SVP reisplanner offline zetten | NS Community

SVP reisplanner offline zetten

  • 19 February 2022
  • 12 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 1

Ik begrijp dat jullie het erg druk hebben maar de reisplanner is niet accuraat.

Ik zag dat er vanuit denhaag om 15:03 een trein zou vertrekken naar amsterdam.
 

Ik ging gelijk op weg naar CS om bij aankomst te zien dat er nog steeds geen treinen reden.

Zoals vermeld controleerde ik 15 minuten voor vertrek.

Gooi alles er gewoon uit en zeg er rijd niks meer want jullie reisplanner werkt niet goed op dit moment.
 


12 reacties

Excuses voor het ongemak. Ik zal je feedback doorzetten. 

Nog niets veranderd, ik stond bepakt en bezakt, een klein hondje op mn arm op bijlmer arena, er zouden volgens de ov app weer treinen rijden naar Utrecht. Ipv treinen moet je maar de bus nemen van het normale streekvervoer. Om het half uur een bus naar uitrecht, deze bus is echter veel te klein om alle gestrande pasagiers mee te nemen. De door stroming van de hoeveelheid mensen is echter zo veel dat ik niet mee kon in de bussen, ik heb op drie bussen gewacht, en waren allemaal te vol om nog mee te kunnen. 

Slecht geregeld van de NS. Geen vervangend vervoer of wat extra bussen geregeld. 

De aankondiging van de storm was afgelopen maandag al bekend NS had daar op in kunnen spelen mbt dit probleem.

Reputatie 6

Wil je mijn signaal ook doorgeven? Na 15.00 zouden weer treinen rijden op de Hanzelijn…nee dus. De app klopt helemaal niet!!!

Hoe had de NS daar op in moeten spelen dan ?  Als er nagenoeg in het hele land enorme schade is aan de spoor infra dan kun je daar zo en zo geen bussen voor regelen want zoveel bussen zijn er niet eens in Nederland om het complete treinverkeer te vervangen.

Daarbij is de spoorinfra in beheer bij Prorail en deze hebben de enorme schade die er is mogelijk ook niet kunnen voorzien.

Het beginnen met het herstel heeft vanwege de veiligheid van de monteurs ook op zich laten wachten en deze mensen hebben straks ook behoefte aan wat eten, drinken en slaap.  Dus reken er maar op dat er morgen ook nog vol overlast is van het herstel.

Ik begrijp dat jullie het erg druk hebben maar de reisplanner is niet accuraat.

Ik zag dat er vanuit denhaag om 15:03 een trein zou vertrekken naar amsterdam.
 

Ik ging gelijk op weg naar CS om bij aankomst te zien dat er nog steeds geen treinen reden.

Zoals vermeld controleerde ik 15 minuten voor vertrek.

Gooi alles er gewoon uit en zeg er rijd niks meer want jullie reisplanner werkt niet goed op dit moment.
 

Ik onderweg naar het station vast een kaartje kopen, want in de planner staat dat de trein gewoon rijdt. Kom ik op het station, is alles gecanceld. Kan ik nu mijn geld terug krijgen?

Reputatie 6

Ik heb in een ander topic al gezegd dat er twee dingen spelen : de impact en gevolgen van de storm (niet te voorzien) en de communicatie van NS. Als je s ochtends aangeeft dat in de loop van de dag de treinen weer gaan rijden geef je gewoon foutieve info. Als de app om 11.00 aangeeft dat je vandaag na 1500 weer kunt reizen maar het kan dan niet en ook de hele dag ook niet en waarschijnlijk morgen ook niet dan ben je gewoon heel fout bezig. Echt communicatie is zo verschrikkelijk belangrijk. En alle respect voor de mensen die nu aan het werk zijn om de boel weer rijdend te krijgen, daar doe ik niets aan af!

Nou Jeroen,

Nogmaals, NS had best wat kunnen regelen door wat extra bussen in te zetten afgelopen zaterdag. Kun je wel gepikeerd reageren en de aandacht afleiden in je reactie door er van alles bij te halen wat hier niks mee te maken heeft. Zoals het streekvervoer ook alles deed om de mensen van A naar B te brengen zo deed NS dat als enige niet. Misschien een beetje samenwerking  en overleg met streekvervoer voor wat extra bussen of iig grotere bussen,had al heel wat kunnen schelen. Ik ben geld kwijt aan van station naar station reizen met streekvervoer om vervolgens weer terug te moeten omdat ik door de drukte niet mee kon in de bus.

Ik heb het uitgelegd mijn punt gemaakt en jou reactie kan me niet tot een andere mening brengen.

De communicatie was (en dat is niet voor het eerst bij grote verstoringen) zeer gebrekkig. Steeds werd het tijdstip waarop er treinen zouden gaan rijden weer uitgesteld. Dat is in de eerste plaats ProRail te verwijten vrees ik want ik neem aan dat de eerste schatting van 11.00 en later die van 15.00 waren gebaseerd op informatie van ProRail en niet dat NS die maar gewoon uit zijn duim heeft gezogen om de reizigers rustig te houden. Het enige wat je je blijft afvragen is waarom NS na 12.00 uur nog steeds op geen enkel traject kon pendelen terwijl alle andere treinvervoerders toen al weer vrijwel de normale dienstregeling reden.

