stoptrein i.p.v. intercity

• 23 juli 2019
  • 4 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 3
Gisteren was het weer zo ver. Zowel de trein van 17.33 uur, eigenlijk een intercity, als die van 17.37 uur reden van Roosendaal naar Vlissingen als stoptrein. Ook de tijden op de borden op de stations waren aangepast. Op station Rilland-Bath waren ze vast blij dat er binnen vijf minuten twee treinen stopten. Volgens de conductrice was er een fout in de planning gemaakt. Heeft er weer iemand zitten slapen bij Prorail?

4 reacties

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een keer iets fout gaat. Het is en blijft mensenwerk 😅.

Ik heb intern even navraag gedaan wat de oorzaak zou kunnen zijn. Een van mijn collega's heeft het volgende vermoeden: De 2200-serie reed gisteren via Haarlem in plaats van Schiphol door werkzaamheden. Maar enkele 2200-treinen reden wel via Schiphol, waaronder de 2250. Normaal gesproken rijdt de 2200 als stoptrein tussen Roosendaal en Vlissingen. Behalve in de spits, als de 12200 ook rijdt. Dan rijdt de 2200 als IC. Dat is waarschijnlijk voor gisteren over het hoofd gezien. Vandaag staat het wel goed.
Reputatie 7
Badge +2
De 2200-serie reed gisteren via Haarlem in plaats van Schiphol door werkzaamheden. Maar enkele 2200-treinen reden wel via Schiphol, waaronder de 2250.

Eh, is andersom. De 2200 rijdt normaal via Haarlem maar dat kon gister (en het weekend) niet vanwege werkzaamheden bij Haarlem (of tussen Haarlem en Leiden). Alle 2200 treinen reden daarom via Schiphol.
Reputatie 4
Lijkt mij erg vervelend met de sneltrein scheelt toch ongeveer een kwartier reizen.
Reputatie 3
@Melvinhage
Tja, het zat niet mee deze week.
Op woensdag kwam de spits-IC van 17.33 uur van Roosendaal naar Vlissingen en de achteropkomende stoptrein te vervallen in verband met defect materieel en op donderdag reed die verder als stoptrein tot Goes, de achteropkomende stoptrein kwam te vervallen, en keerde vanaf daar met 15 minuten vertraging terug naar Amsterdam Centraal in verband met teveel defect materieel onderweg. Dus in Goes weer wachten op de volgende trein die ook weer 10 minuten vertraging. Maar goed, wel kassa in verband met geld terug bij vertraging.

Reageer