beantwoord

stoptrein stopt niet op de afgesproken stations

• 9 september 2020
  • 9 reacties
  • 395 Bekeken

In 2 weken tijd is de stoptrein van 7u20 al 2 maal niet gestopt op tussen liggende stations. Het gaat hierbij om het traject Oss - Nijmegen. De trein heeft dan eerder vertraging opgelopen en wil die dan ten kosten van de reiziger inhalen. Geld terug vragen bijvertraging kun je niet aanvragen gezien het geld bedrag toelaat is. Ofwel de NS geeft niks om de reiziger die kleine woon werk afstand heeft

klachten in sturen heeft geen zin want ze doen er tot op heden niets mee.

icon

Beste antwoord door Jeroen 9 september 2020, 10:26

Helaas komt het inderdaad op sommige trajecten voor dat de trein met een te grote vertraging op een aantal stations niet meer mag stoppen, dit zijn helaas afspraken die er liggen met Prorail om doorwerken van vertragingen wat kan resulteren tot olievlek werking tegen te gaan. 

Als treinpersoneel zijn wij hier ook niet blij mee maar krijgen hier opdracht toe.

Enige wat u kunt doen is u klacht blijven indienen met de andere getroffen reizigers om zo te laten merken dat dit overslaan van stations wel veel mensen dupeert.

Ik mag wel aannemen dat de collega's op de trein u tijdig informeren over het overslaan van deze stations.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge

Helaas komt het inderdaad op sommige trajecten voor dat de trein met een te grote vertraging op een aantal stations niet meer mag stoppen, dit zijn helaas afspraken die er liggen met Prorail om doorwerken van vertragingen wat kan resulteren tot olievlek werking tegen te gaan. 

Als treinpersoneel zijn wij hier ook niet blij mee maar krijgen hier opdracht toe.

Enige wat u kunt doen is u klacht blijven indienen met de andere getroffen reizigers om zo te laten merken dat dit overslaan van stations wel veel mensen dupeert.

Ik mag wel aannemen dat de collega's op de trein u tijdig informeren over het overslaan van deze stations.

Het is inderdaad @Leander123 een wat bizarre maatregel waarvan de reeds in de vertraagde trein aanwezige reizigers, en de op het station wachtende reizigers de dupe worden.

Dit zijn maatregelen welke eigenlijk te niet verdedigen zijn, klagen is zeker verstandig. Benader hiervoor niet alleen je vervoerder maar zeker ook ProRail.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou een reiziger ProRail moeten benaderen? Het is aan NS om deze bizarre maatregelen bij ProRail aan te kaarten namens de gedupeerde reizigers. Je hebt als reiziger een vervoersovereenkomst met NS, niet met ProRail.

Ik neem aan dat NS wordt geconsulteerd voordat afhandelingsstrategieën in geval van vertragingen worden vastgesteld. 

Waarom zou een reiziger ProRail moeten benaderen?  Je hebt als reiziger een vervoersovereenkomst met NS, niet met ProRail. 

Prima advies @iMark dan moet @Leander123 de klacht (slechts...) indienen bij de vervoerder.

Misschien zou een moderator de vraag nog even kunnen aanpassen. Indien de stoptrein nl stopt op de afgesproken stations lijkt mij er geen probleem te zijn. Ik denk dat het moet zijn:

Stoptrein stopt niet op de afgesproken stations.

En waar kun je dan deze klacht indienen bij de NS. 
mijn ervaring is dat de NS er niets meedoet. Ook de beloofde terugkoppeling wordt nooit gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je geen terugkoppeling naar je zin krijgt van NS dan kun je een klacht over de klachtenafhandeling van NS maar ook over de gebeurtenis zelf indienen bij de OV-ombudsman.

Reputatie 3

Geen probleem toch? Ik denk dan toch dat de getroffen reizigers op het eerstvolgende station waar de trein wél stopt, gewoon netjes een taxi betaald krijgen van de NS om terug te keren naar hun plaats van bestemming waar de trein niét gestopt heeft? Toch?

Toch?

Denk toch van niet @PeterJKH 

Maar dat wist je zelf toch ook wel.

Overigens worden de reizigers van te voren gewaarschuwd, dus reizen hun station nooit voorbij.

Reageer