Nou Jeroen,

Nogmaals, NS had best wat kunnen regelen door wat extra bussen in te zetten afgelopen zaterdag. Kun je wel gepikeerd reageren en de aandacht afleiden in je reactie door er van alles bij te halen wat hier niks mee te maken heeft. Zoals het streekvervoer ook alles deed om de mensen van A naar B te brengen zo deed NS dat als enige niet. Misschien een beetje samenwerking  en overleg met streekvervoer voor wat extra bussen of iig grotere bussen,had al heel wat kunnen schelen. Ik ben geld kwijt aan van station naar station reizen met streekvervoer om vervolgens weer terug te moeten omdat ik door de drukte niet mee kon in de bus.

Ik heb het uitgelegd mijn punt gemaakt en jou reactie kan me niet tot een andere mening brengen.

Dat is dan jammer voor je maar bij zulke grote verstoringen die nagenoeg landelijk zijn worden NOOIT treinvervangende bussen ingezet. Dit omdat er gewoon neit voldoende bussen beschikbaar zijn in Nederland om het gehele treinverkeer te vervangen.  Dat is gewoon hoe het zit en niet anders.

De NS kon niet rijden omdat de sporen niet vrijgegeven waren door Prorail, Prorail is de beheerder van de spoorinfra en verantwoordelijk voor herstel en onderhoud maar ook verantwoordelijk voor het ordentelijk laten rijden van treinen.  Zolang Prorail geen toestemming geeft om met treinen over een traject te rijden mag en kan de NS geen trein laten rijden, dan staan de bediende seinen gewoon op rood op het spoor en kom je nergens met je trein.

En het streekvervoer snapt natuurlijk zelf ook wel dat het drukker is in de bussen als de NS niet kan rijden, echter hebben die ook niet even en blik mensen die ze zomaar extra kunnen inzetten en zeker met de hoge aantallen zieke medewerkers in alle branches is het al knap dat alles gewoon regulier rijdt in het streekvervoer.

 

@Sim70  De NS geeft gewoon puur de verstrekte informatie door welke ze krijgt van Prorail, Prorail baseert het weer aan info van aannemers en eigen mensen ter plaatse.  Zoals in het andere topic ook aangegeven worden schades aan bovenleidingen vaak te gunstig ingeschat, zo is mijn ervaring althans.

Jeroen je wijkt weer uit op het onderwerp. Er is niets geregeld. Al was het maar om de tien min een bus of een paar extra bussen op drukke trajecten dat had al gescheeld.

Wat heb ik daar mee te maken dat de bovenleidingen niet werken? Ik eis toch niet dat de treinen MOETEN rijden? Wat begrijp jij niet? Dat de treinen niet reden had ik ook wel door...duuuhh en dat dat niet mogelijk was.... duuuh.. en dat jij mij dit steeds wil uitleggen om mij ervan te overtuigen dat ze niet anders konden heeft geen snars te maken met het feit dat ze niets geregeld hebben voor de gestrande passagiers die niet met de bus mee konden omdat deze te overvol waren. 

En dat jij nu in de verdediging schiet met een verklaring over het streekvervoer over hoe het bij hun zit en wat voor hun haalbaar is of niet kun je helemaal niet voor hun bepalen. Als ze afgelopen maandag al wat voorbereidingen hadden getroffen voor de storm en de nasleep daarvan dan had het best wat minder chaotisch kunnen zijn zaterdag en had ik mijn geld nu niet kwijt geweest aan helemaal niets. 

 

Er kan niet snel genoeg worden ingegrepen in de (keten achter o.a.) de reisplanner. Daardoor worden er verkeerde verwachtingen gewekt. Dat is en blijkt iedere keer weer een probleem, en is nu niet anders. Je zou in de planner veel sneller de onzekerheden willen kunnen tonen, maar nu is de enige keuze: te optimistisch, of te pessimistisch. Er is geen “we weten het nog niet”. Dat valt NS kwalijk te nemen, juist omdat men onder Bert Meerstadt (prima man verders) vond reisinformatie beter te kunnen dan ProRail.

Jeroen je wijkt weer uit op het onderwerp. Er is niets geregeld. Al was het maar om de tien min een bus of een paar extra bussen op drukke trajecten dat had al gescheeld.

Wat heb ik daar mee te maken dat de bovenleidingen niet werken? Ik eis toch niet dat de treinen MOETEN rijden? Wat begrijp jij niet? Dat de treinen niet reden had ik ook wel door...duuuhh en dat dat niet mogelijk was.... duuuh.. en dat jij mij dit steeds wil uitleggen om mij ervan te overtuigen dat ze niet anders konden heeft geen snars te maken met het feit dat ze niets geregeld hebben voor de gestrande passagiers die niet met de bus mee konden omdat deze te overvol waren. 

En dat jij nu in de verdediging schiet met een verklaring over het streekvervoer over hoe het bij hun zit en wat voor hun haalbaar is of niet kun je helemaal niet voor hun bepalen. Als ze afgelopen maandag al wat voorbereidingen hadden getroffen voor de storm en de nasleep daarvan dan had het best wat minder chaotisch kunnen zijn zaterdag en had ik mijn geld nu niet kwijt geweest aan helemaal niets. 

 

DUUUH, dan moeten er wel GENOEG bussen zijn om in te zetten in het hele land en DIE ZIJN ER NIET bij zo'n LANDELIJKE storing !!!!!

 

Hoe moeilijk is het nu om dat te begrijpen ?????

Reageer