beantwoord

SprinterTreinen vertrekken vaak te vroeg tussen Oss en Nijmegen

• 25 februari 2017
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Goedenavond NS!

Sinds de nieuwe Flirts rijden tussen Den Bosch en Nijmegen in de Sprinter, vertrekt de trein wel vaak te vroeg!
Met regelmaat in de weekenden komt de trein 2 tot 4 minuten te vroeg aan rond Nijmegen Dukenburg en Goffert, maar de conducteur gaat dan gewoon fluiten en vertrekken.
Dit gecontroleerd via de stationsklokken en smartphone. Doordeweeks geen ervaringen, daar ik alleen in het weekend met NS reis.

Eigenlijk kan dat niet, toch? Het is niet op één rit, maar met enige regelmaat........
Toen SGM en DDAR daar reden, gebeurde dat zelden. Nu het mooie snelle Flirt rijdt, toch elk weekend op een dag meerdere keren.
Zou dat eens bij het personeel onder de aandacht gebracht worden, zodat de conducteurs beter op de tijd letten op die lijn? Dan kunnen mensen die 3 minuten voor vertrek aankomen, ook de trein nog halen!
icon

Beste antwoord door Tamzin 25 februari 2017, 20:19

Toen SGM en DDAR daar reden, gebeurde dat zelden.
Daar zit ook precies de oorzaak: de Flirts zijn in het gebruik wat sneller dan SGM en DDAR waar de dienstregeling nog op is afgestemd. De conducteurs zouden hier overigens wel op moeten letten.
Bekijk origineel

3 reacties

Het gebeurt in ieder geval vaak met de Sprintertrein 8:02, 8:32 of 9:02 uit Den Bosch richting Nijmegen. 's Avonds te Nijmegen Goffert zie ik het ook regelmatig, tussen 18:00 en 20:00 in de richting Nijmegen komende uit Den Bosch, afhankelijk hoelaat ik daar de trein naar Den Bosch neem. Dan zie ik de trein meestal ook aan de overzijde voorbij komen.

Dat wil dus niet zeggen dat het op andere tijden niet gebeurt, ik verwacht eerlijk gezegd van wel.
Reputatie 7
Badge +3
Toen SGM en DDAR daar reden, gebeurde dat zelden.
Daar zit ook precies de oorzaak: de Flirts zijn in het gebruik wat sneller dan SGM en DDAR waar de dienstregeling nog op is afgestemd. De conducteurs zouden hier overigens wel op moeten letten.
Reputatie 3
Sinds het verdwijnen van de Victors in de dienstregeling in heel veel treinseries nog steeds niet veranderd, de dienstregeling is zelfs zes minuten trager geworden (zonder de stops alsnog één minuut extra tussen Wijchen en Ravenstein).

Reageer