Te vroeg vertrekken van de trein

• 20 januari 2019
  • 9 reacties
  • 565 Bekeken

Mijn trein zou 21:18 gaan en is gewoon 21:16 vertrokken!! Wat is dit!? Dit is een officiële klacht en vind ik niet normaal want hierdoor is mijn aansluiting echt niet te doen! Het was de trein van Bijlmer arena naar Arnhem.. dus richting Nijmegen.

9 reacties

Hallo Cynthiax, welkom op onze Community!

Ontzettend vervelend dat je om deze reden je trein hebt gemist. Ik zal je klacht hierover doorzetten, zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht je opgelopen vertraging hoger zijn dan 30 minuten dan kun je een claim voor compensatie indienen.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer was dat want vanwege de werkzaamheden bij Schiphol vertrokken diverse treinen gedurende enkele dagen eerder dan normaal.
Badge
Wanneer was dat want vanwege de werkzaamheden bij Schiphol vertrokken diverse treinen gedurende enkele dagen eerder dan normaal.
20-1-2019 en die trein lijkt inderdaad te vroeg vertrokken te zijn als je de dienstregeling en de logs van treinposities.nl bekijkt.
Vandaag en 2 weken geleden overkwam mij hetzelfde, trein vertrekt net 1.5 minuut te vroeg, wat is de reden van dit soort fratsen ? Sadisme van de conducteur ? Wederom de trein van Amsterdam Zuid naar Utrecht CS, van 19.39 (19.37 dus in dit geval...)
Reputatie 5
Inderdaad. Een minuut te vroeg vertrokken.

Wat mij en andere collega HC opvalt, is dat de seinbeelden veel eerder dan de 50 seconden voor daadwerkelijk rijden al veilig staan. Dat is tegen ons "automatisme" in en het kan dat je er geen erg in hebt. Ik praat niets goed.

Wat mij wel opvalt is dat stationsklokken niet echt betrouwbaar zijn en ik al een aantal collega's moest tegenhouden met te vroeg vertrekken van de trein.

Het enige wat ik er zo over kwijt kan, het is ontzettend vervend, HC's doen dit echt niet met opzet en we zijn mensen. Als de tendens is dat er behoorlijk wat treinen te vroeg vertrekken, zal daar aandacht aan moeten worden gegeven, waardoor dit komt.
Reputatie 5
Aandacht is er voldoende, gezien de diverse klachten en topics hierover op dit forum.

Kennelijk is er vanuit jouw werkgever en / of beroepsgroep niet voldoende interesse om dit probleem ook daadwerkelijk op te lossen?
Wat mij en andere collega HC opvalt, is dat de seinbeelden veel eerder dan de 50 seconden voor daadwerkelijk rijden al veilig staan. Dat is tegen ons "automatisme" in en het kan dat je er geen erg in hebt. Ik praat niets goed.
Ik mag toch hopen dat de meeste conducteurs weten dat een overgroot deel van de seinen die ze dagelijks tegenkomen NIET aan de vertrektijd gekoppeld zijn. Automatische seinen, zoals op Amsterdam Zuid richting Duivendrecht/Bijlmer, worden al helemaal niet bediend, maar ook veel bediende seinen staan gewoon ruim voor vertrektijd veilig. Conducteurs die dit automatische hebben zijn totaal verkeerd ingelicht over de werking van de seinen.
Ik praat ook niet over de werking, maar over het automatisme vanuit opgedane ervaring. Dat ligt anders. Zelf werk ik met een Smartwatch die gekoppeld is aan de smartphone en de app, die mij de vertrektijden aangeeft en dit via een trilsignaal aangeeft wanneer me vertrektijd nadert. Een geweldig hulpmiddel en het voorkomt te vroeg vertrekken. Er lopen alwat HC mee rond en zal door meer HC gebruikt gaan worden.

Reageer