarnaast zijn bijv. in de meivakantie de treinen ook vol, zelfs midden op de dag.
Eerder meldde de NS op het forum dat de Sprinter Nieuwe Generatie de oude treinen op dit traject in 2021 gaat vervangen. https://www.treinreiziger.nl/hier-gaan-nieuwe-sprinters-rijden/
Echter, deze treinen zijn enkeldeks. Bij testritten heb ik gezien dat het aantal zitplaatsen in deze stellen een fractie is van de oude dubbeldeks treinen.
Een enkele keer wordt SLT ingezet door de NS. In de rustige winterperiode midden op de dag voldoen de SLT6+SLT4 ritten prima. In de spits is het een drama.
Met andere woorden: de nieuwe treinen zijn voor de spits vèèl te klein.
Hoe gaat de NS dit oplossen?
Beste antwoord door Anonymous
Allereerst staat er in het door TS gemelde artikel dat de SNG uiterlijk in 2020 gepland was voor inzet op de lijn Zwolle - Utrecht en niet zoals in het bericht vermelde 2021.
SNG zal zoals het nu lijkt maximaal met 3 stellen met 4 rijtuigen gaan rijden, dus 3x SNG EI4. In een SNG IE4 zijn straks 38 zitplaatsen in de eerste klas, 159 zitplaatsen in de 2e klas en 5 klapzittingen, totaal dus 202 zitplaatsen. Daarnaast zijn er ook nog 156 staanplaatsen voorzien in deze sprinters waarmee het totaal komt op 358 mensen per SNG EI4.
Totaal zouden 3 stellen SNG EI4 dus 1074 mensen kunnen vervoeren volgens opgave, echter zullen er vast meer in passen als de mensen perse met die volle trein mee willen en daarom vrijwillig zich in een hele drukke trein proppen.
Wat betreft de SLT, deze rijdt in alle configuraties en maximaal met 12 bakken in reizigersdienst en deze komt dus ook voor in 2x SLT-6. Ook geregeld te zien in Zwolle in deze samenstelling.
De NS is bekend met de reizigersaantallen op bepaalde routes en dat wordt ook gemonitord, dus dat komt wel goed met de juiste inzet van materieel zodra er voldoende materieel voor handen is voor deze lijn.
Bekijk origineel
SNG zal zoals het nu lijkt maximaal met 3 stellen met 4 rijtuigen gaan rijden, dus 3x SNG EI4. In een SNG IE4 zijn straks 38 zitplaatsen in de eerste klas, 159 zitplaatsen in de 2e klas en 5 klapzittingen, totaal dus 202 zitplaatsen. Daarnaast zijn er ook nog 156 staanplaatsen voorzien in deze sprinters waarmee het totaal komt op 358 mensen per SNG EI4.
Totaal zouden 3 stellen SNG EI4 dus 1074 mensen kunnen vervoeren volgens opgave, echter zullen er vast meer in passen als de mensen perse met die volle trein mee willen en daarom vrijwillig zich in een hele drukke trein proppen.
Wat betreft de SLT, deze rijdt in alle configuraties en maximaal met 12 bakken in reizigersdienst en deze komt dus ook voor in 2x SLT-6. Ook geregeld te zien in Zwolle in deze samenstelling.
De NS is bekend met de reizigersaantallen op bepaalde routes en dat wordt ook gemonitord, dus dat komt wel goed met de juiste inzet van materieel zodra er voldoende materieel voor handen is voor deze lijn.