beantwoord

Starten we de bedrijfsvoering weer of maken we nog meer chaos?

• 18 januari 2018
  • 51 reacties
  • 1159 Bekeken

Reputatie 3
Laatste update is van 13 uur, nu is het 1430. Wanneer denkt NS weer haar klanten te gaan bedienen?
Hoe langer je wacht hoe groter het effect in de vorm van chaos.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 18 januari 2018, 14:43

Nadenken niet, maar met inmiddels bijna 100 infrastoringen door bomen/takken/trampolines en alles wat je kan bedenken wat wind vangt, wordt er momenteel stukje bij beetje eerst met lege schouwtreinen gereden om te kijken waar allemaal schade is. Daarna kan het gerepareerd worden en eventueel weer een treindienst gereden worden 🙂
Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 3
Zelfs het vliegverkeer wordt alweer opgestart. Maar NS is nog steeds aan het nadenken.
Nadenken niet, maar met inmiddels bijna 100 infrastoringen door bomen/takken/trampolines en alles wat je kan bedenken wat wind vangt, wordt er momenteel stukje bij beetje eerst met lege schouwtreinen gereden om te kijken waar allemaal schade is. Daarna kan het gerepareerd worden en eventueel weer een treindienst gereden worden 🙂
Reputatie 3
Ja dat snappen we allemaal wel, maar het zou handig zijn als NS regelmatig een status update communiceert naar haar klanten. Geldt ook voor Prorail. Oh wacht.... NS en communiceren...daar was iets mee.
Om daar even op door te gaan, in de regel stel ik ook vaak vragen over de snelheid waarmee verstoringen opgelost worden. In dit geval lijkt me dat daar weinig verklaring voor nodig is...

https://pbs.twimg.com/media/DT00f9lWsAA2l4T.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/DT0xr1sXcAERA28.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/DT0zaKaW0AAFV96.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DT0zcjAW0AEXCrl.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DT0vYwOW0AESyhp.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DT0vYvoW4AAo2wv.jpg
Reputatie 7
Badge +4
Als de wind is gaan liggen, ligt een vliegveld er al snel weer goed bij. Een bus kan bijna altijd wel via een alternatieve route rijden als ergens een boom over de weg ligt. Ligt er een boom over de spoorlijn Meppel - Zwolle dan is verkeer naar het Noorden echter meteen gestremd. Om niet te spreken over de lijnen naar Utrecht.

Het spoor is veel kwetsbaarder voor verstoringen op dat punt en het overzichtje van infraverstoringen is uiterst lang vandaag. Henk had het ook al over bijna honderd. De vergelijking vind ik niet helemaal fair.

Mopperen is makkelijker dan een oplossing realiseren.
Reputatie 3
Nadenken niet, maar met inmiddels bijna 100 infrastoringen door bomen/takken/trampolines en alles wat je kan bedenken wat wind vangt, wordt er momenteel stukje bij beetje eerst met lege schouwtreinen gereden om te kijken waar allemaal schade is. Daarna kan het gerepareerd worden en eventueel weer een treindienst gereden worden :)

En wat gaat NS doen voor gestrande vaste klanten? Die nu een stukje dienstverlening ontzegd wordt waarvoor ze al betaald hebben?
Laat me raden: iets met lot en overlaten zeker.
Er wordt momenteel gewerkt om materieel en personeel bij elkaar te krijgen en het liefst ook nog rijdend, zodat gekeken kan worden wat de schade is. Zolang daar geen goed beeld van is, is het geven van een prognose eigenlijk kansloos.

Laat me raden: iets met lot en overlaten zeker.
Daarvoor zal je de moderators moeten hebben, niet mij.
Reputatie 3
Als de wind is gaan liggen, ligt een vliegveld er al snel weer goed bij. Een bus kan bijna altijd wel via een alternatieve route rijden als ergens een boom over de weg ligt. Ligt er een boom over de spoorlijn Meppel - Zwolle dan is verkeer naar het Noorden al een tijd gestremd. Het spoor is veel kwetsbaarder voor verstoringen op dat punt en het overzichtje van infraverstoringen is uiterst lang vandaag. Henk had het ook al over bijna honderd. De vergelijking vind ik niet helemaal fair.

Mopperen is makkelijker dan een oplossing realiseren.

Daar zeg je wat: zet dan bussen in om gestrande klanten te helpen. Dat lijkt me een goed plan.
Neem je verantwoordelijkheid als dienstverlener en kruip niet in de slachtoffer rol ("wij kunnen er ook allemaal niks aan doen").
Reputatie 2
Als je op treinenradar.nl kijkt, is er al te zien dat er wat materieel aan het bewegen is. (Bij Gouda een Flirt en in Amsterdam een ICM).

Dus ik denk dat de NS de treinen naar de juiste plaats aan het verplaatsen is, alleen als het spoor vrij is natuurlijk.

Nu na de storm zal er veel trajecten door prorail inspectie worden uitgevoerd om trajecten weer vrij te geven.
Reputatie 7
Badge +3
Van wat ik elders lees, zijn er nu enkele lege treinen aan het rijden om te schouwen.

