beantwoord

Storm. Aangepaste dienstregeling geen businzet

  • 18 januari 2018
  • 33 reacties
  • 979 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waarom wordt er door de NS geen bussen in gezet bij een dergelijke grote verstoring. Storm al geruime tijd gaan liggen, maar nog steeds geen treinen of inzet van alternatief door inzet bussen. Belachelijk gewoon!
icon

Beste antwoord door Denice NS 18 januari 2018, 18:50

Welkom op het Forum, Loqax

Ik snap dat jullie natuurlijk graag naar huis willen. Over eventuele businzet kan ik op dit moment nog niks zeggen. Ook bij ons is daar nog niks concreets over bekend maar we proberen er alles aan te doen om iedereen op zijn/haar bestemming te kunnen krijgen! Mocht ik in de loop van de avond meer nieuws hebben zal ik dit posten. Ook op deze pagina zetten we de laatste updates.
Bekijk origineel

33 reacties

En toch heeft NS gisteren rond 13:00 uur al bussen ingezet tussen Den Haag en Rotterdam via Delft. Er waren zelfs zo weinig reizigers overgebleven dat iedereen ruim mee kon en er zelfs bussen te wachten stonden in Delft op passagiers. Ik ben benieuwd waarom ervoor is gekozen om op dit traject wel zo snel bussen in te zetten en op andere trajecten juist niet. Al hoor je mij natuurlijk niet klagen 🙂
Reputatie 1
Maar. ...positief...Door het plat leggen waren alle treinen op tijd!!!!
Cijfers worden dan niet meegenomen... ?
@stree001 De Tweets van ProRail heb ik voornamelijk gelinkt om aan te tonen dat ProRail gewoon hard aan het werk was om het probleem op te lossen. Uiteraard is dit niet bedoeld als primaire vorm van informatievoorziening naar de reizigers, vandaar dat ik ook aangaf dat de informatievoorziening beter had gekund. Onze website werd weliswaar regelmatig geüpdatet (voornamelijk deze nieuwspagina) maar het valt te bediscussiëren of de frequentie voldoende was. Ook voor ons bij de Klantenservice waren er dingen af en toe onduidelijk.

@Arie_H Voor mij is dit nu een beetje giswerk dus ik zou dit ook niet aannemen als realiteit, maar het is goed mogelijk dat er pas realistisch naar vervangend busvervoer gekeken kon worden op het moment dat er al op meerdere trajecten weer treinen reden. Wanneer werkelijk alles eruit ligt is het gewoon niet reëel om bussen in te zetten. Als het gaat om een tiental stations en een handvol trajecten veranderd dat echter.

Ik ga ervan uit dat de punten die jullie beide aansnijden inderdaad besproken worden bij de evaluatie, maar ik heb er voor de zekerheid een melding van gemaakt om hier aandacht aan te geven. Ik kan niet garanderen dat er daardoor (meer) aandacht besteed wordt aan deze punten, maar dat is alles wat ik voor jullie kan doen.

Wat betreft een terugkoppeling van deze evaluatie zou ik er inderdaad van uit gaan dat jullie als reizigers of klanten daar niet over geïnformeerd worden. Mogelijk dat er bij een situatie van dit formaat een uitzondering wordt gemaakt, maar over het algemeen zijn dit soort evaluaties puur voor intern gebruik.
Reputatie 4
Ik snap dat jullie graag meer achtergrondinformatie willen over de gehele situatie van gisteren, maar ik vrees dat ik niet veel meer informatie heb dan wat er hier al is gezegd. Over het vrijgeven van sporen zijn wij afhankelijk van ProRail. Hoe laat exact ProRail is begonnen met schouwen en opruimen durf ik niet te zeggen, maar om aan te nemen dat ze niets hebben uitgevoerd of te lang hebben stilgezeten vind ik zacht gezegd oneerlijk en is ook simpelweg niet waar. Neem bijvoorbeeld deze Tweet van ProRail, waarin een overzicht wordt gegeven van de stremmingen om 13:20. Hun hele feed staat vervolgens vol met foto's en video's van het schouwen en opruimen. Bij hun update om 17:30 kun je vervolgens zien dat er nog steeds overal stremmingen waren. Pendeltreinen inzetten is dus gewoon heel lang niet mogelijk geweest. Zodra het mogelijk was zijn er op sommige trajecten weer treinen gaan rijden. Vanaf (uit mijn hoofd) ongeveer 19:00 waren er bijvoorbeeld tussen Rotterdam en Leiden reizigers onderweg.

