Sprinters uit de regeling Zwijndrecht - Breda

• 21 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Nu blijkt dat in de nieuwe dienstregeling deze rechtstreekse verbinding is komen te vervallen. En nu komt het.....de reden is (volgens jullie eigen informatie) dat alleen op deze manier de Sprinter-verbinding tussen Dordrecht en Den Bosch gerealiseerd kon worden. Dat vind ik echt waanzin, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat de reisbehoefte Dordrecht - Den Bosch per Sprinter groter is dan de reisbehoefte Barendrecht/Zwijndrecht Breda. Ik neem aan dat hier veel klachten over zullen komen. De Sprinters Den Haag - Breda/Roosendaal zijn altijd één van de drukste Sprinters in deze regio.

3 reacties

Reputatie 3
Hiermee bieden wij een alternatief voor reizigers uit Dordrecht richting Tilburg omdat de directe Intercity verdwijnt. Hiermee ontstaat verder een directe verbinding Dordrecht - Tilburg Universiteit. Verder moeten we in Brabant rekening houden met veel paden voor goederentreinen richting Duitsland, mede ivm de werkzaamheden de komende jaren aan het derde spoor in Duitsland vanaf de grens bij Emmerich.
Reputatie 7
De sprinters Den Haag - Dordrecht zijn inderdaad de drukste van de regio, maar 1 of 2 treintjes in de spits zijn soms redelijk druk tussen Dordrecht - Roosendaal en Breda, want na Dordrecht richting Den Haag begint het pas druk te worden, en op de terugweg stapt iedereen op Dordrecht zowat uit.
De doorgaande sprinters Breda - Rotterdam hebben slechts kort bestaan en zullen waarschijnlijk ook niet meer zo snel terugkeren, het plan was destijds (2013) om de intercity vanuit Leiden (en verder) bij Dordrecht te als stoptrein verlengen naar Breda, net zoals vroeger (al noemde men het toen nog sneltrein, maar het enige verschil met de huidige intercity is de stop te Rotterdam Lombardijen die de sneltrein destijds wel had). Momenteel is dit nog wel met een overstap van 4 à 5 minuten, in de toekomst hopelijk wel doorgaand.

Reageer