Hier geef ProRail om wat er aan stremmingen was om 12.15, dat los je niet zo maar even op.
https://twitter.com/ProRail/status/953950505499275264

Ik ben in ieder geval blij dat ik vanmorgen besloten heb thuis te gaan werken.
Correct, al is het op een aantal locaties lastig om materieel en personeel bij elkaar te krijgen die kunnen gaan rijden. Maar momenteel is het vooral schouwen, in kaart brengen van alle infrastoringen die de treindienst hinderen, en daarna oplossen en opstarten.
Reputatie 5
Ik ben in ieder geval blij dat ik vanmorgen besloten heb thuis te gaan werken.
Ja, dat moet je maar kunnen ... ik ben ook thuis blijven werken. Maar m'n dochter zit vast in Leiden.
Niks bekend over vervangend vervoer ?? Al kon ze maar naar Den Haag, de E-lijn rijdt gewoon ...
Reputatie 2
Dit is de laatste update van de NS:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/donderdag-19-januari-aangepaste-dienstregeling.html

Op sommige trajecten gaat er dus beperkt wat rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Gelukig kan ik inderdaad thuis werken, en ik had er gister ook al rekening mee gehouden door wat mapjes met dingen die gedaan moesten worden mee te nemen samen met mijn laptop.

Hopelijk komt je dochter ook nog om een redelijke tijd thuis. Als er nog geen treinen rijden, misschien een bus vanaf Leiden centraal naar Den Haag? Is uit mijn hoofd bus 43 of 45.
Reputatie 7
Badge

Op sommige trajecten gaat er dus beperkt wat rijden.

Ook voor reizigersvervoer? of alleen om te schouwen?

Edit laat maar, ik heb net op de reisplanner gekeken en ik ben bang dat dit nog heel lang gaat duren.
Jammer, dat word waarschijnlijk weer de auto vandaag.
Reputatie 2
@Trein-D
Ik denk nu vooral om te schouwen. Ik hoop voor een hoop mensen dat er iets gaat rijden in de spits.

Maar ik zag een aantal foto's van prorail, dat zag er niet best uit. Complete staalconstructies verbogen.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Ik denk nu vooral om te schouwen. Ik hoop voor een hoop mensen dat er iets gaat rijden in de spits.

Maar ik zag een aantal foto's van prorail, dat zag er niet best uit. Complete staalconstructies verbogen.

Jammer,

Reputatie 2
@Trein-D
Moet je nog ergens naar toe reizen dan?
Reputatie 7
Badge
Nou ja...ik had die plannen wel natuurlijk. Maar ik was er wel al bang voor dat dit vandaag zou gaan gebeuren. Dus ik had al een beetje rekening gehouden met dit scenario.
Reputatie 2
@Trein-D
Die plannen had ik vanmorgen ook. Nog even snel voor vertrek op de reisplanner gekeken om 10.55 uur en mijn trein vanuit Goes naar Rotterdam zou gewoon rijden. Eenmaal aangekomen bij het station zag ik al twee treinen stilstaan bij het station wat niet gebruikelijk is voor Goes.

Dus ik kom de conducteur tegen, ik vraag: "Rijden er nog treinen meneer?" Conducteur:" In heel Nederland is het treinverkeer stilgelegd."

En daar ging weer een dagje school ?
Reputatie 5
Ach, op een schaal van 2 doden (in NL), 10 miljoen schade (voorzichtige schatting) en daken van appartement-complexen ...
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Die plannen had ik vanmorgen ook. Nog even snel voor vertrek op de reisplanner gekeken om 10.55 uur en mijn trein vanuit Goes naar Rotterdam zou gewoon rijden. Eenmaal aangekomen bij het station zag ik al twee treinen stilstaan bij het station wat niet gebruikelijk is voor Goes.

Dus ik kom de conducteur tegen, ik vraag: "Rijden er nog treinen meneer?" Conducteur:" In heel Nederland is het treinverkeer stilgelegd."

En daar ging weer een dagje school ?

Ooh god, dat meen je niet beste Wes98. Dat is wel echt super vervelend man. Gelukkig dat je niet al in Rotterdam was want dan had je daar vast gezeten.
Ik las net trouwens dat de avond spits heel druk gaat worden.... Oeps! :S
Reputatie 7
Badge
Ach, op een schaal van 2 doden (in NL), 10 miljoen schade (voorzichtige schatting) en daken van appartement-complexen ...

3 doden om precies te zijn. En dat zijn er naar mijn mening 3 te veel.
Het is toch ongelovelijk he, de storm was in noord holland om 12 uur zo goed als weg en om half 5 weet de NS het te presteren om nog steeds niks te laten rijden. Waarom roept de NS met veel tamtam dat ze een aangepaste dienstregeling rijden om het vervolgens nog steeds enorm te verprutsen en waarom lijkt een aangepaste dienstregeling er alleen maar uit te bestaan om de helft van de treinen niet te laten rijden? Misschien is het handiger om een dienstregeling op te zetten waarin treinen kleinere trajecten afleggen? Zoals van groot station naar groot station en alleen met stoptreinen? Dan kan de dienstregeling ook weer veel sneller opstarten op het merendeel van de trajecten. Maar dat zal wel weer niet kunnen in verband met het rondje om de kerk ofzo.... Dit geld ook voor de dienstregeling toen met de sneeuw, Aangepast en nog steeds gestaakt.
Reputatie 2
@Zaankanter23
Misschien een keertje een dagje meelopen met de incidentenbestrijding van Prorail?
Dat verandert je mening wel en heb je je antwoord op al je vragen.

Reageer