Wat betreft de bussen wil ik hlubbers even quoten:
Waarom wordt er door de NS geen bussen in gezet bij een dergelijke grote verstoring. Storm al geruime tijd gaan liggen, maar nog steeds geen treinen of inzet van alternatief door inzet bussen. Belachelijk gewoon!Ik zou zeggen ga logistiek studeren. Busvervoer valt niet te regelen door NS, want dan zouden ze zo'n beetje alle bussen in Nederland moeten gaan huren die dan ook nog naar de stations moeten reizen en daarmee weer allerlei problemen op de weg verzorgen. Er reizen per dag ca een miljoen mensen met de trein. Als die per bus zou moeten vervoeren zijn dit 20.000 bussen. Dat kan dus niet. Daar komt nog bij dat je chaotische taferelen met gewonden gaat veroorzaken als je bijvoorbeeld bij Utrecht met 3, 10 of 20 bussen komt aanzetten. Ik denk dat enig realisme op zijn plaats is. Het is simpelweg onmogelijk om voor alle reizigers die op dat moment gestrand zijn busvervoer te organiseren. En je kunt het in zo'n situatie niet maken om maar op de helft van de locaties bussen in te zetten, dat levert alleen maar meer problemen op.

Het enige waar ik niet omheen kan, en ook betreur, is de informatievoorziening. Die had inderdaad beter gekund (zoals altijd) en dat zal ook meegenomen worden in de evaluatie van de gehele calamiteit. Ik hoop echter dat jullie kunnen begrijpen dat het ook voor ons personeel een absurd ongewoon hectische dag was. Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan (zoals ook te lezen in het artikel waar stree001 naar verwijst) en dan kan er helaas hier en daar wat inschieten.


Stijn, ik ben het in grote lijnen wel met je eens. In ieder geval ben ik helemaal met je eens dat de man of vrouw "in het veld" vrijwel nooit de oorzaak van het probleem is. Sterker nog, die zetten zich bijna allemaal voor 200% in om er het beste van te maken binnen de mogelijkheden die ze hebben en krijgen.

Het probleem is de manier waarop NS georganiseerd is en daar kan het merendeel van het personeel weinig aan veranderen. Het gaat naar mijn mening wel verder dan de informatievoorziening. In het 8 uur journaal vertelde iemand van NS dat er op dat moment nog vergaderd werd over de inzet van bussen. De besluitvorming over de aanpak duurde dus ook onnodig lang als je bedenkt dat de oorzaak van het incident 's ochtends tussen 11 en 12 optrad. En veel zaken kun je op onderdelen voorbereiden zodat je bij een crisis als deze sneller maatregelen in gang kunt zetten. Ik hoop dat die punten in de evaluatie ook worden meegenomen.
Nogmaals, geen misverstand over het feit dat deze storm een vorm van overmacht betreft. Ik begon te twijfelen aan de adequate aanpak "na de storm", na het bericht op dit forum (van @Tamzin) dat ProRail pas tegen de avond in actie kwam. Ik ben van mening dat iedere reiziger recht heeft op een open uitleg m.b.t. de aanpak na 13.00 uur (einde storm). Ik bedoel met name de reizigers die uren lijdzaam en hongerig hebben staan wachten op een trein/bus en niet de mogelijkheid hadden om een kennis met een auto te bellen voor een lift.

@Stijn NS: Je verwijst naar mededelingen van ProRail in een tweet op hun website. Dat was niet mijn keuze om informatie te verkrijgen. Ik heb meerdere malen op de NS site/reisplanner/teletekst gekeken maar berichtgeving daar bleef ongewijzigd.

