beantwoord

Stoppen Nijmegen Lent

  • 25 november 2016
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heel erg jammer dat je nu vanaf 11 december naar alle richtingen moet overstappen als je vertrekt uit Nijmegen - Lent.
Dat maakt het reizen vanuit Nijmegen Lent een stuk minder prettig. En dat terwijl elke dag een heel aantal forenzen op Nijmegen-Lent op- en uitstappen (en hetzelfde geldt voor Arnhem-Zuid en Elst!), die stappen bijna allemaal over op Arnhem naar/vanuit de trein naar Utrecht. Waarom niet 2x per uur een trein die stopt in Lent, arnhem-zuid en elst? Bijv. 1x naar Zwolle en 1x naar Utrecht?
icon

Beste antwoord door Nick8 25 november 2016, 15:26

Je kunt vanaf Nijmegen Lent nog altijd rechtstreeks tot Zutphen en 's-Hertogenbosch komen. Dus nog genoeg is beschikbaar, helemaal als je bedenkt dat de meesten toch slechts tot stations Nijmegen en Arnhem Centraal reizen.

Voor een intercitystop is Nijmegen Lent gewoon veel te klein en dat zal meer reizigers benadelen (reizigers die naar Nijmegen reizen en/of daar overstappen op een andere trein) dan er mensen voordeel aan hebben.

Dat de intercity Zwolle - Nijmegen - Roosendaal daar momenteel stopt kwam vanwege een tekort aan infrastructuur om de gewenste bediening te geven. Toen er door NS werd besloten dat de IC's Zwolle - Nijmegen en Arnhem - Roosendaal gekoppeld werd, werd al duidelijk gemaakt dat de tussenstops slechts tijdelijk waren en indien er genoeg capaciteit op het spoor was zouden verdwijnen. In die jaren hebben reizigers vanuit de richting Zutphen kwamen en die eerst non-stop konden reizen tussen Arnhem en Nijmegen zich groen en geel geërgerd over al die tussenstops en de langere reistijd naar Nijmegen. Dit is een vrij grote groep reizigers en de groep reizigers van/naar Lent verbleekt daarbij.

Ik denk dat met de huidige plannen voor de bediening van Lent (2x sprinter Zutphen - Wijchen + 2x sprinter Arnhem Centraal - 's-Hertogenbosch) Lent al blij mag zijn, want qua reizigersaantallen zou Lent meer dan genoeg hebben aan slechts een halfuursdienst. De provincie Gelderland betaald dan ook al jaren (fors) mee om er 4 treinen per uur te laten stoppen in plaats van de 2 per uur die NS minimaal verplicht is er te laten stoppen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Misschien omdat Nijmegen Lent een maatje te klein is voor intercity-station
Reputatie 2
Je kunt vanaf Nijmegen Lent nog altijd rechtstreeks tot Zutphen en 's-Hertogenbosch komen. Dus nog genoeg is beschikbaar, helemaal als je bedenkt dat de meesten toch slechts tot stations Nijmegen en Arnhem Centraal reizen.

Voor een intercitystop is Nijmegen Lent gewoon veel te klein en dat zal meer reizigers benadelen (reizigers die naar Nijmegen reizen en/of daar overstappen op een andere trein) dan er mensen voordeel aan hebben.

Dat de intercity Zwolle - Nijmegen - Roosendaal daar momenteel stopt kwam vanwege een tekort aan infrastructuur om de gewenste bediening te geven. Toen er door NS werd besloten dat de IC's Zwolle - Nijmegen en Arnhem - Roosendaal gekoppeld werd, werd al duidelijk gemaakt dat de tussenstops slechts tijdelijk waren en indien er genoeg capaciteit op het spoor was zouden verdwijnen. In die jaren hebben reizigers vanuit de richting Zutphen kwamen en die eerst non-stop konden reizen tussen Arnhem en Nijmegen zich groen en geel geërgerd over al die tussenstops en de langere reistijd naar Nijmegen. Dit is een vrij grote groep reizigers en de groep reizigers van/naar Lent verbleekt daarbij.

Ik denk dat met de huidige plannen voor de bediening van Lent (2x sprinter Zutphen - Wijchen + 2x sprinter Arnhem Centraal - 's-Hertogenbosch) Lent al blij mag zijn, want qua reizigersaantallen zou Lent meer dan genoeg hebben aan slechts een halfuursdienst. De provincie Gelderland betaald dan ook al jaren (fors) mee om er 4 treinen per uur te laten stoppen in plaats van de 2 per uur die NS minimaal verplicht is er te laten stoppen.

Reageer