Te vroeg vertrekken van de trein

• 3 februari 2019
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Mijn vrouw was om 19.26 uur aanwezig op Amsterdam Sloterdijk om de trein naar Zaandam Kogerveld te pakken. Ze kwam aan op het perron en hoort tot haar schrik al de fluit en zo gaan de deuren dicht en vertrekt de trein. Ik kreeg om 19.27 uur een app dat ze de trein had gemist. Wij dienen een klacht in want na een dag werken zit je niet te wachten op 32 minuten wachten voor de volgende trein.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad te vroeg vertrokken. Vertrektijd is 19.28

Mijn vrouw was om 19.26 uur aanwezig op Amsterdam Sloterdijk om de trein naar Zaandam Kogerveld te pakken. Ze kwam aan op het perron en hoort tot haar schrik al de fluit en zo gaan de deuren dicht en vertrekt de trein. Ik kreeg om 19.27 uur een app dat ze de trein had gemist. Wij dienen een klacht in want na een dag werken zit je niet te wachten op 32 minuten wachten voor de volgende trein.

U krijgt zo van een moderator de mededeling dat u geld kunt terugclaimen. U kunt natuurlijk een klacht indienen. Verwacht er niet te veel van. NS heeft nogal de neiging om laconiek met klachten om te gaan.
Reputatie 7
Badge +2
En die geld terug claim heb je misschien niks aan, want daarvoor geldt een minimum bedrag van €2.30
Amsterdam Sloterdijk - Zaandam Kogerveld kost €2.60. Bij 30 minuten vertraging krijg je de halve ritprijs terug en de helft van €2.60 is minder dan het minimum bedrag. Of de reis moet al eerder dan Sloterdijk begonnen zijn en totaal tenminste €4.60 kosten.
En die geld terug claim heb je misschien niks aan, want daarvoor geldt een minimum bedrag van €2.30
Amsterdam Sloterdijk - Zaandam Kogerveld kost €2.60. Bij 30 minuten vertraging krijg je de halve ritprijs terug en de helft van €2.60 is minder dan het minimum bedrag. Of de reis moet al eerder dan Sloterdijk begonnen zijn en totaal tenminste €4.60 kosten.

Misschien moet NS eens met percentages gaan rekenen. TS heeft ongeveer 300% vertraging door deze fout en krijgt dan ook nog eens geen geld terug. Beetje treurig.
Hallo BRBrouwer,

Vervelend dat je vrouw hierdoor vertraging heeft opgelopen. Een trein die te vroeg vertrekt is absoluut niet de bedoeling en ik zal hier dus ook een melding van maken. Zoals de andere leden ook al aangeven komt je vrouw in aanmerking voor compensatie, maar dat is afhankelijk van het traject wat zij heeft gereisd zoals Momo ook aangeeft.

Reageer