Ik neem aan dat het incident zal worden geëvalueerd maar ben bang dat uw klanten niet worden geïnformeerd over de conclusies en aanbevelingen. Het zou de NS en ProRail sieren om dat nu maar eens wel te doen, om klanten wat meer vertrouwen te geven bij herhaling in de toekomst. Kan immers volgende week weer gebeuren.
Ik snap dat jullie graag meer achtergrondinformatie willen over de gehele situatie van gisteren, maar ik vrees dat ik niet veel meer informatie heb dan wat er hier al is gezegd. Over het vrijgeven van sporen zijn wij afhankelijk van ProRail. Hoe laat exact ProRail is begonnen met schouwen en opruimen durf ik niet te zeggen, maar om aan te nemen dat ze niets hebben uitgevoerd of te lang hebben stilgezeten vind ik zacht gezegd oneerlijk en is ook simpelweg niet waar. Neem bijvoorbeeld deze Tweet van ProRail, waarin een overzicht wordt gegeven van de stremmingen om 13:20. Hun hele feed staat vervolgens vol met foto's en video's van het schouwen en opruimen. Bij hun update om 17:30 kun je vervolgens zien dat er nog steeds overal stremmingen waren. Pendeltreinen inzetten is dus gewoon heel lang niet mogelijk geweest. Zodra het mogelijk was zijn er op sommige trajecten weer treinen gaan rijden. Vanaf (uit mijn hoofd) ongeveer 19:00 waren er bijvoorbeeld tussen Rotterdam en Leiden reizigers onderweg.

Wat betreft de bussen wil ik hlubbers even quoten:
Waarom wordt er door de NS geen bussen in gezet bij een dergelijke grote verstoring. Storm al geruime tijd gaan liggen, maar nog steeds geen treinen of inzet van alternatief door inzet bussen. Belachelijk gewoon!Ik zou zeggen ga logistiek studeren. Busvervoer valt niet te regelen door NS, want dan zouden ze zo'n beetje alle bussen in Nederland moeten gaan huren die dan ook nog naar de stations moeten reizen en daarmee weer allerlei problemen op de weg verzorgen. Er reizen per dag ca een miljoen mensen met de trein. Als die per bus zou moeten vervoeren zijn dit 20.000 bussen. Dat kan dus niet. Daar komt nog bij dat je chaotische taferelen met gewonden gaat veroorzaken als je bijvoorbeeld bij Utrecht met 3, 10 of 20 bussen komt aanzetten. Ik denk dat enig realisme op zijn plaats is. Het is simpelweg onmogelijk om voor alle reizigers die op dat moment gestrand zijn busvervoer te organiseren. En je kunt het in zo'n situatie niet maken om maar op de helft van de locaties bussen in te zetten, dat levert alleen maar meer problemen op.

Het enige waar ik niet omheen kan, en ook betreur, is de informatievoorziening. Die had inderdaad beter gekund (zoals altijd) en dat zal ook meegenomen worden in de evaluatie van de gehele calamiteit. Ik hoop echter dat jullie kunnen begrijpen dat het ook voor ons personeel een absurd ongewoon hectische dag was. Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan (zoals ook te lezen in het artikel waar stree001 naar verwijst) en dan kan er helaas hier en daar wat inschieten.
de communicatie van de ns naar de passengiers was gisteren inderdaad heel slecht: ikzelf moest van Leiden naar Schiedam, rond 17:45 stond op de app dat er treinen zouden rijden naar Vlissingen/Roosendaal (17:45, 18:15); bij aankomst op het station (5 minuten later) bleek er opeens niets te rijden...

Dan maar proberen een bus te pakken (lijn 43 richting Den Haag); ongeveer een half staan wachten maar kwam niks; stond 1 man met geel ns hesje maar die had niks te doen en kon ook geen info geven

Stond op het punt om maar naar huis te gaan fietsen (35 km) maar tot mijn verbazing stond, bij aankomst in de hal, er een trein op het bord (18:45) richting Roosendaal.

Buiten stonden nog honderden mensen te wachten op bussen maar er gingen dus weer treinen rijden, dat is dus niet doorgegeven aan al die mensen die bij de bushaltes stonden.

De trein was verre van vol en reed op normale snelheid richting mijn eindbestemming alsof er niets aan de hand was.
Kwam dit online bericht tegen van het AD onder de kop:
Medewerkers ProRail liggen eindelijk in bed na dag en nacht doorwerken

https://www.ad.nl/binnenland/medewerkers-prorail-liggen-eindelijk-in-bed-na-dag-en-nacht-doorwerken~a9be63bd/

De trage reactie gisteren lag kennelijk aan de daadkracht van de directie ProRail en niet aan de medewerkers, die heel de nacht hebben doorgewerkt om alles weer op de rails te krijgen. Complimenten mijne heren !!
Reputatie 7
Badge +3
Er is vast wel een draaiboek. Men wist minimaal een dag van tevoren al dat het problematisch zou worden. Maar alles uit de kast trekken kost teveel geld. En niemand durft daar dan een beslissing over te nemen. Een uur of 6 wachten met bussen scheelt de NS een hoop geld.
Het probleem zijn al die draaiboeken die er toe leiden dat iedereen zich achter de regels verschuilt en niemand een beslissing durft te nemen of durft te improviseren. Dat is ook de reden dat problemen vroeger toen dergelijke draaiboeken niet bestonden veel sneller werden opgelost.

