beantwoord

Structurele vertraging Venlo - Schiphol

• 16 november 2018
  • 11 reacties
  • 614 Bekeken

Hallo,

De IC vanuit Venlo richting Amsterdam Schiphol, heeft op het begin van het traject (Horst-Sevenum) vrijwel elke dag 3-5 minuten vertraging (07:13 uur vertrek in Horst-Sevenum). Door dit latere vertrek komt de IC vaak net te laat aan in Eindhoven, waardoor veel reizigers in Eindhoven de belangrijke overstap op de IC richting Den Haag Centraal missen.

Hoe kan het dat deze IC op het begin van het traject structureel vertraging heeft en dus waarschijnlijk vrijwel elke dag te laat uit Venlo vertrekt?

Overigens ging dit lange tijd goed, maar vanaf ongeveer september gaat het vaker fout dan goed.
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 november 2018, 08:31

De oorzaak is waarschijnlijk te vinden in de veel te krappe planning te Venlo.
Een deel van het materieel komt uit Eindhoven, deze trein heeft al moeite om de rijtijden te halen.
In Venlo moet er gekeerd worden, gekoppeld worden, beproevingen gedaan en gewisseld worden van personeel, en dat alles binnen 5 minuten.
Tel daarbij op dat het vooral in de ochtenduren vaak zeer glad is door condens op het spoor, en de trein heeft zo een paar minuten vertraging.
Helaas is de belangrijke overstap te Eindhoven ook zeer krap waardoor u en vele anderen de overstap niet halen.
Bekijk origineel

11 reacties

De oorzaak is waarschijnlijk te vinden in de veel te krappe planning te Venlo.
Een deel van het materieel komt uit Eindhoven, deze trein heeft al moeite om de rijtijden te halen.
In Venlo moet er gekeerd worden, gekoppeld worden, beproevingen gedaan en gewisseld worden van personeel, en dat alles binnen 5 minuten.
Tel daarbij op dat het vooral in de ochtenduren vaak zeer glad is door condens op het spoor, en de trein heeft zo een paar minuten vertraging.
Helaas is de belangrijke overstap te Eindhoven ook zeer krap waardoor u en vele anderen de overstap niet halen.
Bedankt voor je reactie. Vorige week en deze week heb ik bijna geen enkele keer de aansluiting in Eindhoven gehaald, doordat de trein telkens al met vertraging vertrok.

Ik wil graag van de NS weten waarom dit sinds een aantal maanden het geval is en wat hier aan gedaan gaat worden.
Ik moet inderdaad ook aangeven dat het inderdaad een combinatie van factoren is dat deze aansluiting meerdere keren niet gehaald kan worden 😞.

- De trein heeft een korte keer te Venlo, daar is het de laatste tijd ontzettend glad (VIRM is zeer gevoelig voor slip en komt dan nauwelijks op gang)
- De 32218 van Roermond naar Nijmegen vertrekt op vele dagen te laat uit Venlo, vaak iets van 4 a 5 minuten, maar de 3524 (dat is de trein waar het over gaat) maakt gebruik van het zelfde spoor richting Blerick. Daardoor vertrekt deze dus ook te laat, wat dus eigenlijk een soort van vervolgvertraging is. De 32218 gaat als enkel stel van Roermond naar Venlo en daar wordt gecombineerd en dat moet allemaal in 2 minuten gebeuren.
Bedankt voor je reactie. Duidelijk verhaal. Maar wat kan er gedaan worden om deze situatie te verbeteren? Twee treinen die elke dag te laat vertrekken lijkt me geen gewenste situatie.
Ik hoor graag van de NS wat hier aan gedaan kan worden. Vandaag en gisteren weer hetzelfde verhaal.
Dat is zeker geen gewenste situatie Treinpiet. Het enige wat ik daarin om het moment kan is je signaal aankaarten bij mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge
Als de vertraging door Arriva wordt veroorzaakt door te krappe planning, zal daar iets moeten gebeuren.
Hopelijk is het volgende week met de nieuwe dienstregeling beter geregeld.....
Ik hoop inderdaad ook ten zeerste dat het volgende week verbeterd met de ingang van de nieuwe dienstregeling.

Wat ik me wel nog afvraag is waarom dit dan sinds 1-2 maanden het geval is, en daarvoor niet? Voor die tijd kon de aansluiting bijna dagelijks gehaald worden.
Heeft de NS een verklaring voor mijn vraag?

In de afgelopen weken reed de trein 2 keer enigszins volgens dienstregeling. Beide keren een rood sein in Deurne, waardoor er weer een flinke vertraging ontstond. Het lijkt er bijna op dat deze trein niet optijd mág aankomen in Eindhoven.
Ik zit wel eens op die lijn, maar niet rond die tijd. Als je in Deurne voor een rood sein staat, is dit op het station zelf of op de vrije baan?
Ik zit wel eens op die lijn, maar niet rond die tijd. Als je in Deurne voor een rood sein staat, is dit op het station zelf of op de vrije baan?

Op het station zelf meestal.

Maar het ergste is de dagelijkse vertrek vertraging vanuit Venlo.

Reageer