Sinds enige tijd rijden er op treinserie 9000 (Leeuwarden - Meppel) de nieuwe SNG sprinters.
Dit klinkt leuk, maar helaas is dat niet zo.
Het lijkt er namelijk op dat deze treinen veel moeite hebben met de stroomloze bruggen op dit traject.
Dit veroorzaakt vele vertragingen en uitvallende treinen.
Ook zit zo’n SNG in vergelijking met de ICMm natuurlijk veel minder fijn.
Helaas blijft de NS ondanks dat het alweer een flink aantal dagen fout gaat toch doorrijden met de SNG in de 9000.
Wat ook nog steeds zeer vervelend is, is dat er vanaf Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega nog altijd geen normale verbinding naar Zwolle is.
Ik weet het, eerst moet Herfte aangepast worden, maar het lijkt mij dan logisch om dan 1 intercity tussen Zwolle en Leeuwarden v.v. overal te laten stoppen.
Veel mensen gaan nu namelijk met de auto naar Heerenveen of Steenwijk om met de intercity naar Zwolle en verder te reizen.
Het lijkt mij dat dit niet de bedoeling hoort te zijn.
Daarnaast is het ook slecht dat op zaterdag pas de eerste sprinter om 6:49 vertrekt vanuit Leeuwarden.
Iemand uit Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega kan dus pas om 8:12 in Zwolle zijn.
Vanuit de kleinere stations tussen Groningen en Zwolle is dit al om 7:15 mogelijk, omdat de NS daar eerst wat intercities laat stoppen, waarom kan intercity 622 niet weer op alle stations tussen Leeuwarden en Zwolle stoppen zoals vroeger?
Dan kunnen de mensen uit de kleinere Friese dorpen om 7:42 in Zwolle zijn.
Kort samengevat, het is voor de Friese reizigers de laatste jaren niet veel beter geworden.
Alleen de spreiding over het uur is doordeweeks verbeterd.
Maarja, in het weekend is het ook flink verslechterd met slechts 1 keer per uur een 9000.
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk origineel