Hetzelfde zie je ook bij oefeningen met rampenplannen. De hele oefening verloopt keurig volgens het draaiboek, de "slachtoffers" zijn echter overleden omdat het door alle bureaucratie uren duurt voor de hulp op gang komt.
Johan228 -is hierboven- benieuwd wat de NS over deze discussie heeft te zeggen en ik natuurlijk ook.
Moderator gisteren was "Denice NS" die alert reageerde op vragen.
Het blijft nu verdacht stil.
Reputatie 3
[quote=Arie_H][quote=johan228]. Belachelijk gewoon!
Waar het om gaat is het totale onvoorbereid zijn van NS. Er is geen plan of draaiboek en het duurt eindeloos voor dat er komt.

Het treinverkeer ging gisteren volgens mij ergens tussen 11 en 12 plat. Al vrij snel werd volgens mij duidelijk dat het lang zou gaan duren. Dan snap ik niet dat NS 's avonds in het 8 uur journaal NS nog steeds niet wist of er bussen zouden gaan rijden of niet. Kort daarna werd daar wel toe besloten, maar dat besluit had ook om 2 uur al genomen kunnen worden en dat had gestrande klanten veel onnodige wachttijd gescheeld.

Kennelijk is er geen draaiboek wat te doen als het gehele treinverkeer plat gaat. Is er geen beleid in welke situaties er wel en in welke er geen busvervoer of andere alternatieven worden ingezet. Zijn er geen (of te weinig) afspraken met busvervoerders om bij grote calamiteiten snel een alternatief te bieden. En ontbreekt er ook beleid en uitvoeringsafspraken voor het opvangen van gestrande reizigers.

Het ontbreken van die afspraken in combinatie met de enorme bureaucratie die NS kennelijk is, zorgt ervoor dat de besluitvorming uren duurde. Dat de communicatie vanuit NS urenlang was: "we weten het nog niet en we mogen niets". Volgens mij duurde dat minimaal tot 's avonds een uur of 8, meer dan een hele werkdag na het optreden van het incident. Dat moet gewoon beter kunnen als je zaken goed voorbereid en vervolgens lager in de organisatie mensen mandaat geeft om binnen de randvoorwaarden van de draaiboeken en procedures eigen keuzes te maken. NS scoort op dat vlak bijzonder slecht. Dat is me al vaker opgevallen bij kleinere incidenten.

Zelfs als NS 's middags om twee uur had gecommuniceerd: beste klant, ga er maar van uit dat we de hele rest van de dag plat liggen. We gaan jullie geen enkel alternatief bieden, je zult zelf thuis moeten zien te komen of een alternatieve slaapplek moeten regelen. Zelfs dat was een beter scenario geweest dan nu gebeurde.

Er is vast wel een draaiboek. Men wist minimaal een dag van tevoren al dat het problematisch zou worden. Maar alles uit de kast trekken kost teveel geld. En niemand durft daar dan een beslissing over te nemen. Een uur of 6 wachten met bussen scheelt de NS een hoop geld.
Dat werpt inderdaad een ander licht op de zaak. Je zou verwachten dat zodra de wind is gaan liggen dit het eerste is wat je probeert te doen. Kijken op welke trajecten treinverkeer mogelijk is.
Ben benieuwd wat de NS hier over kan zeggen.
Reputatie 4
[quote=johan228]. Belachelijk gewoon!

Daar komt nog bij dat je chaotische taferelen met gewonden gaat veroorzaken als je bijvoorbeeld bij Utrecht met 3, 10 of 20 bussen komt aanzetten. Ik denk dat enig realisme op zijn plaats is.


