beantwoord

Stoppen op Driebergen en Veenendaal de klomp

• 15 april 2018
  • 7 reacties
  • 269 Bekeken

Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende, ik woon in Driebergen dus reis via Driebergen Zeist mijn vriendin woont in Veenendaal en dan reis ik dus naar Veenendaal de klomp, echter stopt de intercity tussen Utrecht en Arnhem slechts op 1 van beide stations in plaats van allebei hierdoor duurt m'n reis een half uur in plaats van 12 minuten (na 9 uur stopt de trein wel op allebei). Ik was nu wel nieuwsgierig waarom dat zo is want zo heel veel tijd zal het niet besparen om slecht op 1 van de 2 stations te stoppen en ik denk dat naast mij andere reizigers er wel baat bij hebben om een trein te hebben die op allebei de stations stopt ook overdag, ik ben benieuwd alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Slidestops 15 april 2018, 21:36

Een extra stop kost juist veel extra tijd. De huidige stop is er om de dienstregeling passend te laten maken. Ik heb gehoord dat na de verbouwingen er helemaal geen IC's meer gaan stoppen, enkel stoptreinen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Een extra stop kost juist veel extra tijd. De huidige stop is er om de dienstregeling passend te laten maken. Ik heb gehoord dat na de verbouwingen er helemaal geen IC's meer gaan stoppen, enkel stoptreinen.
Reputatie 7
Badge +3
@Slidestops
Klopt, maar nu rijden er geen sprinters (stoptreinen zijn er al lang niet meer bij NS ?) en dat maakt het lastig. Straks is er in ieder geval sprinter.

@Rubengiel
Je kunt of via Ede-Wageningen omreizen maar handiger is waarschijnlijk naar Veenendaal West of Veenendaal Centrum te gaan.
Reputatie 7
Badge +3
Eenzelfde iets speelt om van Veenendaal-De Klomp naar Maarn te gaan, moet je wanneer de IC maar op 1 van de stations stopt zelfs via Utrecht.
Reputatie 4
@Slidestops
Klopt, maar nu rijden er geen sprinters (stoptreinen zijn er al lang niet meer bij NS ?) en dat maakt het lastig. Straks is er in ieder geval sprinter.

@Rubengiel
Je kunt of via Ede-Wageningen omreizen maar handiger is waarschijnlijk naar Veenendaal West of Veenendaal Centrum te gaan.
Vanaf Veenendaal Centrum rijden diverse bussen naar Veenendaal de Klomp, sneller dan omreizen lijkt me.
In de toekomst wordt het opgelost door een sprinter.
@slidestops allereerst bedankt voor je reactie. Weet je vanaf wanneer die sprinters gaan rijden? In ieder geval bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar voor wie geen student is dat ook duurder aangezien he de omrit via Ede in dit geval niet hoeft te betalen maar de bus wel.
Reputatie 6
Badge +1
De sprinters gaan pas rijden als Zeist en Ede verbouwd zijn, dat is niet eerder dan 2021.

Reageer