Station Eindhoven en treinen die andere treinen blokkeren

Reputatie 2
Vandaag gebeurde wat in de afgelopen weken al minstens 4 keer is gebeurt. Nu toch maar eens een klacht indienen.

De intercity naar Amsterdam vertrekt om 18:34 van spoor 5 op station Eindhoven. Echter komt op dit spoor voor deze trein een andere trein binnen met als eindpunt Eindhoven (geen idee waar die vandaan komt). Deze trein wordt niet direct weggehaald van het spoor maar blijft hier rustig wachten en vertraagd daardoor de intercity naar Amsterdam. Vandaag liep deze trein hierdoor weer 5 minuten vertraging op. Net als de vorige keren.

Wat gaat NS doen om dit op te lossen en dat het niet meer voor komt. Trein meteen wegrijden lijkt mij een vrij simpele oplossing, of de trein op een ander spoor binnen laten komen.

9 reacties

Er zal ff wat uitzoekwerk moeten plaatsvinden, maar die trein kwam uit Heerlen en eindigt in Eindhoven. Deze trein wordt leeggelopen en wordt omgebouwd om weg gereden te worden naar het rangeerterrein. Deze intercity komt binnen om 18.21 uur. Als deze trein klaar is om weggereden te worden, moet ProRail toestemming geven om de rijweg veilig te zetten en dat deze daadwerkelijk weg kan. Ik vermoed dat daar de winst te behalen valt. Over de verdere spoorbezetting durf ik nu even niets te zeggen. Dat zal verder nageplozen moeten worden. Mijn Intercity van 18.44 had hierdoor ook 3 minuten vertraging opgelopen.
Dank voor de uitleg, Loes! Het heeft er inderdaad mee te maken of er toestemming is om de trein meteen weg te laten rijden.

Vervelend dat dit een aantal keer gebeurd is, Temlin. Mis je hierdoor een aansluiting?
Badge +3
Heldin Loes!

Hoeveel 'bakken' was die trein? Traag personeel zal het niet aan liggen om te keren want hun 'koffiehonk' is precies op spoor 5/6 en die staan er ALTIJD ademloos te kijken of alles wel lukt.

Maar die trein moet dus sowieso terug naar Fuutlaan emplacement over allelei wissels dus 'even opzij zetten' met vertrekkende treinen op spoor 1 en 2 is lastig "hallo Limburg!" zit dan in de weg misschien?

Ik doe maar een wilde gok, ben geen verkeersleider maar zie het gebeuren (en oh ja, goederen moet er ook nog even langs) dus ja, daar sta je..! :P

10 minuten 'vertraging' dus (maximaal) of haal je een belangrijke overstap niet?
Ff uit me hoofd was die af te rangeren trein 4 bakken. Hij heeft er wel ff gestaan en als ik het me goed herinner heb ik hem zien wegrijden. Ik had ervoor schaft nl. Ik ben rond 18.25 naar spoor 5 gegaan. Heb nog ff beneden gestaan en heb toen die VIRM weg zien rijden. Das denk ik rond 18.30 geweest. Ik zag al dat de IC van 18.34 +5 min had en keek extra of wij met de IC naar Den Haag niet ff van een ander spoor zouden gaan. Was niet het geval.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, heeft de trein uit Venlo ook vertraging opgelopen, er stond geen IC naar Schiphol op spoor 6. Hoe bedoel je, domino effect ahem 😞
Reputatie 2
Wie er verantwoordelijk voor is weet ik niet, is voor mij ook niet belangrijk. Ik ben klant bij NS en heb niets van doen met ProRail. Maar als het zo vaak mis gaat moet hier wel een oplossing voor komen.

Ik mis inderdaad mijn overstap hierdoor en ben daardoor 30 minuten langer onderweg. 27 minuten als ik in de sprinter stap, maar dat ga ik niet doen.
Badge +3
Oh ja, in de avond is er geen 10-minutendienst meer en loop je al gauw tegen 15 of 30 minuten vertraging op (afhankelijk van je bestemming).
Reputatie 2
En ook vandaag gebeurt het weer. Trein rijd pas om 18:34 weg blokeert het spoor en mijn trein loopt 5 minuten vertraging op waardoor ik mijn overstap mis.

Dit kan toch niet door blijven gaan. Waarom accepteert NS dit en is er totaal geen oplossing voor dit probleem.
Ja wil ook ff reageren op de IC van Eindhoven naar Den Haag centraal via Rotterdam centraal.
Ben heel blij dat het is opgelost met de storing in de IC softwaer nu nog de afbeelding op de IC waar de rolstoel cabine is op de deur door stickers en graag een coupe meer voor de rolstoelen bezitters Dus niet alleen achter de voorste locomotief en voor .
de achterste locomotief maar op 10 rijtuigen kan er ook best een in de midde van de 10 rijtuigen zo wordt het eerlijk verdeeld
Met vr.gr. Ton ATLA
Reputatie 7
Badge +3
Helaas is er aan de problemen richting Den Bosch na een jaar nog steeds niets gedaan.

Reageer