Standaard 8 minuten wachten kan niet waar zijn

• 13 februari 2017
  • 13 reacties
  • 326 Bekeken

Hoi ik reis 1e klas eigenlijk nooit problemen. Er valt wel een wat uit of is te laat ach ik ik kan me er niet echt druk om maken. Waar ik me wel druk om kan maken ik dat je ALTIJD standaard 8 minuten in Weesp moet wachten en als ik net de conducteur spreek of medewerker klantenservice die zich hier achter scharen. KOM OP MAN DENK EENS NA. Er zitten nu 88 mensen in de trein die standaard 8 minuten moeten wachten? Zo gaat de wereld kapot met volgende schapen. Dit heet een falicante fout die op directie niveau uitgezocht moet worden! Elke uur standaard 80 mensen 8 minuten laten wachten kan een mega claim worden, wees op je qui vive NS! G. Lebbink

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Weinig aan te doen omdat de sprinters ingehaald moeten worden. Het probleem is daarnaast verergerd omdat ProRail en het ministerie van I&M plotseling zijn gaan eisen dat er 3 minuten tussen twee treinen moeten zitten waar dat vroeger maar 2 minuten was.
Reputatie 7
Badge
Ik neem aan dat u de trein naar Hoofddorp bedoelt. Deze staat volgens dienstregeling 8 minuten in Weesp stil. Het is dus geen vertraging die u oploopt, maar is zo gepland in de dienstregeling. Dit gebeurt onder anderen om intercitytreinen langs te laten rijden en aansluiting te geven op de trein naar Amsterdam.
De sprinter van Den Haag naar Utrecht staat zowel in Gouda ('s avonds Goverwelle) en in Woerden zo'n 8 minuten stil.

De claim waar u het over heeft snap ik dus niet helemaal?
Reputatie 7
Badge +3
...
Omdat t in de dienstregeling staat is t Ok? Whaha zo veranderd er nooit wat he? Hoe kan je t verkopen als vervoersmaatschappij dat elke dag elke uur 80 mensen en bij een volle trein een paar honderd mensen 8 minuten stil staan? Wat een slap verhaal. NS ga hier voor strijden dit te veranderen hoe dan ook. Dit kan echt niet nooit en nergens. Geen consessies doen. Hogerop gaan. Want mensen zoals ik nemen uw bedrijf u niet meer serieus. Hoop op inzet van hoger hand, ook voor andere plekken waar dit is want dit kan echt niet mensen!
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap dat het niet heel prettig is, maar u overdrijft mijns inziens wel een beetje. NS heeft wat mij betreft eerst wel wat grotere problemen op te lossen 🙂
Dat mag. Ik neem jou alleen niet meer serieus na je eerdere opmerking waar nu puntjes staan. Fijne dag gr
Reputatie 7
Badge
Omdat t in de dienstregeling staat is t Ok? Whaha zo veranderd er nooit wat he? Hoe kan je t verkopen als vervoersmaatschappij dat elke dag elke uur 80 mensen en bij een volle trein een paar honderd mensen 8 minuten stil staan? Wat een slap verhaal. NS ga hier voor strijden dit te veranderen hoe dan ook. Dit kan echt niet nooit en nergens. Geen consessies doen. Hogerop gaan. Want mensen zoals ik nemen uw bedrijf u niet meer serieus. Hoop op inzet van hoger hand, ook voor andere plekken waar dit is want dit kan echt niet mensen!
Er zijn beslist dingen waar ik het niet mee eens ben (dat voorbeeld van die sprinter Den Haag-Utrecht is er 1 van), maar die stop in Weesp is wel degelijk goed te verdedigen. Kijk even links en rechts in de tijd dat u stilstaat, dan ziet u waarom de trein stilstaat, in combinatie met wat Tamzin zegt: de opvolgtijden voor treinen zijn op last van de spoorbeheerder verruimd.

Meer kan ik er helaas niet van maken, ik kan dan ook nu al zeggen dat deze stops níet gaan veranderen.
Bij de oude dienstregeling stonden de sprinters toch ook altijd een tijd stil in Weesp?
Dat klopt Bob, dit is al zo sinds een jaar of tien. Neemt niet weg dat het niet leuk is. Je zou maar van Naarden-Bussum naar Diemen-Zuid of Duivendrecht moeten; dan sta je ongeveer de helft van de tijd stil op Weesp.
Maar dat kan je bij overstappen ook hebben.
Dat is toch anders, er zijn weinig dingen zo irritant als een vervoersmiddel lang stil staat terwijl jij zsm door wilt reizen.
Ja, dat kun je bij overstappen inderdaad ook hebben en dan is het ook niet leuk. Ik sta tijdens mijn reis van een dik uur ongeveer 20 minuten op stations of in treinen te wachten (normale stops niet meegerekend). Jammer eigenlijk want de reis had dus best 40 minuten kunnen duren in plaats van een uur. Het vervelendst vind ik 8 minuten wachten volgens dienstregeling en nog eens 5 minuten omdat er allerlei treinverkeer met voorrang tussendoor moet. Maar goed, het is nog altijd beter dan de auto waarmee ik ook meer dan een uur kwijt zou zijn.
Dat is toch anders, er zijn weinig dingen zo irritant als een vervoersmiddel lang stil staat terwijl jij zsm door wilt reizen.
Ik zit (hopelijk) liever in een verwarmde trein dan dat ik op een tochtig station moet wachten op de volgende trein.. Maar goed, dat is persoonlijk 🙂

Reageer