Te krappe overstap ‘s-Hertogenbosch naar Roosendaal

• 13 March 2019
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik reis dagelijks tussen Utrecht CS, via ‘s-Hertogenbosch naar Roosendaal. De overstaptijd op ‘s-Hertogenbosch is slechts 2 minuten en helaas komt het gemiddeld 1x per week voor dat ik, en vele medereizigers met mij, de aansluiting missen door een lichte vertraging van de eerste trein. Kan de Intercity naar Roosendaal niet 10 seconden wachten? Het gebeurt namelijk regelmatig dat de trein voor onze neuzen wegrijdt en ik een half uur moet wachten op de volgende intercity. Dit is erg frustrerend!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Staat deze overstap in de reisplanner?
Als hij niet in de planner staat, wordt de overstap als niet-haalbaar gezien en zal de NS een trein zeker niet laten wachten op overstappers bij een lichte vertraging. Met 10 seconden wachten, zouden jij en jouw mede-overstappers niet geholpen zijn. Immers het overstappen en instappen zal minstens enkele minuten in beslag nemen, waardoor die trein ook vertraging gaat oplopen als deze zou gaan wachten.
Reputatie 7
Badge +3
Deze aansluiting wordt officeel tegenwoordig wel gegeven maar is met 2 minuten erg krap. Wachten op aansluiting is een probleem omdat het tussen Tilburg en Breda allemaal erg krap zit. Als U geen risico wil lopen kunt U beter 10 minuten eerder uit Utrecht vertrekken.

Reageer