beantwoord

Stations overslaan

• 15 december 2016
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Hoewel stations overslaan niet erg klantvriendelijk is, kan het wel gunstig zijn om soms kleine stations over te slaan om zo een kering of een belangrijke aansluiting te halen. Waarom wordt dit dan niet vaker toegepast? Als ik bijvoorbeeld zie dat de sprinter Zutphen-Wijchen systematisch vertraging heeft van een paar minuten en de kering in Wijchen 4 minuten is, is het niet mogelijk om dan Nijmegen Goffert en Nijmegen Dukenburg eenmalig over te slaan, zodat de trein op tijd is in Wijchen voor de terugrit? Zeker bij stations die ieder kwartier worden bedient moet stations overslaan niet zo'n probleem zijn.
icon

Beste antwoord door iMark 15 december 2016, 13:52

Dat hangt er vanaf wanneer het wordt besloten. Het lijkt me geen goed idee om bijvoorbeeld Dukenburg over te slaan als er al reizigers in de trein zitten die daar willen uitstappen. Het moet dan wel voor vertrek bekend zijn en luid en duidelijk gecommuniceerd worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Dat hangt er vanaf wanneer het wordt besloten. Het lijkt me geen goed idee om bijvoorbeeld Dukenburg over te slaan als er al reizigers in de trein zitten die daar willen uitstappen. Het moet dan wel voor vertrek bekend zijn en luid en duidelijk gecommuniceerd worden.
Anders moeten ze terugsteken en dat mag niet...

Reageer