beantwoord

staking

• 27 april 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Hierbij om te gaan staken in corona tijd vind ik onverstandig.De parons komen vol te staan de treinen zijn drukker.Datis niet goed.Wacht met staken nog 6 weken.Ik ga morgen niet met de trein te gevaarlijk.Gr Martin

icon

Beste antwoord door Aar 27 april 2021, 14:51

De staking vindt niet bij NS plaats, maar bij ProRail die het spoorverkeer dirigeert. NS is dus een van de gedupeerden.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge

Valt in de praktijk altijd reuze mee.-de meesten komen gewoon niet op het perron en zijn allang door ervaring wijs geworden. Maar ik snap je frustratie en zorg, heb ik ook. Offer je je al op door met OV te gaan-ongemakkelijk, duur etc. en dan wordt je ook nog eens altijd buitensporig getroffen door alweer die FNV die erg laat en door strategisch wat posten neer te leggen de boel weer eens versjteert.

Er is altijd bij zo´n staking wel een rondvraag en vrijwel altijd komt daaruit dat men begrip zegt te hebben. Vooral je heel zielig voordoen-lange onregelmatige tijden werken, hard werken (conducteurs-le even op!) voor een hongerloontje (zeggen ze) en je hebt het grote publiek al weer mee.

Reputatie 6
Badge

De staking vindt niet bij NS plaats, maar bij ProRail die het spoorverkeer dirigeert. NS is dus een van de gedupeerden.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad een conflict over de CAO bij ProRail. NS en de andere spoorvervoerders hebben part noch deel aan het conflict.https://www.prorail.nl/nieuws/treinverkeer-van-woensdag-tot-en-met-zaterdag-ontregeld-door-acties-fnv-spoor

Reageer