Inderdaad!! Mooie reactie. Denk dat als je in die situatie met een paar bussen komt aanzetten, dat er dan oorlog uitbreekt. De ieder voor zich mentaliteit en oerinstincten komen dan ineens naar boven, want iedereen wil natuurlijk mee. Dat sommige reizigers nog steeds denken dat NS bij een volledige meltdown zoals gisteren, zo maar ineens over duizenden bussen inclusief chauffeur kan beschikken (en die dan ook nog eens naar alle stations in NL kan loodsen), is op z'n zachts gezegd een beetje naïef.....:D


Waar het om gaat is het totale onvoorbereid zijn van NS. Er is geen plan of draaiboek en het duurt eindeloos voor dat er komt.

Het treinverkeer ging gisteren volgens mij ergens tussen 11 en 12 plat. Al vrij snel werd volgens mij duidelijk dat het lang zou gaan duren. Dan snap ik niet dat NS 's avonds in het 8 uur journaal NS nog steeds niet wist of er bussen zouden gaan rijden of niet. Kort daarna werd daar wel toe besloten, maar dat besluit had ook om 2 uur al genomen kunnen worden en dat had gestrande klanten veel onnodige wachttijd gescheeld.

Kennelijk is er geen draaiboek wat te doen als het gehele treinverkeer plat gaat. Is er geen beleid in welke situaties er wel en in welke er geen busvervoer of andere alternatieven worden ingezet. Zijn er geen (of te weinig) afspraken met busvervoerders om bij grote calamiteiten snel een alternatief te bieden. En ontbreekt er ook beleid en uitvoeringsafspraken voor het opvangen van gestrande reizigers.

Het ontbreken van die afspraken in combinatie met de enorme bureaucratie die NS kennelijk is, zorgt ervoor dat de besluitvorming uren duurde. Dat de communicatie vanuit NS urenlang was: "we weten het nog niet en we mogen niets". Volgens mij duurde dat minimaal tot 's avonds een uur of 8, meer dan een hele werkdag na het optreden van het incident. Dat moet gewoon beter kunnen als je zaken goed voorbereid en vervolgens lager in de organisatie mensen mandaat geeft om binnen de randvoorwaarden van de draaiboeken en procedures eigen keuzes te maken. NS scoort op dat vlak bijzonder slecht. Dat is me al vaker opgevallen bij kleinere incidenten.

Zelfs als NS 's middags om twee uur had gecommuniceerd: beste klant, ga er maar van uit dat we de hele rest van de dag plat liggen. We gaan jullie geen enkel alternatief bieden, je zult zelf thuis moeten zien te komen of een alternatieve slaapplek moeten regelen. Zelfs dat was een beter scenario geweest dan nu gebeurde.
De discussie gaat de verkeerde kant op. Natuurlijk kun je al het personenvervoer op alle stations niet vervangen door bussen. Wat wel kan is na de storm z.s.m. pendeltreinen laten rijden waar dat mogelijk is. De reden waarom dat niet is gebeurd, is dat ProRail om 13.00 uur "na de storm" niet van hun stoel kwam om trajecten te controleren op obstakels of defecte bovenleidingen. Die controle hebben ze pas tegen de avond, in het donker, in gang gezet. Redenen ontbreken en persvoorlichting van NS heeft daar in het Journaal geen woord over gezegd.
[quote=hlubbers]. Belachelijk gewoon!

Daar komt nog bij dat je chaotische taferelen met gewonden gaat veroorzaken als je bijvoorbeeld bij Utrecht met 3, 10 of 20 bussen komt aanzetten. Ik denk dat enig realisme op zijn plaats is.


Inderdaad!! Mooie reactie. Denk dat als je in die situatie met een paar bussen komt aanzetten, dat er dan oorlog uitbreekt. De ieder voor zich mentaliteit en oerinstincten komen dan ineens naar boven, want iedereen wil natuurlijk mee. Dat sommige reizigers nog steeds denken dat NS bij een volledige meltdown zoals gisteren, zo maar ineens over duizenden bussen inclusief chauffeur kan beschikken (en die dan ook nog eens naar alle stations in NL kan loodsen), is op z'n zachts gezegd een beetje naïef.....:D
Het zit mij niet lekker dat deze info over ProRail niet openbaar wordt gemaakt. De NS leest mee met deze blog en lijkt mij dat ze afdeling mediarelaties nu kunnen bellen om een persbericht voor te bereiden. Zo niet dan kan AD en Telegraaf in dit gat springen en lastige vragen stellen.

