Stoptrein naar Rhenen 30 juli 9:27u

• 30 juli 2021
  • 8 reacties
  • 198 Bekeken

Wij wilden vandaag 30 juli met de kleinkinderen naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Bedoeling was de stoptrein van 9:27u van Utrecht Centraal naar Rhenen. Maar toen we om 8 uur de NS app checkten, bleek deze vanaf 9 uur niet te rijden. Wij dus halsoverkop de auto genomen.

Toen wij om 10 uur met de auto in Rhenen aankwamen, zagen wij tot onze verbazing een trein aankomen op station Rhenen. Als ik nu Utrecht Centraal-Rhenen opvraag voor 30 juli, 9:27u blijkt die gewoon te rijden, ik vermoed dat die dus ook gewoon gereden heeft. Daar baal ik flink van. Gemiste kans om onze kleinkinderen kennis te laten maken met de trein.

8 reacties

Badge +3

De trein van 9.27 uur van Utrecht Centraal naar Rhenen heeft vandaag niet gereden. De reisplanner is niet betrouwbaar als het gaat om reisadviezen in het verleden.

Reputatie 7
Badge +3

De trein van 9:27 vanaf Utrecht heeft niet gereden. Wel heeft er een trein vanaf Veenendaal Centrum naar Rhenen gereden, die heeft u waarschijnlijk zien aankomen op het station.

https://treinposities.nl/ritinfo/20210730/307429

ProRail gaf vanmorgen op Twitter aan dat ze vanwege een personeelstekort op een verkeersleidingspost afgelopen nacht geplande werkzaamheden niet door konden laten gaan en die werden vanochtend uitgevoerd. Daardoor reed van 09.30 tot 13.45 de sprinter tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum niet. (maar als ik zo kijk reed die sprinter niet vanaf Utrecht tot Veenendaal). Gedurende deze tijd pendelde er wel een sprinter tussen Veenendaal Centrum en Rhenen.

Badge +3

De trein die even na 10 uur aankwam in Rhenen was deze https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2021-07-30/307429 en die kwam vanaf Veenendaal Centrum. Het was dus verstandig om de auto te nemen.

Dat ProRail nachtelijke werkzaamheden moest uitstellen tot overdag wegens personeelstekort vind ik apart, want dan hebben ze wel heel flexibele onderaannemers. :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Ik verzin het toch echt niet zelf.

https://twitter.com/ProRail/status/1420977362854989829  en

https://www.prorail.nl/nieuws/geen-treinverkeer-drie-trajecten

Badge +3

Nee, dat snap ik maar mijn eerste gedachte was dat men het op die manier bracht om de uitval ‘goed te praten’ (wegens werkzaamheden).

En dat terwijl er ‘s nachts sowieso (vrijwel) geen treinen rijden en je dus prima kunt werken aan het spoor zonder een boel treindienstleiders. En Utrecht - Arnhem en Utrecht - Rhenen buiten dienst stellen lijkt me niet iets waar je specifiek één heel ervaren soort treindienstleider voor nodig hebt.

Als dat dus die nacht al een probleem was dan heb je overdag een veel groter probleem, toch?

Badge +3

Let even op de taal.. 

Doordat we vannacht een personeelstekort op een verkeersleidingspost hadden, konden we ook geplande werkzaamheden niet door laten gaan. Die gaan we vandaag uitvoeren

Omdat er dus ‘s nachts één iemand ziek was gaan ‘we’ de werkzaamheden (welke dan, ProRail!) maar overdag uitvoeren?

Wie heeft dat dan geregeld voor overdag, met de (onder)aannemer, na die ene ziekmelding 's nachts, waardoor de nachtelijke werkzaamheden niet mogelijk waren? :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge

Nee, dat snap ik maar mijn eerste gedachte was dat men het op die manier bracht om de uitval ‘goed te praten’ (wegens werkzaamheden).

En dat terwijl er ‘s nachts sowieso (vrijwel) geen treinen rijden en je dus prima kunt werken aan het spoor zonder een boel treindienstleiders. En Utrecht - Arnhem en Utrecht - Rhenen buiten dienst stellen lijkt me niet iets waar je specifiek één heel ervaren soort treindienstleider voor nodig hebt.

Als dat dus die nacht al een probleem was dan heb je overdag een veel groter probleem, toch?

Ook voor een buitendienststelling heb je een treindienstleider nodig.

Sterker nog: Die treindienstleider moet wel degelijk de ins en outs van het betreffende baanvak weten, aangezien er van alles geregeld moet worden met de Leider Werkplek Beveiliging en de beveiliging.

Dat dat voor de buitenwacht een makkelijk klusje lijkt, betekent niet dat het dat ook is.

Ik geloof direct dat die werkzaamheden door het ontbreken van de treindienstleider niet konden doorgaan.

Badge +3

Ook voor een buitendienststelling heb je een treindienstleider nodig.

Sterker nog: Die treindienstleider moet wel degelijk de ins en outs van het betreffende baanvak weten, aangezien er van alles geregeld moet worden met de Leider Werkplek Beveiliging en de beveiliging.

Dan heb ik niets gezegd, en die horror nacht/ochtend buitendienst alweer voorbij dus. Op naar de volgende! :sweat_smile:

Reageer