Om herhaling te voorkomen is het ook beter om het aan de orde te stellen, dan kunnen ze maatregelen nemen voor de volgende storm. En ik ben die zoetsappige excuus berichtjes en mailtjes van NS ook wel zat. Zeg maar gewoon waar het op staat. Waarom zou je ProRail in dit verband sparen en de oorzaak verzwijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat het te maken heeft met het oerwoed aan interne regels, procedures en protocollen binnen ProRail. Men weet dat altijd wel weer een regel op te duiken om het treinverkeer stil te leggen, een kenmerk dat je wel vaker ziet bij papieren tijgers.

De belabberde (of in dit geval vrijwel afwezige) informatievoorziening valt NS wel aan te rekenen. Ook vanmorgen ging het weer mis: vanmorgen konden er geen treinen rijden tussen Eindhoven en Weert. Dat was de touringcarbedrijven voor het vervangend gisteravond al medegedeeld maar de reizigers niet.
@Tamzin
Ik heb er begrip voor dat gisteren in de loop van de ochtend is besloten om het treinverkeer stil te leggen. Maar omreden dat ProRail vanaf 13.00 uur niet van hun stoel wilden komen om baanvakken te inspecteren, hebben honderden cq. duizenden reizigers tot laat in de avond staan wachten. Deze oorzaak werd gisteren en tot heden "onder de pet gehouden". Dat is een kwalijke zaak en dat bedoel ik met slechte informatievoorziening van de NS. De slechte prestatie van ProRail valt niet uit te leggen en klinkt niet lekker in het Journaal. Want daar komen de kamervragen en boetes al weer aan !!:@
Vanmorgen moest ik van Hoofddorp naar Leiden via Sloterdijk. Waarom worden reizigers niet begeleid (b.v. via omroepberichten..) Niet iedereen weet welke weg je moet volgen om (3 kwartier langer!) onderweg te zijn.
Reputatie 7
Badge +3
@stree001
NS is in dit soort situaties erg afhankelijk van ProRail. En hoewel de storm rond 13.00 uur grotendeels voorbij was kwam ProRail pas vele uren later in actie om baanvakken te gaan inspecteren. Niet zo handig te meer daar het toen al snel donker werd en dan duurt het allemaal nog langer.

Daarnaast blijkt bij slechte weersomstandigheden ook steeds weer het nadeel van de grote kwetsbaarheid van elektrische exploitatie met bovenleiding. Die kwetsbaarheid is ook een van de redenen waarom bijv. de Amerikaanse spoorwegen tot op de dag van vandaag vrijwel uitsluitend met dieseltreinen rijden.

De terechte vraag die U aan NS stelt is waarom er in de nasleep van dit soort grote storingen geen pendelvervoer wordt ingericht op baanvakken waar wel gereden kan worden. NS heeft in het verleden zelfs een keer een hele zondag lang een test gedaan met overal in Nederland alleen maar pendeldiensten maar met de resultaten van die proef is nooit iets gedaan.
Ik stel vast dat de service- en informatieverlening tijdens en na de storm bij NS ernstig te kort is geschoten, met name na 15.00 uur toen de storm was geluwd. Nauwelijks een poging van de NS om op trajecten -zonder schade- een stoptrein in te zetten. De RET in Rotterdam denkt daar anders over; "niet lullen maar poetsen". De Metro tussen Den Haag en Rotterdam heeft heel de dag gereden.Tussen Pijnacker en Rotterdam-Melanchtonweg was echter een storing, maar daar werden bussen ingezet. Met een vertraging van een uur was ik in Rotterdam en kon ik gewoon thuis eten. Bedankt RET !!!
Welkom op het Serviceforum, LisaBarendse

Om 22.09 uur staat een trein (Intercity Direct) gepland vanaf Breda die ook stopt in Rotterdam (momenteel heeft deze enkele minuten vertraging). Deze trein vertrekt vanaf spoor 6.
Beste,

Rijden er al weer treinen tussen Breda en Rotterdam?
Alvast bedankt!
Ook het komende uur geen goed nieuws, patrick12345 😞
Welkom op het Forum, patrick12345.

Het komende half uur in elk geval nog niet. Hoe de dienstregeling daarna er uit gaan zien heb ik nog geen zicht op. Ik zal rond 20.00 uur even weer kijken.

Reageer